Zatrważające statystyki. W 2019 r. na przejściach dla pieszych zginęło 190 osób
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_lB3A6ICX8Ih8ChPKGzsxxtWpkDMZEl68,w300h194.jpg)
Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji podało statystyki, z których wynika, że od początku roku na przejściach dla pieszych w Polsce zginęło 190 osób.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 441
Komentarze (441)
najlepsze
@kupkesobieciagne:
#!$%@?
Ten sam kierowca z krajow zachodnich, jak przyjezdzal do Polski, korzystal z tej samej infrastruktury co Polacy, przepuszczal pieszych na przejsciach dla pieszych. Wow. Dla niego infrastruktura byla OK, aby przepuscic pieszego, ktory ZAMIERZA skorzystac z przejscia dla pieszych. Wielu polskich kierowcow nie zauwaza pieszego, ktory juz STOI NA PASACH i czeka, az debile w koncu sie zatrzymaja i go przepuszcza (jak od dawna nakazuje prawo). Bo przeciez
@Tolstoj-kot: i 4, najabrdziej istotny powód. Kierowcy mają #!$%@? na znaki z oznaczeniem przejścia dla pieszych i cisną gazu jak tylko widzą, że pieszy dochodzi do krawężnika. Bo po co zwolnić i przepuścić pieszego. Mentalność bolszewicka na drodze wciąż żywa.
Ta, cisną gaz i wjeżdżają na ppbocze żeby rozjechać
@kasztan00: Nie do końca. Osoba wchodząca na pasy nie jest jeszcze na pasach. Wciąż jest na chodniku. A w przypadku takiej osoby należy już zwolnić, by zapewnić jej bezpieczeństwo.
@kasztan00: to jest piramidalna bzdura. Pokazałem ci już wyżej, że istnieje przepis, który nakazuje zwolnić przed przejściem by nie narazić na niebezpieczeństwo
Mandaty powinny byc ponadto po kilka tysiecy, a za jazde bez prawka powinni konfiskowac samochod. Talie reformy trzeba wprowadzic, bo sie polskie piractwo inaczej nie nauczy
Nie wiem, czy zauwazyles, ale to tez jest argument za wprowadzeniem pierwszenstwa pieszych, gdy tylko podejda do przejscia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Owszem można również w niewyznaczonych np. przy skrzyżowaniu,przy którym przejścia wyznaczonego brak,ale i tak piesi o tym nie wiedzą.Wszyscy mają jednak świadomość,że łamią przepisy przechodząc w miejscu niewyznaczonym gdy kilkadziesiąt metrów dalej mają przejście z sygnalizacją i mimo wszystko przechodzą,ale wtedy uważnie się rozglądają.Widziałem delikwentów przechodzących przez dwie czteropasmowe jezdnie rozdzielone torowiskiem tramwajowym.Dajmy ludziom wolność przechodzenia NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ nawet na czerwonym.Ludzie zaczną uważać,ale
jak kierowca osobówki by zwolnił widząc znak przejścia i pieszych to też by miał krótką drogę hamowania,
40-tonowa ciężarówka też ma dłuższą drogę hamowanie ale nijak to nie zwalnia jej od przestrzegania przepisów i jazdy na zielonym a nie czerwonym,
i jak taki spowoduje wypadek no to nikt nie obwinia kierowców
Jednocześnie:
- źle oświetlone/oznakowane przejścia: konsekwencje OSOBOWE w jednostkach zarządzającymi drogami
- jeśli pieszy przechodzi w niedozwolonym miejscu przez jezdnię z automatu zawsze jest sprawcą... ZAWSZE.
W wyniku wypadku z wlasnej winy pieszy ląduje na wózku? Spoko, naprawa auta kierowcy jest realizowana z jego pensji, majątku, mieszkania/domu. Bezwzględnie. Jeśli miał OC to ma szczęście.
Po czymś takim jedna
@Trevize:
Prąd może zabić, woda może zabić, twardy chodnik może zabić...
Nie śmieszkuj, a jak już to robisz to rób to w śmieszny sposób ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sbady: bo to kierowcy prowadzą pojazd, który może zabić. To tak jakbyś pytał dlaczego to gwałciciele są zawsze tymi złymi podczas gdy kobiety same się pchają nocą do lasu... Żebyś poprawnie zrozumiał analogię, to dotyczy ona kierowców, którym "piesi się pchają pod koła", a nie wszystkich kierowców. Skoro jednak od wszystkich mężczyzn wymaga się, żeby nie
Wątpię aby piesi stali się mniej uważni, z prostego powodu - ci, którzy mają #!$%@? i tak już teraz chodzą jakby byli nieśmiertelni. A kto ma uważać ten uważa.
Ale w sumie nie przeszkadza mi to, bo mandaty są zdecydowanie zbyt niskie w naszym kraju. A kara finansowa oraz przybywające progi zwalniające to jedyne słuszne rozwiązanie na drogowych wariatów
@remul: Może ubywa pieszych ;)
A poważniej, wg. mnie już sam fakt, że coraz częściej na przejściach jest sygnalizacja świetlna coraz bardziej pomaga.
DO MINUSOWCÓW:
To, że krytykuję jedną grupę, nie oznacza to, że z automatu jestem po stronie tej drugiej i ona jest ok. Ni #!$%@?.
@Bajo-Jajo:
a) to nie dotyczy przejsc dla pieszych :]
b) to dotyczy WEJSCIA NA JEZDNIE, a nie bycia w jej polowie.
Piesi natomiast musza po prostu bardziej uwazac.
@Student_AWAS:
no tak, bo przeciez nie #!$%@? #!$%@? kierowcy...
@Student_AWAS:
a) maszynista NIE MOZE SKRECIC.
b) droga hamowania skladu to nierzadko i ponad kilometr.
c) maszyniste tez rozliczaja. Czy uzyl sygnalu bacznosc, czy wlaczyl hamowanie...
Czas w końcu przyjąć cywilizowane rozwiązania.
Trzeba być debilem by uznać, że nadanie absolutnego prawa pierwszeństwa czemuś co ma nieporównywalnie większą zwrotność od samochodu.
Pieszy zatrzyma się w dwóch krokach na odległości 0,5 metra, samochód potrzebuje 10 czy 15 metrów. Skoro samochód jest mniej zwinny to nie można obarczać go