Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko534
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

944

Życie nie do życia.

Od dzisiejszych młodych ludzi oczekuje się, że będą pracować po godzinach, ponad siły, za psie pieniądze, jednocześnie mając dużo dzieci, które sami wychowają bo szkoły są na tak niskim poziomie, że czasami lepiej zostawiać dziecko w skrytce na walizki – przynajmniej uniknie potencjalnych traum…

wqeqwfsafasdfasd
wqeqwfsafasdfasd
z
wykop.pl
dodany: 20.02.2022, 10:11:34
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    zwiazki
  • #
    praca
  • #
    mieszkanie
  • #
    przegryw
  • 345
    • Facebook
    • Twitter

Czas pracy

W ankiecie, którą niedawno stworzyłem wyszło, że w Polsce najbardziej przeszkadza wam czas pracy – robimy najwięcej godzin w UE i to widać. Jeśli doliczymy do tego ogromne korki spowodowane złym planowaniem miast (przykładowo przy małej, jednopasmowej drodze może powstać nieskończenie wiele blokowisk), nadgodziny oraz delegacje, które dotyczą większości osób pracujących w gospodarce, wyjdzie że średnio poświęcamy na pracę i dojazd do niej powyżej 9h dziennie.

Jesteśmy tak przepracowani, że gdybyśmy zmniejszyli etat o 2h (czw i pt wyjście 1h wcześniej) to w kraju zapanowałaby prawdziwa euforia, a długofalowo przyniosłoby to pozytywne skutki w postaci zwiększenia produktywności.
 

Zarobki

Ceny zachodnie, zarobki wschodnie – od lat niewiele się zmienia, chociażby ceny mieszkań procentowo rosną szybciej niż średnie wynagrodzenie, przez co tak jak 10 lat temu ludzie kredytowali się na 20-25 lat, tak teraz ciężko zejść poniżej 30. Tragizm Polski polega na tym, że średnie wynagrodzenie to wciąż bardzo mało i nawet 2 średnie wypłaty w rodzinie mogą oznaczać, że wciąż należy liczyć każdy grosz.

Rozwiązaniem takiej sytuacji jest zmniejszenie opodatkowania pracy oraz vatu, przy jednoczesnym zwiększeniu zatrudnienia w gospodarce – czy to poprzez zatrudnienie osób niepracujących nawet na pół etatu, czy znacznie zmniejszenie budżetówki.

 
Rodzina

Tutaj jest najgorzej – od tego żłobki, przedszkola i szkoły często oddalone są od osiedli mieszkalnych bardziej niż zakłady pracy, przez poziom jaki prezentują (w niektórych żłobkach opiekunki potrafią włączyć w TV „yotube, na czasie” na cały dzień i tyle z ich opieki) do tego ile czasu i miejsca dla swoich dzieci mają rodzice. Małe metraże mieszkań, mało miejsc do zabaw i spacerów, ale najgorszy jest właśnie brak czasu – nierzadko spotkamy rodziny, w których jeden rodzic pracuje na etat, a drugi etat + 3-4 soboty w miesiącu. Czasami jest tak, że kobieta zostaje z dziećmi w domu a mężczyzna pracuje w nadgodzinach, wszystkie weekendy oraz święta, jednak wtedy jego życie rodzinne polega na zjedzeniu obiadu i zaśnięciu na fotelu.

Skrócenie etatu, zwiększenie wartości nadgodzin (antyludzkie jest płacenie 150% w tygodniu i 200% w weekendy – powinno być zawsze 200, a najlepiej 300% aby pracodawcy mądrzej planowali produkcję niż „jak każdy będzie pracował na umór, to możliwe że skończymy na czas”), całkowita zmiana sytemu edukacji (tak, aby wychowywała ludzi, a nie ludzkie maszyny nastawione na pracę 3 zmiany x 6 dni w tygodniu do śmierci) oraz porządek na rynku nieruchomości (ogromne podatki od 3ciej nier. w górę, wprowadzenie limitów kawalerek tak, aby budowano głównie mieszkania 65-85m a nie 20-30).


Jeśli chcemy myśleć o jakiejkolwiek przyszłości dla tego narodu, na gwałt musimy zmienić prawie wszystko – od czasu pacy, przez zwiększenie wartości pieniądza, po edukację. Inaczej w wiecznym przepracowaniu wyhodujemy jedynie kolejne pokolenie neoniewolników, które pracując po 6 dni w tygodniu może pozwolić sobie jedynie na spłatę raty za mieszkanie oraz zakup średniej jakości jedzenia – ew. wakacje raz do roku nad Polskim morzem czy w górach, gdzie jakość wypoczynku również pozostawia wiele do życzenia.
**

Jeśli podoba ci się styl w jakim piszę, a co najważniejsze treści które prezentuję, zachęcam do przeczytania zbioru opowiadań którego jestem współautorem. Poruszają one tematy przepracowania kosztem związku, naiwności uczuciowo-emocjonalnej, zdrad, samotnego macierzyństwa, gwałtów, prostytucji, samotności społecznej oraz innych zachowań około seksualnych, mających znaczący wpływ na funkcjonowanie całego społeczeństwa.

https://lubimyczytac.pl/ksiazk...

Treści powiązane (1)

Pokolenie '89. Młodzi o polskiej transformacji

Helix
z lubimyczytac.pl
  • 4

Komentarze (345)

najlepsze

G.....z
konto usunięte 20.02.2022, 10:36:55
  • 366
Cenne spostrzeżenia, ale w tym kraju nie zmieni się nic - macie #!$%@?ć ponad siły na niemiecki i zachodnioeuropejski dobrobyt żeby Hans czy inny Robin z dziewczyną mogli sobie jeździć na wakacje kilka razy do roku i pracować 35h w tygodniu bez stresu na takim samym stanowisku co wy ale za czterokrotnie wyższe wynagrodzenie. Myślicie, że Hans jest lepszym specjalistą od Was? Nie, nierzadko jest gorszym ale on po prostu urodził się
  • 62
Szczuroskoczek_
Szczuroskoczek_
20.02.2022, 12:01:55
  • 278
@JakubWedrowycz: ta mapa jest nieaktualna, PiS #!$%@?ł wszystko na co ten kraj pracował przez ostatnie lata
Pavulon12345
Pavulon12345
20.02.2022, 15:51:14 via Android
  • 178
@Gorzki_stulejarz ale pitolisz, wejscie do UE to najlepsze co nasz kraj spotkalo. Polska lat 90tych to byla bieda w nedza,bezrobocie w niektorych regionach siegalo 30%, dziurawe drogi,a zarcie w McDonaldzie to byl luksus.
Niestety,teraz wracamy do tamtych realiow, bo polactwo po szkole podstawowej pozazdroscilo pieniedzy zdolniejszym od siebie i wybralo pisuar drugi raz z rzedu.
Szczuroskoczek_
Szczuroskoczek_
20.02.2022, 10:22:45
  • 259
Fajnie to brzmi, lecz w naszym kraju to niewykonalne.
Patodeweloperzy nie będą budować większych mieszkań skoro na mniejszych zarobią mniej, a i tak ktoś to kupi bo niema wyboru
Pracodawcy nie skrócą czasu pracy np. w fabrykach bo mniej wtedy firma zarobi, a jak się nie podoba polakom to wezmą ludzi ze wschodu
Zmniejszenie podatków? A z czego pinokio i spółka kupią wtedy emerytów i patosocjal?

Niestety ten kraj pikuje na dno
  • 27
97Turbo
97Turbo
20.02.2022, 12:00:02
  • 94
@Szczuroskoczek_: myślisz że Ukraińcy będą #!$%@?ć za niższą stawkę? Znałem takiego janusza co nazatrudniał ukraińców za mniejszą stawkę. Po olaniu ich propozycji podwyżki nikt mu jutrzejszego dnia nie przyszedł( ͡° ͜ʖ ͡°)
Federal
Federal
20.02.2022, 13:00:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 77
@wqeqwfsafasdfasd:

@Szczuroskoczek_: Niemcy też pikowały, aż nie pojawił się Austriacki Akwarelista - teraz są 3 największą potęgą na świecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Wiesz czemu dzisiaj Niemcy są takie bogate? Polecam sobie poczytać bo ja tak nie opowiem dobrze, a to ciekawa historia jest. Po wojnie Niemcy były grubo zadłużone, częściowo ze względu na nałożone na nich kary i reperacje za ludobójstwo i wywołanie wojny. Tylko
DinguMkembe
DinguMkembe
20.02.2022, 16:40:54
  • 96
W Polsce są 2 problemy podstawowe:
1. System edukacji.
2. Tabu w temacie zarobków (może wyjątkiem potwierdzającym regułę jest branża IT)

AD.1. System edukacji sprowadza się do tego, że człowiek od małego jest przyzwyczajany do utrwalania wzorców zachowań idealnie pasujących do systemu państwa - nie ma prawa krytycznie myśleć ani zadawać pytań, nie ma prawa mieć wolnego czasu (prace domowe), nie może zrobić krok w lato lub prawo...
W szkole jest 7
  • 20
j.....e
konto usunięte 20.02.2022, 17:45:37
  • 15
@DinguMkembe: super komentarz
wqeqwfsafasdfasd
wqeqwfsafasdfasd
20.02.2022, 18:02:38
  • 28
@DinguMkembe: Gdyby był nakaz ujawniania zarobków, ten kraj upadłby w ciągu tygodnia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
alicjlut
alicjlut
20.02.2022, 10:37:39
  • 63
@wqeqwfsafasdfasd: tak było zawsze, stany niższe pracują by stany wyższe mogły żyć. Dla ludzi władzy ważne jest by motłoch się mnożył. Kiedyś łaskawy pan, gdy chciał aby na jego ziemi osiedlili się nowi chłopi darowywał płacenie danin na jakiś okres czasu, stawiał czworaki, itp., itd. W taki sposób hodował sobie nowych poddanych. Najnowszym pomysłem jaśnie panów jest np. 500+. Dziś taki zwykły człowiek jest tym samym czym był chłop pańszczyźniany wieki
  • 14
alicjlut
alicjlut
20.02.2022, 10:42:54
  • 36
@wqeqwfsafasdfasd: było, wystarczyła wojna, głód, zaraza lub ogień. I trzeba było zaczynać wszystko od zera, jeśli miało się szczęście w nieszczęściu i zachowało się przynajmniej życie.
alicjlut
alicjlut
20.02.2022, 11:03:54
  • 21
Wojna trwała 1-2 lata, a ty chodzi o pokolenia. Wojna chwilowo obniżała majątek, ale potem wrastał (ile rodzin w PL przed wojną żyło na kresach w domach drewnianych, a po wojnie w kamienicy po Niemcu we Wrocławiu czy innym Szczecinie? Oczywiście dużo zginęło, ale ci którzy przeżyli byli bogatsi niż ich rodzice w 20leciu i tak dalej...


@wqeqwfsafasdfasd: to są wypadki losowe, oni mieszkania w tej kamienicy nie dorobili się. Z
larkinflight
larkinflight
20.02.2022, 13:50:14 via Android
  • 58
Zgadzam się z tezą i dlatego nie chce mieć dzieci. Na cholere mam się męczyć żeby mój potomek musiał zapieprzać 40h w tygdoniu za gówniane pieniądze? A to jeszcze przy założeniu że zaraz nie wybuchnie kolejna światowa wojna albo inny 'czaso umilacz' który występuje przynajmniej raz w danym stuleciu..
  • 2
kemot-iksworkal
kemot-iksworkal
20.02.2022, 17:58:17
  • 11
@larkinflight:
'Jeśli chcemy myśleć o jakiejkolwiek przyszłości dla tego narodu'

Nie chcemy o tym myśleć, bo ani nie mamy na to czasu ani zasobów umysłowych.
¯\_(ツ)_/¯
qusqui21
qusqui21
20.02.2022, 18:14:14
  • 4
Zgadzam się z tezą i dlatego nie chce mieć dzieci. Na cholere mam się męczyć żeby mój potomek musiał zapieprzać 40h w tygdoniu za gówniane pieniądze? A to jeszcze przy założeniu że zaraz nie wybuchnie kolejna światowa wojna albo inny 'czaso umilacz' który występuje przynajmniej raz w danym stuleciu..


@larkinflight: nie zapominajac o zmianach klimatu, ktore wynikaja glownie z zalozen kapitalizmu (czyli prywatyzacja zyskow, uspołecznienie strat)
Promozet1
Promozet1
20.02.2022, 17:49:33
  • 55
Rozwiązaniem jest zagonienie ludzi do roboty. Mamy przerażająco krotki czas pracy która znacząco odbiega od bogatej europy zachodniej. Jednym słowem - likwidacja przywilejów emerytalnych i doprowadzenie do sytuacji w której pracuje się tak długo jak w krajach bogatej europy. To nie podatki są problemem tylko #!$%@? pracujących na tych którzy pobierają świadczenia a nadal powinni pracować. Szczególnie kobiety i ci od branżowych przywilejów. Twój tekst ma mało sensu.

#!$%@? obudźcie się. To
źródło: comment_1645379302j8jC9o9J4CRlF01vipGQtp.jpg
  • 25
qusqui21
qusqui21
20.02.2022, 18:16:25
  • 11
@Promozet1: z drugiej strony, powodzenia w znalezieniu pracy za normalne pieniadze po 50.
xUnf
xUnf
20.02.2022, 18:17:52
  • 19
@Promozet1: Narzuć na tą mapkę przewidywaną długość życia i stan służby zdrowia i zamknij pysk.
Polski 65 latek to wrak człowieka, który od NFZ może liczyć jedynie na śmierć.
K_Wiaderny
K_Wiaderny
20.02.2022, 10:30:39
  • 51
@wqeqwfsafasdfasd Bardzo się cieszę, że coraz częściej ludzie wyciągają takie wnioski z otaczającej nas rzeczywistości. To pierwszy krok do tego, żeby coś się w końcu zmieniło na lepsze.
"Jeśli chcemy myśleć o jakiejkolwiek przyszłości dla tego narodu, na gwałt musimy zmienić prawie wszystko – od czasu pracy, przez zwiększenie wartości pieniądza, po edukację" - otóż to!
dylonij
dylonij
20.02.2022, 10:43:08
  • 38
wynagrodzenia na smieciowym poziomie 500€ blokuja rozwoj tego kraju
  • 1
Paszaz
Paszaz
05.03.2022, 23:05:15
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

Project_Yi
Project_Yi
20.02.2022, 16:56:27
  • 30
Problemem jest niespotykana dotąd łatwość w wymienianiu pracowników, firmy mogą sobie wymagać i płacić grosze, a zawsze kogoś znajdą do roboty.
  • 10
NoToTenTego
NoToTenTego
20.02.2022, 18:53:59
  • 15
@Project_Yi: bo ludzie się nie szanują. Siostra ma ma wyższe ze spoko kierunku. Mogłaby iść w zaparte, szukać w tym roboty i się rozwijać. Ale woli siedzieć w gówno robocie, bo jest prosta, stała bo budżetówka. Dodatkowo jej nie zwolnią. Więc siedzi, zarabia gówno i narzeka ale nic nie zmieni
Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany
Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany
20.02.2022, 19:36:39
  • 2
@NoToTenTego: no prewnie zalezy to od miejsca gdzie zyjesz. W wiekszosci miast poza Wawa i Wrockiem jak nie jestes programista to szanse na znalezienie dobrze płatnej pracy masz obecnie bliskie 0. Dobrz epłatnej> 7000 na rekę.
SkrytyZolw
SkrytyZolw
20.02.2022, 12:00:56
  • 25
@wqeqwfsafasdfasd: szkoła nie jest od wychowania, tylko od nauki. Problemem dzisiejszych rodziców jest oczekiwanie, że inni wychowają twoje dziecko. Dzisiejsi młodzi mają całkiem niezłą sytuację na rynku pracy, mogą przebierać w ofertach. Oczywiście mowa o ludziach, którzy cokolwiek potrafią. Chociaż nawet nisko wykwalifikowani pracownicy bez problemu znajdą robotę na produkcji, nawet za granicą.
  • 28
Federal
Federal
20.02.2022, 12:52:27 via Wykop Mobilny (Android)
  • 101
@SkrytyZolw: Może i można przebierać w ofertach. Nie wdając się w szczegóły miałem ostatnio propozycję pracy - jako specjalista, robota nie dla każdego, wymagania z kosmosu, lata doświadczenia. Okej, mam uprawnienia, mam doświadczenie zza granicy między innymi. Robota na lotnisku, więc odpowiedzialna. Wszystko fajnie, bo obecnie mam pracę wyjazdową i nie ma mnie w domu niekiedy po 3 tygodnie, a zainteresowałem się tą ofertą, bo tu bym był codziennie w domu.
G.....z
konto usunięte 20.02.2022, 17:33:34
  • 50
@SkrytyZolw: A 100 lat temu młodzi w Polsce to w ogóle mieli przekichane, dlaczego ciągle ucieka się do przeszłości i do niej porównuje pocieszając się, że jest lepiej niż w latach 80 czy 90? Może spójrzmy na teraźniejszość i przyszłość i zacznijmy od nich wymagać. Młody człowiek w Polsce urodzony w roku 2004 wchodzi w 2022 w dorosłe życie - nie zna już innego świata niż tego w którym jego kraj
kocimietka_BB
kocimietka_BB
20.02.2022, 19:04:07
  • 21
Co do zmian w szkołach:

Też tym kiedyś wspominałem. Szkoły w 90% nie przystosowują dzieci do późniejszego życia. Jest wiele przedmiotó i rzeczy które zmieniłbym w szkołach gdybym miał taką możliwość, i do jakich zmian w edukacji gorąco zachęcam:

Historia - oduczyć zakuwania dat i nazwisk poszczególnych generałów a oprzeć lekcje na ciągu przyczynowo skutkowym. Co z czego wynikało i jakie to miało skutki dla państwa, narodu itd. Skończyć z martyrologią i
  • 15
Ocelotte
Ocelotte
20.02.2022, 19:08:38
  • 10
@kocimietka_BB: Podstawy prawa, psychologii też byłyby niezłe, ale widzę, że są zawarte niejako już w tym co wymieniłeś. Propsuję. Byłoby idealnie...
Radioaktywny_1986
Radioaktywny_1986
20.02.2022, 19:19:36
  • 12
@kocimietka_BB: do historii bym jeszcze zasugerował przesunięcie ciężaru ze starożytności na XX w. Do niedawna, jak jeszcze były gimnazja, to na wszystkich 3 etapach edukacji maglowano strasznie długo starożytność, a do II wojny zwykle nie dochodzono lub tak po łebkach, już w czerwcu (o PRL-u nie wspominając). Rozumiem, że starożytność dała podstawy naszej cywilizacji (demokracja ateńska, prawo rzymskie etc.), ale na obecny świat większy wpływ miał mur berliński i zimnowojenny wyścig
kocimietka_BB
kocimietka_BB
20.02.2022, 17:55:24
  • 21
To są właśnie smutne konsekwencje urodzenia się w Polsce i bycia Polakiem. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Można kochać ten kraj za krajobrazy, widoki, kulturę itd, ale życie codzienne tutaj i mentalność naszego narodu potrafi przytłoczyć.
nophp
nophp
20.02.2022, 19:36:16
  • 11
Od paru dni jestem tatą i ten kraj ma małą dzietność nie pod względem finansowym, a pod względem biurokracji i braku opieki medycznej. Wszystko mamie się należy. Becikowe, 500+, rodzinne, macierzyńskie itd., ale to sterta papierów i wypełniania wniosków, załatwiania różnych papierków, gdzie lekarz musi potwierdzić, czy pierwsza wizyta była przed 10, czy po 11 tygodniu ciąży. Dla mnie głupota. Teksty w stylu musi pan, pani dostarczyć PiTy, dochody itd., ale później,
Bartholomew
Bartholomew
20.02.2022, 18:34:33
  • 11
Muszę Was zmartwić dzieciaczki: dobrze to już było. A przyszłość ma coraz ciemniejsze barwy.

Wasi rodzice to banda debili a Wy jesteście ich nieodrodnym potomstwem. Nie jesteście w stanie zrozumieć przyczyn swojej pozycji i przewidzieć skutków własnych działań.
bananowy_testosteron
bananowy_testosteron
20.02.2022, 17:50:03
  • 11
hasło wyborcze "polska w ruinie" na chwilę obecną jest aktualne i to się pisiorom udało, PO jakie było, takie było ale kraj szedł do przodu a ich afery przy pisowskich to dziecinna igraszka; pisory kradną, kłamią, zero zahamowań, zero konsekwencji bo kto im coś zrobi a jutro ludzie zapomną
  • 2
veiller
veiller
20.02.2022, 23:08:36
  • 2
@bananowy_testosteron: Jak to się dzieje że ludzie pamiętają ośmiorniczki PO, a 70 milionów Sasina czy wały na maseczkach/respiratorach ich nawet nie ruszają?
Villdeo
Villdeo
21.02.2022, 09:37:05
  • 0
@veiller: Bo cena za ośmiorniczki była dla przeciętnego człowieka do ogarnięcia (przykładowo kilka tysięcy złotych - to jeszcze można sobie wyobrazić), ale kilkadziesiąt przepuszczonych milionów to już jakaś abstrakcja i nie warto zawracać sobie nią głowy.
filozof900
filozof900
20.02.2022, 21:47:55
  • 10
Ja to widzę inaczej. Życie ludzkie zawsze naznaczone było pracą. Ludzie na zachodzie wkładają dużo mniej wysiłku w pracę niż ludzie w biedniejszych częściach świata, jednak ich rodziny są dużo mniejsze, a więzy rodzinne słabsze.

Trafnie zidentyfikowałeś symptom choroby (upadek rodziny i dzietności), ale moim zdaniem przyczyna tego stanu rzeczy jest inna. Problemem jest zachodnia definicja sukcesu. Udało się przekonać młode pokolenia, że sukces to pieniądze. Młodzi ludzie dołączyli do wyścigu szczurów.
  • 3
Aryo
Aryo
20.02.2022, 21:57:21
  • 4
@filozof900: stąd Szwedzka filozofia lagom. Jest to jeden z powodów czemu rozważam emigrację do Danii lub Szwecji

Istotą tej filozofii jest zachowanie równowagi – i to we wszystkich sferach życia, począwszy od stanu ducha, odżywiania, przez codzienny look, kończąc na aranżacji domu i mieszkania. Wprowadzamy ją w życie małymi krokami, bez pośpiechu i wygórowanych oczekiwań. Zmiany może i są niewielkie, ale znaczące, szczególnie w dłuższej perspektywie.

Ponadto w lagom kluczowa jest
Aryo
Aryo
20.02.2022, 22:19:08
  • 2
@filozof900: możliwe. Jednak uznałem że w ciągu 2 lat wyjadę na 1 rok za granicę aby przestawić się na inny tryb życia. Aktualnie od dwóch lat działam na 100% - studia, dziecko, zmiana branży I nauka po godzinach. Znajomi pytają często jak to możliwe, że mam czas na wszystko. A no mam bo mam swój cel. Właśnie ten wyjazd jako forma przygody
Asd15
Asd15
20.02.2022, 19:10:53
  • 10
Ogólnie będzie przez przynajmniej jakiś czas tylko gorzej bo mamy do czynienia ze sprzężeniem zwrotnym:
starych jest coraz więcej, a młodych coraz mniej to młodych trzeba jeszcze więcej opodatkować by starzy mieli. Ale to znowu spowoduje zmniejszenie się liczby młodych, co spowoduje, że tych co pozostaną trzeba opodatkować jeszcze bardziej...
Jedyne możliwości wyjścia z tego to albo szybki postęp technologiczny, albo ograniczenie demokracji(bo w niej to starzy będą mieć jeszcze większą władzę
gamersgen
gamersgen
20.02.2022, 18:12:08
  • 10
tyle ze konczy sie na tym ze nie maja dzieci bo wola adoptowac zapchlone psy i niedlugo bedziemy mieli katastrofe.
  • 3
p.....c
konto usunięte 20.02.2022, 18:13:51 via Android
  • 11
@gamersgen no tak. Lepiej kolrjne pokolenia polaka zwyczajnego, hodowanego w malych klatkach. Polacy to narod, ktory niechetnie rozmnaza sie w niewoli.( ͡º ͜ʖ͡º)
N.....i
konto usunięte 20.02.2022, 18:28:02
  • 7
@panstolec: Polaki same pchają się do klatek i biorą nawet na nie kredyt na całe życie xD
Faraday
Faraday
20.02.2022, 20:17:12
  • 9
Jeśli ktoś oferuje pensję minimalną i oczekuje jakiegoś zaangażowania w pracy i przywiązania do firmy, to chyba przespał zahibernowany jakieś 15 ostatnich lat.

Owszem, człowiek może się angażować i nawet poświęcać swój czas prywatny na pracę, ale to kosztuje. Nie 20zł brutto za godzinę, ale znacznie więcej.
glass3
glass3
20.02.2022, 18:22:09
  • 9
bla bla, niech ktoś zmieni ten kraj...

Kraj to my obywatele, to my pozwalamy na nadgodziny, to my pozwalamy na byle jaką edukację i tak dalej...

Nie wspominając już o Polsce powiatowej gdzie mops + piwko/fajki + tv to jest życie.

Moim rówieśnicy którzy swoją młodość zmarnowali na kolegach i piciu teraz narzekają że mają gówno wypłatę, no cóż jakie umiejętności taka płaca ¯\_(ツ)_/¯. Najgorsze że nie zamierzając nic z tym zrobić
klaun-szyderca
klaun-szyderca
20.02.2022, 18:21:50
  • 8
Ależ jojczenie, jak to młodym ciężko. Żyjemy w najlepszym czasie w najnowszej historii Polski (no, może do COVID), zarobiki rosną, bezrobocie nie istnieje, granice stoją otworem, itp. itd. Co mają powiedzieć poprzednie pokolenia? Może wchodzący na rynek pracy 20 lat temu, kiedy bezrobocie było w okolicach 20%, inflacja wyższa niż dzisiaj i zero perspektyw? Albo pamiętający początek transformacji, kiedy owszem - byli tacy którzy robili błyskawiczne kariery i pieniądze, ale większość jednak
  • 2
UrimTumim
UrimTumim
20.02.2022, 19:34:47
  • 4
@klaun-szyderca: w zasadzie, to się zgadzam ze wszystkim;p Sam pamiętam czasy, gdzie na każdego zatrudnionego było kilku w kolejce i pracodawca mógł sobie wybierać jak chciał. Owszem covid popsuł troche atmosferę, nasz rząd wkłada swoimi decyzjami kij w szprychy, ale i tak uważam że dla kogoś kto chce się rozwijać to perspektywy są prawie nieograniczone. Z jeden strony niskie bezrobocie, z drugiej otwarte granice, możesz spakować zawsze walizki i jechać pracować
mr_D
mr_D
20.02.2022, 20:52:37
  • 12
@klaun-szyderca: myślę że zasadnicza różnica polega na oczekiwaniach. Pokolenie 80/90 miało podstawy by optymistycznie patrzeć w przyszłość. Bezrobocie malało, kraj się rozwijał, było sporo osób które się "wyrwało".

Ten czas się skończył. Dzisiaj osoba po studiach zarabia realnie mniej niż jeszcze 5 lat temu (płaca dla juniorów jest taka sama jak 2015). W tym samym czasie ceny mieszkań, koszt życia, poszły mocno w górę.
Za mieszkanie 40m2 (!) na Warszawskiej Białołęce
L.....t
konto usunięte 20.02.2022, 20:18:32
  • 6

Komentarz usunięty przez moderatora

yagu6
yagu6
21.02.2022, 09:51:59
  • 0
@Latinkasweet: niestety wielu jeszcze tego nie przyjęło do świadomości lub nie chce
f.....a
konto usunięte 21.02.2022, 12:09:20
  • 0
@Latinkasweet: Upadek szwecji odcinek 2150
sztywnykocur
sztywnykocur
20.02.2022, 19:45:50
  • 6
1. Nie pracujemy najwięcej. Staż pracy jest jednym z najkrótszych w Europie a są kraje gdzie pracuje się 30% dłużej niż w Polsce. Są też kraje, które mają mniej dni wolnych i mniej płatnych urlopów. Generalnie pracuje się u nas mało.
2. Gdyby zmniejszyć etat o 2h to wypracowywalibyśmy mniejsze PKB (w końcu jesteśmy montownią zachodnich państw), stalibyśmy się mniej efektywny, mniej zachodniego kapitału by chciało u nas inwestować. Jednym słowem byłoby
  • 5
j.....o
konto usunięte 20.02.2022, 20:01:58
  • 15
@sztywnykocur:

2. Gdyby zmniejszyć etat o 2h to wypracowywalibyśmy mniejsze PKB (w końcu jesteśmy montownią zachodnich państw), stalibyśmy się mniej efektywny, mniej zachodniego kapitału by chciało u nas inwestować. Jednym słowem byłoby biedniej.


Bzdura powtarzana milion razy i tak nie stanie się prawdą.
Jak bogaty był PRL z jego 48h pracy? A jak bogata jest 3RP z 40h pracy tygodniowo? A jak bogata jest Dania z 38h pracy tygodniowo?

Dupogodziny nic,
j.....o
konto usunięte 20.02.2022, 20:32:55
  • 7
@sztywnykocur:

Gdy Polak wyjdzie wcześniej to wyprodukuje odpowiednio mniej.


Ty kiedyś na produkcji pracowałeś czy rzucasz z dupy swoje wyobrażenia na temat jak to wygląda?
Jedynie taśmowa produkcja ma problem z czasem pracy, ale i tak jest spowolniona w stosunku do tego co maszyny mogą robić i jak obłożone są stanowiska pracy.

Gdyby Polacy rzeczywiście przez te 40h tygodniowo pracowali na 100%, niech stracę na 80% swoich możliwości to PKB by
p.....c
konto usunięte 20.02.2022, 18:02:24 via Android
  • 6
A co to, granice zamknięte? Jak ktos pracuje na szeregowym stanowisku, wyciaga te 3-4k na reke przy dobrych wiatrach, powinien albo bardzo powaznie zastanowic sie nad swoja kariera w kraju (szukajac dalszego rozwoju i lepszych zarobków poza strukturami organizacji ;)), albo wyjechać do kraju gdzie robiąc cokolwiek da się żyć godnie - np. Skandynawia.¯_(ツ)/¯. Zycie wam przeleci. Rodzac sie w Polsce masz od razu lvl taki intermediate. Nie jest to hard
usunalemkonto
usunalemkonto
20.02.2022, 17:52:33
  • 5
(..) Od dzisiejszych młodych ludzi oczekuje się, że będą pracować po godzinach, ponad siły, za psie pieniądze(...)
Gdy opuszczalem ojczyzne w latach w polowie lat 90 bylo identycznie. Czyzby przez 30 lat w Polsce pod tymwzgledem sie nic nie zmienilo?
  • 2
veiller
veiller
20.02.2022, 23:09:12
  • 1
@usunalemkonto: Zmieniło, tylko że znowu wracamy do punktu wyjścią i to w ekspresowym tempie.
usunalemkonto
usunalemkonto
21.02.2022, 10:40:41
  • 0
@veiller: Serio? Kiedy to nastapilo? Bo tu gdzie jestem odkad pamietam obserwuje fale emigracji z Polski, najwieksza wtedy gdy Polska weszla do unii, moglbym pomyslec, ze teraz jest w Polsce lepiej bo ludzie wciaz emigruja ale juz nie na taka skale.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (944)
  • Zakopujący (41)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2799
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2348
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1814
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1721
Wejdą ci na konto bez ostrzeżenia. Prezydent właśnie podpisał ustawę - blo
1561
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki