Czy wprowadzenie pierwszeństwa pieszych przed przejściem coś zmieni? [wypadek]
Jestem zdania, że generalnie niczego nie zmieni. Dalej będą mieli pierwszeństwo w byciu najbardziej poszkodowanymi. Ale może więcej dałoby nauczanie podstaw zachowania dla pieszych w podstawówkach, np. parę zasad typu: nie wchodź w nocy na nieoświetlone przejście w ciemnym ubraniu podczas deszczu.
- #
- #
- #
- #
- 910
Komentarze (910)
najlepsze
Nie mam
Tez emigracja, tez bylem w polskiej dzungli autem. Kurcze jadac przez Francje, Belgie, Holandie, cale Niemcy nie widzialem ani jednej sytuacji zagrozenie, przez 400km w PL - naliczylem ich 5.
Wyprzedzanie na ciaglej z zerowa widocznoscia - musial hamowac i sie schowac z powrotem, bylo blisko
notoryczne wrecz zajezdzanie pasa - btw. takie szkielka po bokach auta to sa lusterka w nie trzeba zerknac
Oczywiscie piesi z racji tego, ze w naszym kraju jest dziki wschod i wiekszosc kierowcow to na ruskie drogi sie nadaje, powinni uwazac na przejsciach. W normalnym panstwie, gdzie ludzie sa normalnie wychowani to kierowca ma uwazac na przejsciu, bo na przejscie moze wbiec dzieciak, czy osoba niewidoma..
Piszesz o podejściu pieszych. A w innych krajach to piesi są głupsi albo mądrzejsi ? Czemu jakoś tam to działa a u nas miałoby nie? Już pisałem, to nie jest prawo dla pieszych,
Jeśli jedziesz te 60km/h w obszarze zabudowanym i nie zwracasz uwagi na to co cię otacza, to jesteś skończonym kretynem. Ciekawi mnie jak później
Kiedyś mi człowiek przebiegał przed maską na DTŚ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nic mnie już nie zaskoczy
@Old_gamer1988: No dokładnie. Chodzi o mentalność części kierowców, którym bliżej do Azji niż Europy.
A co to zmienia? W Polsce nie ma miast z ludnością ~400 tys. mieszkańców? Czy może są one bezpieczniejsze od Warszawy?
W Warszawie jest względnie niezła a wypadków jest dużo więcej niż podobnym wielkościowo Wiedniu.
- kierowcy zostają zmuszeni do większej uwagi przed przejściami i często zmniejszenia prędkości,
- ujednolicenie prawa z resztą tej lepszej Europy,
- przepis ten jest spójny z resztą przepisów o RD, chodzi mi tu o przepuszczanie pieszego przez przejście (dziś, jeżeli zatrzymujemy się przed przejściem dla pieszych a pieszy nie wszedł jeszcze
Oczywiście wszystkie przejścia z sygnalizacją i blokady się unoszą
po zapaleniu czerwonego dla samochodów ale przed zapaleniem zielonego dla pieszych.
Nic innego na polskich kier0wców nie zadziała.
Może prócz drakońskich i egzekwowanych kar.
Przykłady rozwiązań w ruchu drogowych musimy brać z Rosji.