Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko233
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

573

Czemu kupowanie dysku SSD w Komputroniku to zły pomysł

Czemu kupowanie dysku SSD w Komputroniku to zły pomysł

Czołem Mircy. Dzisiaj chciałem podzielić się z Wami moją historią zakupów w Komputroniku. Może ktoś się zaśmieje albo zapłacze wraz ze mną.

613_07
613_07
z
wykop.pl
dodany: 15.06.2020, 15:36:04
  • #
    rozrywka
  • #
    gorzkiezale
  • #
    afera
  • 174
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Czołem Mircy, 


Dzisiaj chciałem podzielić się z Wami moją historią zakupów w Komputroniku.


Kupiłem na Allegro dysk SSD OWC Aura N - jak się okazało od konta zarządzanego przez Komputronik. Dysk popracował kilka dni po czym komputer zaczął się resetować w niespodziewanych momentach. Kilka dni zajęły mi próby reinstalacji systemu, ponownego wkładania dysku do komputera, w końcu trafiłem na artykuł w którym sam producent przyznaje, że z tymi dyskami to trochę nie halo i że nie mają na to żadnej sensownej rady poza wyłączaniem funkcji usypiania - w laptopie (ʘ‿ʘ) 


No to piszemy do komputronika o rękojmię i zwrot kosztów / wymianę sprzętu na sprawny model.


Na samym początku dostałem od nich odpowiedź że już minęło 21 dni wymienione w aukcji więc o żadnym zwrocie nie może być mowy. Następnie popędzeni paragrafami z KC (rękojmia umożliwia odstąpienie od umowy) skierowali mnie na swój adres e-mail. Tam poproszono mnie o spakowanie dysku i wysłanie kurierem. Na odpowiedź serwisu czekałem ponad tydzień od doręczenia przesyłki "bo na serwisie teraz nie mają czasu paczek odbierać". W końcu po kilku monitach dostałem odpowiedź.


I to po tej odpowiedzi stwierdziłem że muszę się tym z szerszym gronem podzielić:


595831315a51554141426378_1592235060UFpnhc431KZpmGxnJ7PHzp.jpg



W tłumaczeniu na język polski: "nie oddamy Ci pieniędzy ani dysku bo to by było za drogie, bo nie będziemy w stanie znaleźć nikogo komu udałoby się opchnąć uszkodzony dysk w cenie nowego, sprawnego".


UOKiK już poinformowany, czekam na odpowiedź od sklepu. Tymczasem zakupy w Komputroniku mogę serdecznie odradzić. 


Od ponad miesiąca nie mam działającego komputera i całą pracę wykonuję na tablecie.


Dziękuję Pan Komputronik.


Czy to ja jestem wariatem?

Komentarze (174)

najlepsze

TataTitoja
TataTitoja
15.06.2020, 17:43:39
  • 197
Tylko nie wiem w czym problem, w samym tłumaczeniu? Przy reklamacji z rękojmi, w pierwszej kolejności sprzedawca ma prawo do naprawy, dopiero przy drugiej można wybrzydzać.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tomekruslan
tomekruslan
tomekruslan
15.06.2020, 19:07:57
  • 68
@TataTitoja:
Dokładnie tak. Przy zgłoszeniu najlepiej podać dwa warianty - wymiana/zwrot kasy lub naprawa. Miałem podobnie przy okazji reklamacji jakiejś zabawki ze Smyka. Odmówili zwrotu kasy, więc napisałem, że żądam naprawy. I tak dostałem kasę z powrotem bo naprawa była nieopłacalna. To jest tylko granie na czas.
  • Odpowiedz
jozef-ziutek-nowak
jozef-ziutek-nowak
15.06.2020, 19:51:39
  • 52
@TataTitoja: Autor to pieniacz - naprawią i będzie miał nowy dysk - po co płacze na wykopie? Zakop!
  • Odpowiedz
G00LA5H
G00LA5H
15.06.2020, 15:43:11
  • 185
Paaaaaanie, trzeba było się zastanowić troszeczkę przed zakupem w związku z postępowaniem sanacyjnym w Komputroniku
https://www.crn.pl/aktualnosci/komputronik-pod-parasolem-sanacji

Ten zakup można porównać do zakupu domu na terenie zalewowym i mieć potem pretensje... nie tędy droga...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

613_07
613_07
Autor
15.06.2020, 15:49:09
  • 90
@G00LA5H: znajomy uświadomił mnie po fakcie, niestety.
  • Odpowiedz
nairoht
nairoht
nairoht
15.06.2020, 19:48:39
  • 95
@tempy123: na jakiej podstawie, przy pierwszej reklamacji na podstawie rękojmi sprzedawca ma prawo do naprawy jeżeli uzna że bardziej mu się to opłaca.
  • Odpowiedz
Arytmetyk
Arytmetyk
Arytmetyk
15.06.2020, 19:44:38
  • 86
No ale gdzie problem? Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Ci sprawny egzemplarz, nie można wymagać żeby każda naprawa była wymianą na nowy. Kręć aferkę gdy tego nie zrobi.
Zakop.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Erehr
Erehr
15.06.2020, 19:48:20
  • 12
@Arytmetyk: Jestem ciekaw jak Komputronik naprawi wadę fabryczną dysku której nie potrafi naprawić producent ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Arytmetyk
Arytmetyk
Arytmetyk
15.06.2020, 19:54:01
  • 9
@Erehr: Nie no, umówmy się, producent nigdzie nie napisał, że nie umie tego naprawić. A komputronik zrobi to co powinien - odeślę do producenta żeby ten się z tym bujał. Byle przestrzegał przy tym terminów(a to może być ciężkie jak sie doda co najmniej 2 wysyłki jeszcze).
  • Odpowiedz
PolishDoomer
PolishDoomer
15.06.2020, 19:47:18
  • 41
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

nairoht
nairoht
nairoht
15.06.2020, 19:50:55
  • 9
@PolishDoomer: i jeszcze mu biją brawo aby robił chargeback albo szedł do uokik
  • Odpowiedz
wykop-yolo
wykop-yolo
wykop-yolo
15.06.2020, 19:54:30
  • 9
@PolishDoomer: Standard dla tych wykopowych idiotów. Jeszcze jak to mają w zwyczaju bredzą coś o chargebacku. Tak, z pewnością do tego służy chargeback. Po co nam w ogóle jakiekolwiek prawo i instytucje, skoro klient może sobie szczelić czardżbak za każdym razem kiedy się mu coś nie podoba :D
  • Odpowiedz
mrChivas
mrChivas
15.06.2020, 17:54:40
  • 20
Mam kilka rzeczy kupionych w komputroniku i wszystko działa jak powinno. Miałeś tak po prostu, najzwyczajniej w świecie pecha.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

H4v3n
H4v3n
H4v3n
16.06.2020, 12:21:53
  • 0
@mrChivas: wszyscy sprzedają sprzęt z tych samych hurtowni. Różnica to tylko obsługa klienta, warto wybierać mniejsze sklepy bo zależy im na opiniach i traktują zazwyczaj klienta trochę lepiej niż te duże.
  • Odpowiedz
mrChivas
mrChivas
16.06.2020, 12:37:03
  • 0
Różnica to tylko obsługa klienta


@H4v3n: Tu się zgadzam. Ja towary zamówione online odbierałem u nich w punkcie, nie było nigdy problemu, Jeśli było coś większego mogłem sobie sprawdzić czy wszystko ok. A ceny w niektórych przypadkach mieli dość atrakcyjne w stosunku do innych sieciówek.
  • Odpowiedz
Variv
Variv
15.06.2020, 19:58:01
  • 18
@613_07 No ale napisali, że są uprawnieni do naprawy i Ci ten dysk naprawią. Więc w sumie o co chodzi? Jeśli Ci dysku nie naprawią to wówczas będzie można robić aferę.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tomasz-es
tomasz-es
15.06.2020, 20:20:06
  • 15
Ale według prawa mają 100% racji. Zgłaszając reklamacje z tytułu rękojmi nie można od razu żądać wymiany na nowy albo zwrotu pieniędzy. W pierwszej kolejności sprzedawca ma prawo naprawić urządzenie jeśli się da. Jeśli by na Twoje pismo odpowiedzieli po 14 dniach od doręczenia to wtedy zgadzają się (chyba) z roszczeniami zawartymi w piśmie (chyba bo reklamacja z automatu jest uznana ale nie chce mi sie sprawdzać czy muszą każde żądanie spełnić).
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

asjsoevhosrhfsndcnxkdjhwhofshr
asjsoevhosrhfsndcnxkdjhwhofshr
16.06.2020, 08:50:53
  • 0
Ogólnie to autor coś tam się pulta pod nosem, a nie ma racji.

@tomasz-es: Ale Ty tu nie masz racji.

Nieprawdą jest, że rękojmia i KC pozwala na odstąpienie od
  • Odpowiedz
Jurojin
Jurojin
15.06.2020, 20:13:12
  • 14
Serio, kto to wykopał? Przecież z tego co widzę, część osób już dokładnie wyjaśniła jak to działa, więc płacz bezpodstawny i nie na miejscu - jak by odmówili naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy to bym zrozumiał... (-‸ლ)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Vilgefortz9
Vilgefortz9
Vilgefortz9
15.06.2020, 20:01:20
  • 12
Może najpierw choć trochę zapoznaj się z prawem konsumenckim, a potem kręć afery. Jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi i sprzedawca nie musi spełniać Twoich żądań.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

oslet
oslet
15.06.2020, 19:45:54
  • 10
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Hity

tygodnia

Pokaż 18+

Funkcjonariusze pobili na stacji benzynowej mężczyznę z chorobą Parkinsona.
Funkcjonariusze pobili na stacji benzynowej mężczyznę z chorobą Parkinsona.
3787
Bananowy syn właścicieli "Agmaz" chwali się jazdą +270km/h
Bananowy syn właścicieli "Agmaz" chwali się jazdą +270km/h
3708
Szpital w Kaliszu zatrudnia ginekologa za 2,5 mln zł rocznie. "Jest unikalny"
Szpital w Kaliszu zatrudnia ginekologa za 2,5 mln zł rocznie. "Jest unikalny"
3269
Pszczyna dyskryminuje chłopców w podstawówce za unijne pieniądze
Pszczyna dyskryminuje chłopców w podstawówce za unijne pieniądze
3213
76 osób na jedno miejsce na dermatologię, 65 na endokrynologię
76 osób na jedno miejsce na dermatologię, 65 na endokrynologię
2884
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #kultura
  • #heheszki
  • #muzyka
  • #film
  • #gry
  • #humor
  • #swiat
  • #technologia
  • #polska
  • #nauka
  • #sport
  • #wykop
  • #youtube

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking