Ogólnie w branży jest zastój, widać to najlepiej po firmach produkujących części do samochodów (m.in. moja), spory globalny spadek zamówień, więc mniej popularne czy niszowe marki jak Alfa Romeo tym bardziej to odczuwają.
@kzrr u nas w firmie jest odwrotnie. Zamówienia dla e górę, obecne maszyny nie wyrabiaja z oblozeniem i dokupuja kolejne wtryskarki. Wszystko zależy dla jakich marek produkujcie i co ważne dla jakich modeli. Niepisana zasada jest taka, że podczas kryzysu dobra luksusowe się lepiej sprzedają bo kryzys dotyczy tych mniej zamożnych.
@borsiu jest ogromny, kryzys w transporcie do 3,5 tony bo sytuacja nie jest pewna na rynku zagranicznym. Sprzedaz dostawczakow z kilkunastu modeli miesiecznie u jednego dilera spadła do 1-2
Ogólnie nie wiem co za dzban siedzi w tym Fiacie, ale to jest typowo włoskie zarzadzanie markami, zarżnęli tak wiele włoskich marek, bo nigdy nie wiedzą na czym sie skupic i co produkowac i kończy sie tak, że albo wszystkie marki Fiata klepia jakies tanie gówno, albo wpadaja na pomysł, że ich auta jednak będą aspirowac do klas wyższych. A najprościej byłoby wrócic do lat 90 i z Fiata zrobic markę tanią
@leftfinger: fiat powinien klepać masówkę jak mówisz, ale AR auta takie pokroju lepszy i trochę droższy fiat. A przede wszystkim znacznie ładniejszy fiat. Generalnie Włosi uwalili nieźle swoje marki brakiem pomysłu, jakoś fiat się trzyma tylko, ale Lancia czy AR padły.
Ogólnie nie wiem co za dzban siedzi w tym Fiacie [...] zarżnęli tak wiele włoskich marek
@leftfinger: No nie wiesz… Do niedawna siedział Sergio Marchionne (zmarł w zeszłym roku) i jest powszechnie uważany za cudotwórcę, który wyprowadził Chryslera z dosłownego bankructwa w ciągu 2 lat (i spłacił całe długi wobec rządu USA), podobnie z Fiatem którym rządził około 15 lat. Fiat tylko w przeciągu ostatnich 4 lat zwiększył swoją kapitalizację 4
Ostatnio bylem zainteresowany alfa. Bylem w salonie. Jezdzilem i mam takie wnioski; - malo sympatyczna pani sprzedawca - czas oczekiwania do 5 msc - 2 msc trwa weryfikacja pod leasing + 3 msc produkcja auta - alfa ma bardzo malo nowoczesnych systemow, nawet nie ma rozpoznawania znaków
Skorzystalem z oferty BMW gdzie kazdy byl mily, zalezalo mu na sprzedazy, a auto ma wszystko co moze byc na rynku aktualnie.
@wacky: Potwierdzę, salony Alfy w Polsce to ciężki PRL. Już Fiat ma lepszą obsługę, że o Jeepie nie wspomnę - a to ta sama grupa, często jeden wspólny salon.
Sądząc po forach Alfistów to raczej norma światowa, chociaż zdarzają się wyjątki.
Ale BMW też wcale takie fajne nie jest, jak parę lat temu zastanawiałem się czy nie zmarnować pieniędzy na Bumkę to jak się wybrałem po pracy w takim sobie stroju
@bielik bardzo wygodna funkcja. Czesto na drodze jest tak wiele znakow ze sam nie wiem z jaka prędkością mam aktualnie jechac. Sprobuj pojezdzic z takim systemem i sie przekonasz o czym mowie
W sumie dziwne, bo nie ma lepszego auta na rynku w swojej klasie niż Alfa Romeo Giulia Veloce. Zjada na śniadanie absolutnie całą konkurencję pod względem jakości wykończenia, wyglądu, komfortu osiągów...
Takie BMW z trzeszczącymi plastikami i sypiącymi się silnikami nie ma nawet startu.
Problem w tym, że Alfa w segmencie aut, które się najczęściej sprzedają (miejskie oraz kompakty) nie ma nic ciekawego do zaoferowania dla przeciętnego kupującego. Mito wycofane z rynku, a Giulietta juz 9 lat na rynku bez większych zmian. Do tego brak kompaktowego suva w ofercie. Emocje w stosunku do Giulii juz dawno opadly, Stelvio juz dłuższy czas na rynku. Brakuje świeżości. W trakcie przestoju na rynku motoryzacji takie marki jak Alfa najmocniej
@raisst: Uwielbiam alfy, sam mam jedną, ale oni naprawde nie myślą, z Giulietty wycisnęli 120% potencjału, całkiem dobrze się sprzedała, opinie miała dobra, więc niejeden by się przesiadł na nowszy model, ale jak nie zrobii następcy przez 9 lat, to sami się proszą o kłopoty.
Trochę szkoda na to patrzeć nawet przez perspektywę modelu 4C. Niestety produkują go już tylko w wersji spider przez niską sprzedaż. Niestety nawet ten model ma zostać wycofany. Niektóre z rozwiązań robią wrażenie np. karbonowy monokok który zazwyczaj ciężko spotkać w czymś innym niż w super samochodach na kompletnie innym pułapie cenowym. Alfa Romeo wycofało Mito czyli produkt najbardziej "pospolity" produkt dla przeciętnego klienta. Giulietta jest niestety już przestarzała. Stelvio nie cieszy
Niestety nawet ten model ma zostać wycofany. Niektóre z rozwiązań robią wrażenie np. karbonowy monokok który zazwyczaj ciężko spotkać w czymś innym niż w super samochodach na kompletnie innym pułapie cenowym.
@devones: A zaraz potem do tego monokoku wkładają sterowanie nawiewami z Fiata Seicento (✌゚∀゚)☞ Nie wiem jaka logika nimi kieruje? Zostało sporo części z Seicento to zamiast się kurzyć w magazynach, wkładają tam gdzie
Mirki mają informacje nt. awaryjności Alfy sprzed 15-20 lat. Po modelu 156 te samochody nie psują się bardziej od innych. Ale jak widać, smród się ciągnie. Dla mnie AR to synonim pięknego, jedynego w swoim rodzaju samochodu. Nie było mi dane żadnej posiadać, ale na trasie oglądam się bardziej niż za jakimiś Porsche, że o nijakich i nudnych VAG czy Audi dla Januszy przez litość nie wspomnę.
Komentarze (539)
najlepsze
- Siedzenia się NIE wycierają po kilku tysiącach kilometrów jak w marce premium audi.
- Plastiki są na wysokim poziomie i NIE trzeszczą jak w marce premium bmw.
- Silniki są idealnie dopracowane, mało palą i pomimo wyżyłowania NIE trzeba ich remontować co chwila jak w hondzie czy mitsubishi
( ͡° ͜ʖ ͡°)
A na ulicach same Dustery ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Sepp1991: nową Alfę jednak prościej kupić, bo marka jeszcze istnieje (✌ ゚ ∀ ゚)☞
@Atreyu: Nie, niecałe 60tys. 29tys sprzedało się w pół roku.
Wszystko zależy dla jakich marek produkujcie i co ważne dla jakich modeli.
Niepisana zasada jest taka, że podczas kryzysu dobra luksusowe się lepiej sprzedają bo kryzys dotyczy tych mniej zamożnych.
Generalnie Włosi uwalili nieźle swoje marki brakiem pomysłu, jakoś fiat się trzyma tylko, ale Lancia czy AR padły.
@leftfinger: No nie wiesz… Do niedawna siedział Sergio Marchionne (zmarł w zeszłym roku) i jest powszechnie uważany za cudotwórcę, który wyprowadził Chryslera z dosłownego bankructwa w ciągu 2 lat (i spłacił całe długi wobec rządu USA), podobnie z Fiatem którym rządził około 15 lat. Fiat tylko w przeciągu ostatnich 4 lat zwiększył swoją kapitalizację 4
- malo sympatyczna pani sprzedawca
- czas oczekiwania do 5 msc - 2 msc trwa weryfikacja pod leasing + 3 msc produkcja auta
- alfa ma bardzo malo nowoczesnych systemow, nawet nie ma rozpoznawania znaków
Skorzystalem z oferty BMW gdzie kazdy byl mily, zalezalo mu na sprzedazy, a auto ma wszystko co moze byc na rynku aktualnie.
Sądząc po forach Alfistów to raczej norma światowa, chociaż zdarzają się wyjątki.
Ale BMW też wcale takie fajne nie jest, jak parę lat temu zastanawiałem się czy nie zmarnować pieniędzy na Bumkę to jak się wybrałem po pracy w takim sobie stroju
Ślicznie wygląda ale i tak jej nie kupisz
Takie BMW z trzeszczącymi plastikami i sypiącymi się silnikami nie ma nawet startu.
@diogene: wsiadź do obu, w sumie nawet nie musisz nimi jeździć.
@raisst: No to jest dramat w dzisiejszych czasach. Po trzech latach trzeba dać solidnego lifta a max po 7 nowy model w tym segmencie
@devones: A zaraz potem do tego monokoku wkładają sterowanie nawiewami z Fiata Seicento (✌ ゚ ∀ ゚)☞ Nie wiem jaka logika nimi kieruje? Zostało sporo części z Seicento to zamiast się kurzyć w magazynach, wkładają tam gdzie
@Serek_Niehomogenizowany:
Być może. Ale, niestety, łatka pozostała. I to - jak widać - nie tylko wśród Mirków na wypoku.
Tak samo, jak współczesne Toyoty wcale nie są tak ultra-niezawodne, jak te z przełomu wieków - ale opinię nadal mają.