@hiperchimera: akurat Sapkowski sam chciał od razu kasę do łapy bo... Gry są głupie i nikt w nie nie gra. Więc sam sobie winny, a teraz wychodzi z niego cebula. Więc nie kłam!
@Qrix: Dają Ci minusy, ale to cała prawda. Gralem na PS i grałem na PC - różnica jak między detalami niskimi a Ultra. Widać sporo furiatów, którzy muszą dogryźć grze choćby nie wiem co.
@czupakadabra: argumentacja przeciwko CP77 czasem po prostu nagina rzeczywistość. Inny powtarzany często "argument" to porównywanie CP77 do świetnego RDR2 na konsolach z pominięciem porównania wersji PCtowej gdzie to akurat RDR2 wypadł tragicznie, rzekłbym nawet gorzej niż produkcja Redów.
@theoforos1: A grales? JA gram juz prawie 20 godzin i super jest ten cyberpunk, no i pewnie te ponad milion osob ktore teraz gra na steamie tez sie myli?
No porównanie spoko, ale tak sobie pomyślałem, gta, które wyszło 7 lat temu jest porównywane do obecnych gier i nadal wyglada i dziala dobrze. Nie moge się doczekać szóstki, co Rockstar tam #!$%@? za cuda.
@duzeelobenc: No GTA VI to może być prawdziwy predator, mam tylko nadzieję, że ogarną tym razem porządnie tryb sieciowy. Niestety ten w GTA V mimo, iż dawał sporo zabawy to był nękany przez plagę cheaterów.
No i moim zdaniem doskonale widać te kilka lat różnicy i z całym szacunkiem dla GTA (które dalej jest świetne) to Cyberpunk wygląda tutaj po prostu lepiej. Ostrzejsze i bardziej szczegółowe tekstury, lepsza gra świateł, cienie, odblaski, unoszący się pył i głębia otoczenia - doskonale widać różnicę pięciu lat (tak pięciu, bo wersja GTA na PC wyszła w 2015 i była nieporównywalnie ładniejsza niż na konsole). Gra ma masę błędów i to
@czupakadabra: Co do strony wizualnej, to trzeba też do tego dodać detale i staranność z jaką każdy budynek, lokacja i samochód zostały zaprojektowane. Po objerzeniu paru gameplayów wszystko się trzyma stylistycznie, tysiące smaczków, wlepek, graffitti i mikro-animacji. Każdy klubik czy bar ma własną unikalną duszę i mógłby istnieć w rzeczywistości. Tego chyba nie było w żadnej grze. Jeśli poprawią AI NPCów to imersja się jeszcze tylko zwiększy, bo na razie to
@GzS: Dokładnie. Na tym filmiku w miastach bardzo dobrze to widać. GTA jest spoko, ale jednak budynki i cała reszta to typowe jednobryłowe kartony obłożone teksturami. Miasto (i tereny pozamiejskie) w Cyberpunku są zrobione dużo lepiej, no ale jak widać wielu hejterom jad zasłonił wzrok i muszą po prostu się wyżyć. Gra od CDP ma sporo błędów i faktycznie pewnie miną 2-3 miesiące zanim naprawią AI i większość psujących immersję błędów
Dobra, a zrobi ktoś w końcu materiał o grywalności / scenariuszu, klimacie? Pamiętam takie czasy, kiedy się mówiło, że grafika to dodatek do gry, liczy się grywalność i klimat.
Ale czego to dowodzi? Po prostu tego, że GTA jest dobrą grą i nikt tego jej nie odbierze. Sporo scenek tutaj było poświęcone samochodom. GTA ma "auto" w tytule, to jest jeden z filarów gry. W cp2077 to miły dodatek ... więc porównywanie tego trochę bez sensu.
@duzeelobenc: fabula, zadania z wieloma rozwiazaniami, wieloma sciezkami, fabula ktora powinna sie dostosowywac do wyborow gracza, jezeli jest opcja przegadania wiekszosci walk czy skradania sie cala gre to moze jednak strzelanie to nie najwazniejszy element. W Gta nie ma takiego wyboru, w ogole nie ma wyborow, buildow, odgrywania czegokolwiek itp bo to w cale nie jest gra rpg.
Strzelanie dla mnie jest jak walka mieczem w wiedzminie, sposobem na walke postaci
@duzeelobenc: Oddanie klimatu (substancji) tego wykreowanego świata, fabuła, dialogi, aktorstwo, mnogość detali, złożoność frakcji i korelacje między nimi. Sam gram w cp2077 i jestem onieśmielony jego złożonością i ambicją twórców, a nie jestem fanboyem. Oczywiście glicze się wysypują z ekranu, skrypty się psują, to prawda ale to było do przewidzenia. Ta gra ma tyle elementów, że nie wiem czy jakiekolwiek studio potrafiłoby wydać ją w
To trochę tak jakby porównywać jazdę konno w Wiedźminie z jazdą konno w RDR2. Jazda samochodami to jest tylko jeden z małych elementów Cyberpunka, gdzie GTA jest prawie całkowicie oparte o jazdę samochodem i cała gra się wokół tego kręci. Nie wiem dlaczego ludzie założyli, że skoro mamy miasto i możemy się poruszać autem to od razu to ma być klon GTA.
@dj_sasek: Samochody dodatek, walka dodatek, haking dodatek. Wszystko dodatek :) A fabuła? No jest też dodatkiem, do niby immersyjnego świata cybepunka.
@Ishimura: Nie rozumiem czemu zdecydowali się usunąć tą permanentą mgłe, no i zmiana kolorystki. Według mnie to co pokazywali wtedy o wiele lepiej wygląda. W aktualnej wersji jest zbyt kolorowo.
pamietajmy ze rockstar na tej serii zjadl zeby, to nie ich 1 gra tego typu, w dodatku od premiery minely lata, online jest ciagle wspierane wiec byl czas na optymalizacje i bledy
podczas gdy cdprojekt zrobil 1, moze 2 gry AAA jesli liczyc wiedzmina 2, a na pewno nie robil nigdy czegos takiego.
a fanom rockstara przypominam ze gta 4 tez mialo swoje wady na premiere...
W GTA4 w grze tak leżała optymalizacja że dopiero po kilku łatkach dało się grać.
@dzieciol1992: I żeby było zabawniej, to tylko ta skopana optymalizacja pozwalała ukończyć grę, jeśli się wybrało jedno z zakończeń.
Bo dopiero po ośmiu latach od premiery i tylko na PC (przynajmniej na razie), Rockstar wydał patch poprawiający problem z tym, że w jednej z ostatnich misji była sekwencja QTE, w której trzeba było szybko naciskać przycisk,
Wszystko spoko ale w GTA TREVOR NIE MOŻE MIEĆ CIPY, POWTARZAM NIE MOŻNA WYBRAĆ CIPY! Dopracowana fizyka, ai, fabuła po co to komu, moduł do strzelania słit foci i wybieranie genitaliów to jest to.
Dyskutowałem ze znajomymi na temat grafiki w grze Cyberpunk, porównując do AC Valhalla i GTA V. Nie chciało mi się bawić w szczegółowe analizy, ale IMO porównywanie gry od Redów do AC jest nietrafione.
1. Wg mnie grafa w Valhalli jest ładna, ale mało różnorodna. Jedziesz sobie przez pola i wszędzie - co prawda piękna - ale ta sama trawa. Budynki bardzo podobne, mam wrażenie że to te same tekstury, a jak
@ianvnd: Jest dokładnie tak jak piszesz. Grafika może nie poszła drastycznie do przodu - ale zobaczcie co się dzieje z RAMem i VRAMem podczas gry, łącznie zużycie przekracza 16gb - to jest kosmos ile danych jest załadowanych jednocześnie. REDzi chyba poszli na całość i stwierdzili, że trzeba w czasie rzeczywistym ładować większość widzialnych z daleka lokacji. To jest krok mega odważny ale w mega przyszłość. Konsekwencje tego bywają okrutne - słabsze
@hawat: Zgadzam się totalnie. I dlatego jest taki szok teraz. Cyber znowu odgrzebał wyścig wydajności :) I dlatego mamy taki przelew hejtu z zachwytami. Ludzie się przyzwyczaili, że kupują konsolę i dostają grę - wywalone. Słusznie. Niestety tutaj CDP zrobił błąd, poszedł tak ostro, że konsole poklękały. Po prostu nie ma na dziś optymalizacji, a jeśli będzie to kastracja będzie okrutna. Więc jedyna rada, to refund jeśli ktoś może gry z
Manipulacja w opisie, gta na pc to wersja sprzed 5 lat, do tego jedyne co ten film pokazuje to fakt, że cp2077 wygląda znacznie lepiej, a szczególiki w gta o ile fajne na chwilę tak mają nikłe znaczenie dla całości gry.
@Kaloryfe: W piątce zrobili bardziej arcade'owo, żeby konsolplebs nie płakał, że im szuper dryfty nie wychodziły, a auta nie blokowały kół po wjechaniu w ścianę...
Czyli tak: -mamy grafikę na poziomie gry sprzed 7 lat a miejscami nawet gorszą -żeby móc grać potrzebujemy do odpalenia na minimalnych to co jest w rekomendowanych dla GTA V -AI NPCów nie istnieje -gorsza mechnika uszkodzeń pojazdów -gorsza fizyka (np. kaktusy wybuchają zamiast się łamać, tak samo jak postrzelone szyby pękają w drobny mak zamiast pękać w danym miejscu) -auta po przewróceniu do góry nogami wybuchają jak w GTA SA XD
@wesolyprzegryw: bzdura. Świat w którym ludzie wstawiają sobie plastik żeby lepiej wygladać, świat w którym ludzie chodzą w wymyślnych ubraniach, mają nawet zęby kolorowe czy oczy we wzorki a ty mówisz, że to jest świat w którym wygląd się nie liczy?
Komentarze (421)
najlepsze
Widać sporo furiatów, którzy muszą dogryźć grze choćby nie wiem co.
Westernów co prawda nie lubię, no ale tak jest.
Gra ma masę błędów i to
Miasto (i tereny pozamiejskie) w Cyberpunku są zrobione dużo lepiej, no ale jak widać wielu hejterom jad zasłonił wzrok i muszą po prostu się wyżyć.
Gra od CDP ma sporo błędów i faktycznie pewnie miną 2-3 miesiące zanim naprawią AI i większość psujących immersję błędów
Komentarz usunięty przez moderatora
Strzelanie dla mnie jest jak walka mieczem w wiedzminie, sposobem na walke postaci
@duzeelobenc: Oddanie klimatu (substancji) tego wykreowanego świata, fabuła, dialogi, aktorstwo, mnogość detali, złożoność frakcji i korelacje między nimi. Sam gram w cp2077 i jestem onieśmielony jego złożonością i ambicją twórców, a nie jestem fanboyem. Oczywiście glicze się wysypują z ekranu, skrypty się psują, to prawda ale to było do przewidzenia. Ta gra ma tyle elementów, że nie wiem czy jakiekolwiek studio potrafiłoby wydać ją w
@dj_sasek: W GTA mogłeś latać helikopterem, samolotem, skakać ze spadochronem, jeździć na rowerze, pływać łodzią podwodną, a nawet uprawiać thriatlon.
podczas gdy cdprojekt zrobil 1, moze 2 gry AAA jesli liczyc wiedzmina 2, a na pewno nie robil nigdy czegos takiego.
a fanom rockstara przypominam ze gta 4 tez mialo swoje wady na premiere...
@dzieciol1992: I żeby było zabawniej, to tylko ta skopana optymalizacja pozwalała ukończyć grę, jeśli się wybrało jedno z zakończeń.
Bo dopiero po ośmiu latach od premiery i tylko na PC (przynajmniej na razie), Rockstar wydał patch poprawiający problem z tym, że w jednej z ostatnich misji była sekwencja QTE, w której trzeba było szybko naciskać przycisk,
W GTA wygląda to bardziej naturalnie, zaś w Cyberpunku mieli na drobny mak drzewa xDDDD
Dopracowana fizyka, ai, fabuła po co to komu, moduł do strzelania słit foci i wybieranie genitaliów to jest to.
@krulkartonu: Akurat jest też w GTA V ¯\_(ツ)_/¯
Czyli GTA wymaksowane, CP2077 ma wyłączony kluczowy graficzny ficzer.
Ficzer, którego nie odpali 99% graczy.
1. Wg mnie grafa w Valhalli jest ładna, ale mało różnorodna. Jedziesz sobie przez pola i wszędzie - co prawda piękna - ale ta sama trawa. Budynki bardzo podobne, mam wrażenie że to te same tekstury, a jak
-mamy grafikę na poziomie gry sprzed 7 lat a miejscami nawet gorszą
-żeby móc grać potrzebujemy do odpalenia na minimalnych to co jest w rekomendowanych dla GTA V
-AI NPCów nie istnieje
-gorsza mechnika uszkodzeń pojazdów
-gorsza fizyka (np. kaktusy wybuchają zamiast się łamać, tak samo jak postrzelone szyby pękają w drobny mak zamiast pękać w danym miejscu)
-auta po przewróceniu do góry nogami wybuchają jak w GTA SA XD