Grupa C, czyli 400 km/h niemal 40 lat temu na Le Mans
Grupa C dała fanom sportów motorowych jedną z najciekawszych dekad w historii wyścigów długodystansowych. O tym, jak na prostej Mulsanne auta rozpędzały się do 400 km/h, silniki Wankla od Mazdy zostały zakazane gdyż były zbyt dobre i jak Porsche zbudowało pierwszą, dwusprzęgłową skrzynię biegów.
autokronika z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 95
Komentarze (95)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@push3k-pro:
Tylko i wyłącznie dzięki regulaminowo drastycznie wręcz faworyzującemu diesle. Np. benzyna wolnossąca o pojemności do 4000 cm3 kontra turbodiesel do 6000 cm3 albo benzyna turbo do 2000 cm3 kontra turbodielset do 3700 cm3.
Przy równych szansach klekot nie miałby czego szukać. Warto o tym pamiętać.
@push3k-pro: To były dopiero igrzyska śmierci
Ładna bajka, ale nieprawdziwa. Nie mógł wystawić, bo samochody prototypowe zostały zlimitowane do 3.0 lub 2.1 z turbo.
Zapomniałeś dodać, że po przebudowie było więcej zakrętów,
Zaraz się zlecą Maździarze ze swoim olejem z Japonii bez pośredników ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A teoria o zakazaniu zbyt dobrego Wankla to wierutna bzdura i foliarstwo - zakaz obowiązywał tylko że względu na to, że WSC przerzuciło się całkowicie na przepisy 3.5l (787B było prototypem C2 zbudowanym według odchodzących przepisów, więc i tak musiałoby odejść). Wankla były później dozwolone (a właściwie - nie zakazane) w seriach ACO w latach 1994-2013, i znów efektywnie