[EN] Why was the Amiga so awesome?
In this video we are going to take a look at why the Commodore Amiga was just so awesome. This is from a hardware perspective and I've included lots of quotes from the designer himself Jay Miner. The Jay Miner quotes are taken from these 2 videos, they are really worth a watch
M.....T z- #
- #
- #
- #
- #
- 70
- Odpowiedz
Komentarze (70)
najlepsze
Błędem Commodore było upieranie się przy zamkniętej konstrukcji i promowaniu Amigi jako domowej maszynki do gier. W tym czasie PC postawiło na możliwość rozbudowy i uniwersalność zastosowań. Ale do dzisiaj działa demoscena amigowa i niesamowite co ludzie potrafią wycisnąć z tej 16bitowej maszynki...
https://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_68000
https://pl.wikipedia.org/wiki/MC68000
No a później świat PC poszedł do przodu.
@MrAndy: A500 była 4 lata wcześniej i miała tę samą funkcjonalność po zakupie dodatkowej pamięci, co szybko zaczęło być normą. A w 1992 była już A1200, która w zasadzie była kolejnym krokiem milowym, ale rychło Commodore zaczęło tonąć i ten potencjał pozostał w dużej mierze nie wykorzystany.
JUMP (inspirowana grą Yomp) autorstwa Kefira/Union
https://www.youtube.com/watch?v=En_yiqL0D-E
wątek na forum:
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/40284/jump-amiga-yoomp
strona gdzie mozna sobie kupić wersje pudełkową lub elektroniczną
http://www.amigajump.com/
DREAD (inspirowana grą Doom) autorstwa KK/Altair
https://www.youtube.com/watch?v=ZxhO1ZCOZ-M
polecam też pozostałe epizody z tego kanału traktujące o powstawaniu tej gry i jej ewolucji
wątek na forum
https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/41521/nowy-material-na-temat-klona-doom-dla-amigi-500
Jak ktoś chce więcej poczytać o historii Commodora, Amigi od wzlotu do upadku to polecam: https://arstechnica.com/series/history-of-the-amiga/