Na krakowskie korki ekipa Majchrowskiego pracowała 20 lat
Majchrowski od dwóch dekad ma wszystkie narzędzia i wiedzę, jakie działania należy podejmować, żeby korki były mniejsze. Zamiast z nich korzystać, wydawał jak leci pozwolenia na budowę, a gdy miasto się zatkało – powiedział mieszkańcom ustami swojego urzędnika – że sami jesteśmy sobie winni.
goferek z- #
- #
- #
- 205
- Odpowiedz
Komentarze (205)
najlepsze
Na prądnik biały tramwaj powinien być 30 lat temu. Osiedle w linii prostej blisko centrum, ale dojazd to zawsze absolutna masakra. "Ważniejsze" były tramwaje i przebudowy w pola na Rybitwy, za uczelnią Majchrowskiego.
Wiele aut jeżdżących po Krakowie to efekt budowy osiedli pod tabliczką z przekreślonym napisem Kraków, gdzie nie było nawet w planach infrastruktury,
Trzeba planować a nie robić bez planu. Jeżeli miasto się rozrasta to trzeba planować je tak żeby było jak najmniej uciążliwe dla wszystkich. Jeżeli nie rozwiązujesz już istniejącego problemu, a robisz sobie kolejne, to znaczy, że c-----o planujesz/zarządzasz.
Nie trzeba zamknąć miasta na 4 spusty. Bo nie chodzi o zlikwidowanie problemu całkiem, ale złagodzenie go przy użyciu logiki, bez skomplikowanej wiedzy z urbanistyki i komunikacji.
@xp17: Tak, a ci co mieszkają pod miastem mówią "sorry, zamykamy, osiągnęliśmy maksymalną przepustowość drogi w naszej miejscowości i żadna ciężarówka z bułkami już w tym miesiącu do miasta nie przejedzie" xD
Napisali artykuł o korkach a nie napisali ze ponad 200 tys samochodów każdego dnia wjeżdża do Krakowa, co stanowi ok 40 proc samochodów jeżdżących codziennie po Krakowie. Co jest głównie wina braku planowania w Polsce i chooojowego transportu regionalnego.
@DanielPlainview: Na pewno przyjezdnych jest więcej i generalnie ruch jest większy ale koordynacja remontów/przebudów w Krakowie leży i kwiczy.
Na północy Krakowa od kilku miesięcy robią przebudowę Pachońskiego bo tramwaj na "Górkę Narodową" i "trasa Wolbromska". Ok, obie inwestycje konieczne ale to mega utrudniło komunikację z północnymi "spalniami" Krakowa. To żeby było jeszcze trudniej, przed otwarciem roku akademickiego zaczęli przebudowę "Władysława Łokietki"... No kurna... to jest równoległa droga która odciążała ograniczenia na
Nie będę za bardzo bronił Majchrowskiego, ale trzeba sobie zdać z tego sprawę, że Polacy mają fioła na punkcie samochodów – szczególnie pokolenie PRLu. Nie ma takiego miasta, którego by nawet przy idealnym planowaniu nie można było zatkać jeśli samochodów będzie wystarczająco dużo. Powinno się postawić
Znam kilka historii, relacje i prawdziwe osoby które dopuszczały się zatrudniania członków rodziny w spółkach miejskich, przyjmowania łapówek, ustawiania przetargów, malwersowania pieniędzy itp. Znam albo osoby które były bezpośrednio zaangażowane albo które miały kontakt z takimi osobami, mam nazwiska i inne informacje ale nie mam zamiaru się nimi dzielić (z oczywistych względów mam nadzieje) poza tym jest to i tak czubek góry lodowej.
Jeżeli kogoś interesuje jak wygląda mechanizm korupcyjny który funkcjonuje w Krakowie to jest podobny do tego opisanego przez mieszkańca pewnego kraju na drugim końcu świata:
https://youtu.be/OBme0zRhILg?t=59
@piwotomojepaliwo: Jakich względów? Jak masz wiedzę o popełnieniu przestępstwa to masz obowiązek powiadomienia o tym odpowiednie organy.
LINK
@piwotomojepaliwo: Do mediów.
Komentarz usunięty przez moderatora
Jak jadę do pracy o 6 rano kiedy ruch jest jeszcze płynny to zamiast mieć zieloną fale to praktycznie każda sygnalizacja świetlna zatrzymuje mnie, aby złapać zielone światło trzeba znacznie przekroczyć prędkość ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Są tysiące czynników które sprawiły, że jesteśmy w ciągłym,
Są tysiące czynników które sprawiły, że jesteśmy w ciągłym,
Problemy skupisk, które przekroczyły pewną masę krytyczną zagęszczenia. Tylko nikt specjalnie nie dostrzegał problemu.
Tu nikogo nie dziwi pani w szpilkach na rowerze czy pan w garniturze dojeżdżający do pracy. To bardzo odciąża miasto i niweluje korki.
Ciężko takie coś wprowadzić w Polsce?