Jak Pyszne.pl podszywa się pod restauratorów
Wczoraj w mediach społecznościowych jeden z warszawskich restauratorów poinformował o tym, jak serwis Pyszne.pl skopiował jego stronę internetową, przez którą zbierał zamówienia trafiających tam osób. To o tyle ważna informacja dla przedsiębiorców współpracujących z Pyszne.pl,...
skolfild z- #
- #
- #
- #
- #
- 170
Komentarze (170)
najlepsze
Trzy najbardziej typowe, wątpliwe etycznie, zagrywki agregatorów to:
- reklamy brandjackingowe w wynikach wyszukiwania;
- nieoficjalne strony internetowe;
- notoryczne próby podmieniania linków w panelach Google Moja Firma.
Celem agregatora jest nie promowanie restauracji tylko zarabianie. Walka
Komentarz usunięty przez moderatora
@lubiecie: a no nie zawsze. Zdarzają się knajpy, gdzie bezpośrednio naliczają mi dowód, a przez Pyszne nie... Albo inne takie kwiatki.
Jak
Komentarz usunięty przez moderatora
@Lemonardo: i jak miałoby to działać?
Ktoś napisał, że pyszne pobiera 13% prowizji. Zamawiając za 50 zł przy dostawie 5 zł z pyszne i 8 zł za dostawę bezpośrednio od restauracji mamy dwa scenariusze:
1. Pyszne ( w zaokrągleniu)
45 zł dla restauracji
5 zł prowizja
5 zł dostawa
= 55 zł
2. Restauracja:
50 zł
8 zł
= 58 zł
To z czego dokłada taki uber
@Marcymon: ilekroć próbowałem tak robić to ceny za zamówienie były te same, czasem nawet wyższe(sic!), a w przypadku gdy z jedzeniem jest coś nie tak to właściciela mogę sobie cmoknąć w pompkę - pyszne czasem rzuci jakiś kupon, albo odda cały hajs.
@bugg: https://letmegooglethat.com/?q=sic!
- znajdujesz upragnione jedzenie
- przykladasz palec
- przyjezdza jedzonko
- mniam
Zamawianie na knajpaumarzeny.asd:
- wpisujesz nazwe knajpy w ggl
- pierwsze 12 wynikow to jakies tripadvisor z nieaktualnymi danymi
- o, jest official.. tylko na fb,
- #!$%@? (co to za moda ston firm na fb)
- znowy ggl knajpaumarzeny.asd
- jest srtrona z 2008, napisana we flashu, #!$%@?, odpalasz
- jest menu, klikasz, przekierowanie na fb
@r0k0: myślę że głównym powodem jest cena. Odpada konieczność aktualizowania strony. W dodatku łatwiej wstawić nowemu pracownikowi posta na fb niż we własnym systemie. Same plusy. Dla restauratora. Osobiście nienawidzę tego rozwiązania. Jeśli ktoś prowadzi fb to spodziewam się aktualizacji, a nie posta sprzed 3 lat.
https://www.brodnowskitrzepakwarszawa.pl/ -> strona pyszne.pl
@boruvva: ostre lecenie w uja :)
- strona główna pizzeri to właściwy serwis pod domeną xxxxx.pl
- strona z pyszne pod domeną xxxxxx(tunazwamiasta).pl
- w adwordsach w Google na frazę "Pizzeria xxxxx" wyświetla się strona z pyszne.pl xD