Świat na wodorze właśnie odjeżdża Polsce? "Nowa rewolucja przemysłowa"
Najbliższa stacja ładowania aut na ogniwa wodorowe znajduje się w Berlinie i wszystko wskazuje, że Niemcy zdominują rewolucję przemysłową XXI w, czyli energetyki wodorowej. Według ekspertów J.Wiecha i M.Kędzierskiego bez wodoru plan dekarbonizacji jest niemożliwy. Wodor ma popłynąć w Nord Stream2
emirza z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 188
- Odpowiedz
Komentarze (188)
najlepsze
"przeciez po to zamkneli sklepy meblowe by paździerzu nie zabrakło na budowe kraju"
2. Bardzo problematyczne przechowywanie i transport wodoru (wybuchowy)
3. Wodór ucieka praktycznie z każdego zbiornika - samochód po dłuższym postoju czeka na lawetę
4. Wytwarzanie wodoru z prądu który potem jest "spalany na prąd" - efektywność takiego rozwiązania?
5. Ogniwa podobnie szkodliwe w swoim cyklu życia jak baterie
To nie jest
@JaktologinniepoprawnyWTF: Bo to nie są problemy, których nie da się rozwiązać, ale rozwiązanie jest koszmarnie drogie na obecna chwilę, a mamy dużo tańszą alternatywę w postaci prądu.
2. Przetrzymywanie skroplonego wodoru wymaga temperatury -250°C, czyli blisko zera absolutnego (-273,15°C), co jest bardzo trudne i czasochłonne.
3. Wodór jest bezwonny i spala się w powietrzu niewidzialnym płomieniem. W razie pożaru nie widać płomieni, tylko falę niesamowitego gorąca. Do zapłonu wystarczy dużo mniejsza iskra, a spalanie mieszaniny wodoru w powietrzu jest prawie 10 krotnie szybsze niż do zapłonu par np. benzyny czy propanu, co czyni wodór paliwem ultraniebezpiecznym.
4. Wodór bardzo trudno utrzymać w zbiorniku z powodu wielkości jego cząsteczek (ulatnia się nawet przez ścianki zbiorników).
5. Wodór w ilościach przemysłowych uzyskuje się poprzez ratyfikację... gazu ziemnego i gazów towarzyszących ropie naftowej. Proces elektrolizy jest drogi i niewydajny. Czyli nie rozwiązujemy problemu odejścia od paliw kopalnych, a jedynie komplikujemy i podrażamy proces uzyskania paliwa.
6. Sprężenie i przechowywanie wodoru w stanie ciekłym jest ogromnie energochłonne, ogromnie niebezpieczne i ogromnie kłopotliwe, to samo dotyczy
W Brazylii już jeżdżą auta na etanol, nawet ciężarówki da się tanio dostosować. Ale ten etanol jest produkowany przez lokalne firmy, a nie przez koncerny i światowy biznes.
Wodór jest
Wydaje mi się, że to jest ślepa uliczka. Są przecież ogniwa paliwowe, które działają na innym nośniku energii, np. alkoholu. Ewentualnie jakieś związki chemiczne, które uwalniają wodór, a same w sobie nie są tak niebezpieczne. Będzie sporo wypadków, zwłaszcza na stacjach tankowania. Wystarczy nieszczelność i wodór ulatniając się pod ćiśnieniem doznaje samozapłonu, bo rośnie jego temperatura podczas rozprężania w odróżnieniu od wielu innych gazów.
Widać też że i Orlen i Lotos uruchamiają testowe instalacje do tankowania pojazdów wodorowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
@Nicolai: jak grafen oraz drukarki i telewizory 3d
Jak dla mnie jak coś się nie przyjęło od razu to nie bez powodu. Już się nie przyjmie.