@Petururururu: pisał wyżej, że w ogóle nie reagował (specjalnie). Trzeba mieć kiepsko z głową, żeby w realnych warunkach bawić się w testowanie systemów automatycznego hamowania. Samochód przed nim hamował od 00:32 a on dojechał do niego w 00:38, więc widząc przez 6 sekund hamujący przed nim samochód nie przyszło mu do głowy, że przez tak długi czas hamowania pojazd przed nim może wyhamować do zera albo istotnie zwolnić. Nagrywający to
@sokoleUHO: No jeśli wg. Ciebie nie miałeś odpowiedniego czasu na reakcję to myślę, że Tobie prawko też powinni odebrać za bawienie się czym tam się bawiłeś podczas jazdy.
Ostatnio ktoś się tutaj żalił, że jeździ przyrządem do przemieszczania się i często miewa problemy z wyprzedzaniem, bo pojazd wyprzedzany dodaje gazu i znika za horyzontem.
A SBI 91126 powinien odpocząć od prawka. Tutaj nie miałbym oporów przed zgłoszeniem tego zdarzenia na milicję.
@gomjeden: To Cię zrobili w wała, zeznania składasz w najbliższej komendzie, podpisujesz a oni odsyłają do właściwego rejonu. Nie rozsiewaj takich bredni po sieci.
Niewiarygodne co o-----l ten pierwszy gość, ale to co zrobił nagrywający też karygodne. Tyle czasu na reakcję a gość jak by spał. Tragedia, jeszcze zero pokory i refleksji w jego wypowiedziach. Mam nadzieję, że i Twoją jazdą zainteresuje się policja, może warto Cię jeszcze raz przebadać bo taka jazda i takie idiotyczne usprawiedliwienia nie zwiastują nic dobrego.
@frutson: postaram się opisać w kilku słowach: - mały samochód wyjeżdża na lewy pas niezbyt ogarnięcie i ledwo co przyspiesza, skoda szybko dojeżdża mu na zderzak - mały samochód robi delikatne kontrolne przyhamowanie skody oraz rezygnuje z wyprzedzania i wraca na prawy - skoda wyprzedza mały samochód i robi mu kontrole wyhamowanie do zera - autor nagrania widząc sytuacje czeka aż ADAPTACYJNY TEMPOMAT sobie z nią poradzi - ADAPTACYJNY TEMPOMAT nie radzi sobie z taką sytuacją i ASYSTENT HAMOWANIA również bo 100% skuteczność ma
autor nagrania kłóci się na wykopie że system powinien zadziałać
@dzem_z_rzodkiewki: powiem ci, że coś w tym może być. Miałem okazję jeździć trochę passatem b8 i on potrafił jakieś 80m przed przeszkodą dać mi po heblach tak, że prawie zawału dostałem. A przeszkodą był pojazd, który po prostu skręcał w prawo i zwolnił, żeby zobaczyć czy są piesi, ja sobie jechałem dalej bo wiedziałem, że za chwile ruszy bo było
@sokoleUHO: Weź ochłoń dziecko, bo to się robi żenujące. Zero pokory. Ludzie ci zwracają uwagę na nieodpowiedzialne zachowanie, wypadałoby to przyjąć na klatę albo nie wstawiać filmu jeśli nie potrafisz przyjąć krytyki.
To nie jest żaden "test". Ty się po prostu zagapiłeś, a w momencie gdy nacisnąłeś hamulec ten zapewne był już wciśnięty. Nagranie nie ma dźwięku, ale generalnie najpierw pika i hałasuje hamulcami szarpiąc i dopiero później hamuje do zera. Jednocześnie od razu po wykryciu zagrożenia zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, co przekłada się na bardziej skuteczne hamowanie awaryjne, jest uczucie twardszego pedału i dużo bardziej czułego. Trzeba się do tego przyzwyczaić, bo jak to się uruchomi to te hamowanie awaryjne jest nieporównywalnie mocniejsze niż gdyby zrobić to bez tego systemu.
Po za tym te systemy są szybsze od człowieka i wiele razy nie tyle ratowały mi dupę co pomogły dużo szybciej zareagować. Każdemu zdarza się zagapić, tylko kwestia tego kiedy zrobicie to w nieodpowiednim momencie.
@sokoleUHO: on mówi o czym innym niż światła awaryjne. Mam ten system więc tłumacze - w momencie kiedy auto wykrywa zbliżającą się przeszkodę i zaczyna pikac, następuje już przygotowanie systemu do awaryjnego hamowania przed podniesienie ciśnienia. Wystarczy wtedy musnąć pedał i siła hamowania jest ogromna (jakbyś normalnie walił hamulec do oporu)
@sokoleUHO: przyznam, że i dla mnie niezrozumiałe jest Twoje zachowanie w sensie dość duże opóźnienie reakcji. Teraz odniosę się do tego co pisałeś wcześniej to znaczy z problemem z ustaleniem co się dzieje na drodze. Ja jeżdżąc autem bez wszystkich systemów wspomagania mam wzmożoną czujność ale i tak jest jedna rzecz, której nie lubię (tak to nazwijmy). Płynny pozornie korek. Jedziesz, widzisz przed sobą samochody które są w korku, korek
Kierowca skody powinien mieć dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów i dodatkowo 100 tys. kary do zapłacenia i pojazd do rekwiracji to by się takie numery skończyły raz na zawsze.
Komentarze (347)
najlepsze
A SBI 91126 powinien odpocząć od prawka. Tutaj nie miałbym oporów przed zgłoszeniem tego zdarzenia na milicję.
@Petururururu: jesteś na wykopie, tu są sami eksperci.
- mały samochód wyjeżdża na lewy pas niezbyt ogarnięcie i ledwo co przyspiesza, skoda szybko dojeżdża mu na zderzak
- mały samochód robi delikatne kontrolne przyhamowanie skody oraz rezygnuje z wyprzedzania i wraca na prawy
- skoda wyprzedza mały samochód i robi mu kontrole wyhamowanie do zera
- autor nagrania widząc sytuacje czeka aż ADAPTACYJNY TEMPOMAT sobie z nią poradzi
- ADAPTACYJNY TEMPOMAT nie radzi sobie z taką sytuacją i ASYSTENT HAMOWANIA również bo 100% skuteczność ma
@dzem_z_rzodkiewki: powiem ci, że coś w tym może być. Miałem okazję jeździć trochę passatem b8 i on potrafił jakieś 80m przed przeszkodą dać mi po heblach tak, że prawie zawału dostałem. A przeszkodą był pojazd, który po prostu skręcał w prawo i zwolnił, żeby zobaczyć czy są piesi, ja sobie jechałem dalej bo wiedziałem, że za chwile ruszy bo było
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
"ja wcale nie zareagowałem" i to też jest niepokojące
Nagranie nie ma dźwięku, ale generalnie najpierw pika i hałasuje hamulcami szarpiąc i dopiero później hamuje do zera.
Jednocześnie od razu po wykryciu zagrożenia zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, co przekłada się na bardziej skuteczne hamowanie awaryjne, jest uczucie twardszego pedału i dużo bardziej czułego. Trzeba się do tego przyzwyczaić, bo jak to się uruchomi to te hamowanie awaryjne jest nieporównywalnie mocniejsze niż gdyby zrobić to bez tego systemu.
Po za tym te systemy są szybsze od człowieka i wiele razy nie tyle ratowały mi dupę co pomogły dużo szybciej zareagować.
Każdemu zdarza się zagapić, tylko kwestia tego kiedy zrobicie to w nieodpowiednim momencie.
@wonsztibijski: wbrew pozorom nie jest to takie trudne jak się wydaje, szczególnie przy jeździe autostradowej ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Spotkało się 3 debili:
Jeden który jakimś mułem bierze się za wyprzedzanie bez przyspieszania czyli blokuje lewy pas (jak wyprzedzasz to dociśnij ten gaz)
Drugi