Grupa C, czyli 400 km/h niemal 40 lat temu na Le Mans
![Grupa C, czyli 400 km/h niemal 40 lat temu na Le Mans](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_15951745463K09c4pf4hznoiBv0YuzK9,w300h194.jpg)
Grupa C dała fanom sportów motorowych jedną z najciekawszych dekad w historii wyścigów długodystansowych. O tym, jak na prostej Mulsanne auta rozpędzały się do 400 km/h, silniki Wankla od Mazdy zostały zakazane gdyż były zbyt dobre i jak Porsche zbudowało pierwszą, dwusprzęgłową skrzynię biegów.
![autokronika](https://wykop.pl/cdn/c3397992/autokronika_nQQ9GUalt2,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 95
- Odpowiedz
Komentarze (95)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@push3k-pro:
Tylko i wyłącznie dzięki regulaminowo drastycznie wręcz faworyzującemu diesle. Np. benzyna wolnossąca o pojemności do 4000 cm3 kontra turbodiesel do 6000 cm3 albo benzyna turbo do 2000 cm3 kontra turbodielset do 3700 cm3.
Przy równych szansach klekot nie miałby czego szukać. Warto o tym pamiętać.
@push3k-pro: To były dopiero igrzyska śmierci
źródło: comment_1595226457zOX0XPyzZF0Rr58FzO6ca8.jpg
PobierzŁadna bajka, ale nieprawdziwa. Nie mógł wystawić, bo samochody prototypowe zostały zlimitowane do 3.0 lub 2.1 z turbo.
źródło: comment_15952502674ohwN4crVYcEWU58e5MHzf.jpg
PobierzZaraz się zlecą Maździarze ze swoim olejem z Japonii bez pośredników ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A teoria o zakazaniu zbyt dobrego Wankla to wierutna bzdura i foliarstwo - zakaz obowiązywał tylko że względu na to, że WSC przerzuciło się całkowicie na przepisy 3.5l (787B było prototypem C2 zbudowanym według odchodzących przepisów, więc i tak musiałoby odejść). Wankla były później dozwolone (a właściwie - nie zakazane) w seriach ACO w latach 1994-2013, i znów efektywnie