„Ekolog” chce mniej samochodów w Warszawie. „Sam jeździsz kopcącym gratem”...
Prezes Stowarzyszenia „Miasto Jest Nasze” Jan Mencwel jest gorącym orędownikiem ograniczenia ilości pojazdów w Warszawie. Samochody odpowiadają za smog w stolicy. Internauci wrzucili zdjęcie jego samochodu i pytają ile spalin wydziela stary Saab :D
lukasz-pawelski z- #
- #
- #
- #
- #
- 293
Komentarze (293)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Jeśli ten pan jeździ wspomnianym Saabem codziennie i regularnie, zamiast korzystać z komunikacji miejskiej czy roweru kiedy jest to możliwe, to faktycznie jest hipokrytą. Natomiast jeśli posiada starego, fajnego Saaba i używa go kiedy musi skorzystać z samochodu, a w codziennym życiu stara się korzystać z innych środków komunikacji, to nie widzę żadnego problemu.
Komentarz usunięty przez moderatora
W socjalizmie nie chodzi o to żeby samemu coś robić, a chodzi o to żeby zmusić do tego wszystkich innych, dla siebie zachowując przywileje.
@tomski84: co do tego to sprawdz sobie sklad osobowy jak wytropili. Glowna osoba co wytropila sie poklocila z nimi dawno i odeszla. Jak i wiele innych bo klotnie to tam norma. Ci co sa obecnie w MJN to nie wiem co niby dobrego dla miasta wywalczyli. Tylko nazwa zostala...
Komentarz usunięty przez moderatora
@jeden_z_gapiow:
Ale przecież w reklamie mówili, że tak jesteś bardziej ekologiczny ¯\_(ツ)_/¯
No przecież by nie kłamali.
@jeden_z_gapiow: Jest ekologiczne, bo przeluzasz jego cykl zycia. W innym wypadku stalby sie kupa zlomu wczesniej, a tym samym na jego miejsce musialby wejsc kolejny samochod znacznie wczesniej
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Napisałem auta (ʘ‿ʘ)
@pawulon_4w2:
Lepiej to może nie, ale bardziej ekologicznie na pewno :)
W ubieglym roku zmie po zmianie 2,0 turbobenzyny która miała średnie spalanie na poziomie 10-12l na hybrdową corolle w lpg zakładając nawet jazdę jedynie na benzynie przez 5 lat eksploatacji (40k km rocznie) jestem bardziej "ekologiczny" o jakieś 10 ton benzyny.
Powinien po prostu robic to DO CZEGO NAWOLUJE xD
Czyli przesuasc sie na rower lub komunikacje miejska. Rozwiazanie proste a Ty je specjnie pominales w swoim nieudolnym sarkazmie xD
A czego niby wymagają Warszawscy aktywiści?
Bo Mencwela zdanie na temat jest takie:
@adam_wedz: spokojnie możesz dzwonić po służby.
@kokosik: Ale to się chyba coś kupuje do grzania kabiny a nie tak całym silnikiem #!$%@?ć. Ngdy nie byłem uczulony bo ze Śląska jestem i w smogu mniejszym czy większym całe życie żyje więc nauczony jestem, no ale wczoraj w samym centrum Katowic przy dworcu PKS ta mieszanka smrodu spalonych frytek na przemian z dieslami to k.rwa o mało się nie wyrzygałem. Pierwszy raz w życiu tak
@Nestorm: w tym modelu chyba nawet diesla nie oferowali, także tego.
bo ani to grat, ani kopcący
klasyk...najwyżej niezbyt zadbany, ale klasyk
https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//2/12323652/12622444/12622447/dokument420591.pdf
Chcą wprowadzenia bzdurnych wymagań (np. naklejki homologacyjne, dwa niezależne hamulce, jeden z nich mechaniczny, ograniczenie masy do 20kg, ograniczenie mocy do 350W i napięcia do 48V, ...).
Zostawiło by to na rynku same najmniejsze i najmniej bezpieczne modele. Hulajnóg z amortyzacją poniżej 20kg praktycznie nie ma. Ponadto stanowiło by to całkowitą delegalizację monocykli (dwa hamulce).
To są ograniczenia uderzające szczególnie w cięższych użytkowników - osoba
Już pomijam kwestię tego, że jest to artykuł bez autora ze stwierdzeniami typu:
"Internauci zwracają uwagę", "internauci się śmieją".
Podejrzewam, że Ci anonimowi internauci to albo sam autor tego czegoś co trudno nazwać artykułem, albo jego ziomki ze stowarzyszenia "Lubie Miasto" które specjalnie nie kryje się z tym, że są przeciwni wszelkim działaniom MJN.
W skrócie recepta "Lubie Miasto" na usprawnienie
Ta jest! Najlepiej jak działa tylko władza centralna, z konkretnym planem działania i rozwoju! No i najlepiej z gospodarką planowaną centralnie żeby wszystko móc skutecznie kontrolować rozwijać zdrowy Polski Naród!
Społecznicy - Tfu! Ludzie powinni być ślepo posłuszni władzy i bezkrytycznie akceptować wszystkie jej pomysły!
Popieram towarzyszu Soilworker!
Jakieś przykłady na takie działanie gdzie stowarzyszenia społeczne "wymuszają swoje stanowisko bez baczenia na poglądy większości" - czy takie zwykłe #!$%@? na zasadzie "Tak mi się wydaje to tak jest"? ( ͡º ͜ʖ͡º)
1. Jeden, trochę bardziej kopcący ale trwały stary samochód (szczególnie benzyniak/LPG)
2. Nowy, ale niezbyt trwały samochód z zakłamanymi normami emisji spalin (raczej żaden z tych samochodów nie przeżyje tyle co ten Saab, trzeba założyć, więc nie będzie to jedno auto)
Ja wychodzę z założenia, że jedno 30-letnie auto, nawet jeśli pali więcej, jest bardziej ekologiczne patrząc całościowo. Rzecz jasna zakładając ogarnięty stan techniczny
Komentarz usunięty przez moderatora
Właśnie szczególnie o nadprodukcję i ten etos konsumpcjonizmu chodziło mi najbardziej.
Kwestią drugorzędną jest obecne zakłamywanie pomiarów spalin przez producentów, celowe postarzanie niektórych podzespołów i nadmierna konsumpcja oleju silnikowego (pierwsze TSI, ale trend jest taki, że producenci to akceptują)