Chciałbym tylko przestrzec przed korzystaniem z firmy GRAL (www.gral.pl) jeśli komuś zależy na sprawnym i szybkim odesłaniu produktu na reklamację :)
W skrócie:
Kupiłem od nich zasilacz, zasilacz zaczął padać, chciałem odesłać na reklamację. Więc zgłosiłem się do nich i kazali mi odesłać na swój koszt, coś mi się nie zgadzało, bo raczej to sprzedawca powinien ponosić koszty wysyłki sprzętu na reklamację, albo może jestem już po prostu rozpuszczony przez wiele prokonsumenckich firm które nie robią z tym probelmu w tych czasach, ale sprawdziłem w necie, tak faktycznie to wygląda, więc im to napisałem. Odpisali:
"Zna Pan nasze stanowisko - prosze odesłąć produkt na swój koszt tak by koszty były naniższe.
Jezeli reklamacja okaże się zasadna, wtedy przysługuje Panu roszczenie o zwrot poniesionych,
kosztów przesyłki, jednak w kwotach nie wyższych jak ogolnodostepne
usługi tego typu (to jest okolo 12zł)."
Mail wklejony 1 do 1, błędy nie moje :P
To zadzwoniłem podpytać do UOKiK, i tam miła Pani prawnik potwierdziła moje przypuszczenia i kazała powołać się na art. 561² kodeksu cywilnego i powiedziała, ze zwrot kosztów za wysyłkę towaru nie może być warunkowany tym czy reklamacja jest zasadna czy nie, ponieważ klient nie jest specjalistą, coś mu nie działa, nie zna się i chce odesłać.
Więc tak też im napisałem i od tamtej pory zero kontaktu :P Już nie odpisują na maile i mają mnie gdzieś :P
Ja generalnie też mam ich w nosie, zasilacz odsyłam bezpośrednio do producenta, który nie robi z tym żadnych problemów, ja po prostu więcej tam już nic nie kupię i tyle. Jedynie co możemy zrobić to głosować swoimi portfelami. Wykop tak tylko dla przestrogi :)
Komentarze (8)
najlepsze
Zamówiłem u typa ( za pobraniem ) 1,5 Tb pamięci ram czyli 6 kości po 256 giga i wszystko szło cacy aż do momentu jak po tygodniu zamówienie dalej wisiało o statusie w przygotowaniu.
Zadzwoniłem do gościa a ten mówi " Już wysłałem ".
Czekam. po 11 dniu roboczym dzwonie co z ramem a ten kręci beret że on zamówił ale nie wie kiedy jemu przyślą to z automatu