Nie zastosujesz się do zasad „suwaka”, to dostaniesz mandat

Po wielu latach bezowocnej dyskusji na temat zasad jazdy na tzw. suwak, w końcu pojawią się przepisy regulujące tę kwestię. Niewpuszczenie samochodów wjeżdżających z kończącego się pasa już niedługo może być karane.

- #
- #
- #
- #
- #
- 240
Komentarze (240)
najlepsze
Oprócz mandatów za niewpuszczenie samochodu na końcu zwężki powinny być mandaty za zjazd wcześniejszy, bo
Chyba nie myslisz kuwa ze ktos jedzie samochodem prawym pasem, widzi znak, zatrzymuje sie i czeka 10 min az ktos z lewego wjedzie przed niego. xDD
Tak naprawdę dla mnie to wręcz zaleta bo wiem, że pas znikający będzie 2x szybszy niż pas przyjmujący, ale niestety wpacza to idee. Jeden gość, który wjedzie za wszystko zaburza stosunek z 1:1 do 3:1 bo pozniej i tak wpusci kogos.
@Bertoos: dlatego trzeba jezdzic z kamerka. W takich sytuacjach jest wszystko jasne.
@wiencejfakingcaptcha: Die-Hard Janusz The Sheriff On Tour 2019
Bo moim zdaniem bardzo dużo bałaganu robią ludzie, którzy jadą kończącym się pasem, ale nie dojeżdżają do końca, tylko wpychają się 100, 50 i 25 metrów przed. Wtedy oba pasy nie łączą się na końcu 1:1, tylko 1:1 na 100 metrów, 1:1 na 50 metrów i tak dalej. W efekcie ruch łączy
i będzie gites.
Oczywiście, że trzeba było zaprojektować nowy znak, teraz ktoś przytuli pieniądze za jego produkcję i zacznie się jego ustawianie. Znów przewalono kupę pieniędzy na kompletnie bezsensowną operację, ale swoi na tym zyskali i jak widać większość ludzi nie ma z tym problemu ¯_(ツ)_/¯
Co ten znak ma wnieść czego nie zrobiłby zapis o tym, żeby przy zwężeniu jeździć naprzemiennie? Jak koniecznie
Bo obecne argumenty nie różnią się niczym od tych używanych przez szeryfów od blokowania lewego pasa.
Zapraszam do dyskusji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zreszta jak sam piszesz dziecko nie wbieglo tylko weszlo - twoim obowiazkiem jest mu ustapic pierwszenstwo. TAK MOWIA PRZEOISY JUZ DAWNO OBECNIE OBOWIAZUJACE.
Zakaz przekraczania prędkości jest, zakaz siedzenia na zderzaku jest - i co z tego?
Podobnie jak autobus, który w terenie zabudowanym, wyjeżdża z zatoczki przystankowej. Inni uczestniczy zobowiązani są go puścić, natomiast jeśli dojdzie do kolizji to kierowca autobusu ponosi winę.