Z jakiego powodu ten typ przed nim zatrzymał auto do zera mimo że nic przed nim nie było? Ten psychol powinien mieć odebrane prawko natychmiast a wy tu jedziecie po autorze filmu.
@EditorKT: a co to zmienia? Może kierowca miał atak serca, może wiózł agresywnego pasażera, może dziecko odpięło sobie pas i wypadło z fotelika? Prawo jazdy robiłem dawno temu, ale pamiętam jeszcze, że uczyli, że NIEWAŻNE z jakiego powodu pojazd przede mną hamuje - to MOJA odpowiedzialność, żeby zrobić wszystko żeby nie wjechać mu w zderzak. Nagrywający w tej sytuacji nie potrafił właściwie ocenić sytuacji na drodze i zachować bezpiecznego odstępu.
@ziomal-84: nie wiem dlaczego Cie minusują. W ciężarówkach gdy zaczynano takie systemy oferować były bardzo czułe i jednocześnie reagowały odpowiednio wcześniej co kierowcom się bardzo nie podobało. Obecnie potrafią tylko krzyczeć pikaniemdo samego końca a jak trzeba hamować to często jest zbyt późno żeby wyhamować zestaw tak żeby uniknąć zderzenia.
@sokoleUHO: źle oceniłeś sytuację, miałeś naprawdę wystarczająco czasu żeby nie polegać na asystencie. Wyciągnij z tego wnioski na przyszłość, na filmie naprawdę wygląda jakbyś czekał i testował asystenta.
kurde tez jeżdżę tym autem i nie przyszło mi do głowy że może "nie zdążyć" się zatrzymać, nie testowałem nie miałem takiej okazji na większych prędkościach. System super wygodny przy dłuższych trasach choć przy rondach potrafi być nieprzyjemny, no i jeszcze na autostradach może być nie fajnie jak wyprzedzasz kogoś zjeżdżasz na prawy a tu cyk limicik i auto się gwałtownie dostosowuje do limitu a kierowca za tobą raczej inaczej tego nie
@sokoleUHO: niestety ale adaptacyjny tempomat nie daje rady w sytuacji gdzie jedziesz autostradowo a ktoś stoi. Zasieg radaru jest za mały!!!! Wjezdzasz w zasieg i juz ci brakuje czasu na zwolnienie Jakbys jechal blizej niego to powinno ładnie wyhamowac razem z nimi.
Nie wykluczam też jakiegoś błędu ale jak różnica prędkości poza zasięgiem radaru wynosi juz ponad 100kph i jeszcze nie masz maksymalnej przyczepności to jesteś w dupie
Posiadam od roku B8 FL. Po około 2 m-cach użytkowania miałem zdarzenie, które teraz opiszę. Noc, DK jak wiele innych, pole po obu stronach, jakieś drzewa, ładny asfalt, ograniczenie 90km/h - jadę sobie na aktywnym tempomacie 100km/h. Łuk w prawo, z daleka widzę światła dwu innych samochodów. Z racji, że na drodze brak namalowanych pasów oddzielających dwa kierunki, przytulam się bardziej do prawej gdyby tych dwu o tym nie pomyślało, wyjeżdżam z
@orku: Dobrze mówisz z tą niewystarczającą siłą hamowania. Byłem na kursie doszkalajacym do prawa jazdy. Hamowanie awaryjne raz z 30km/h a drugi raz z 50km/h. Ludzie nie mogli wcisnąć hamulca w podłogę w prawie nowym mondeo st. Przewaznie kobiety.
To tylko pokazuje że system niewiele da w takiej sytuacji, jeśli się zaśpi i spanikuje tak jak nagrywający. Zakładam że taki Passat, z takim systemem więc nie w najbiedniejszej opcji hamuje dosyć sprawnie. Nie jedzie dużo szybciej niż auta przed nim, ani Octavia ani tym bardziej ten shitbox za nim (Picanto? i10?) raczej królami w temacie drogi hamowania nie są, a jednak nie stuknęli się, tymczasem Pasek mając dużo więcej czasu na
@Odczuwam_Dysonans: Bo to nie jest autonomiczny samochód, system ma zminimalizować skutki ewentualnej kolizji. Warto natomiast jeździć na adaptacyjnym tempomacie (jeśli jest), w zasadzie taka sytuacja jak na filmie się nie zdarzy. Można spokojnie grzebać w komórce ( ͡°͜ʖ͡°)
@Odczuwam_Dysonans: system jest tak zestrojony że zaczyna hamować kiedy sam uzna że już nie ma wyjścia i przydzwonisz, i po prostu minimalizuje skutki. Pikac i dawać znać daje wcześniej i wtedy jak zareagujesz można spokojnie wyhamować przed przeszkodą. Źródła: instrukcja VW i doświadczenie z systemem ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
Komentarze (347)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Dawaj wymyśl coś.
System super wygodny przy dłuższych trasach choć przy rondach potrafi być nieprzyjemny, no i jeszcze na autostradach może być nie fajnie jak wyprzedzasz kogoś zjeżdżasz na prawy a tu cyk limicik i auto się gwałtownie dostosowuje do limitu a kierowca za tobą raczej inaczej tego nie
@sokoleUHO: dobre wieści, nadajesz się do BMW
Nie wykluczam też jakiegoś błędu ale jak różnica prędkości poza zasięgiem radaru wynosi juz ponad 100kph i jeszcze nie masz maksymalnej przyczepności to jesteś w dupie
Noc, DK jak wiele innych, pole po obu stronach, jakieś drzewa, ładny asfalt, ograniczenie 90km/h - jadę sobie na aktywnym tempomacie 100km/h.
Łuk w prawo, z daleka widzę światła dwu innych samochodów. Z racji, że na drodze brak namalowanych pasów oddzielających dwa kierunki, przytulam się bardziej do prawej gdyby tych dwu o tym nie pomyślało, wyjeżdżam z
Bo to nie jest autonomiczny samochód, system ma zminimalizować skutki ewentualnej kolizji. Warto natomiast jeździć na adaptacyjnym tempomacie (jeśli jest), w zasadzie taka sytuacja jak na filmie się nie zdarzy. Można spokojnie grzebać w komórce ( ͡° ͜ʖ ͡°)