@kris55: na pewno duży szacunek dla gościa za postawienie sprawy na ostrzu noża. Myślę, że widmo ewentualnych procesów przestraszyłoby niejednego dziennikarza.
@kris55: @Tesofni: Dobrze jakby Mazda dostała jakąś nauczkę. Powiem, że mnie zagotowało jak wrzucił fragment gdzie ten gościu niby od Mazdy kpił z tego miernika, a jest to firma z mojego, NASZEGO kraju. Okazuje się, że ów producent zrobił dobrą robotę. Chciałem napisać coś od siebie na profilu Mazdy pod tym filmem ale oczywiście komentarze wyłączone. Jedyne co mogłem zrobić to dać łapkę w dół. Skandal jednym słowem.
Jacek Balkan. Szanuje typa, bezstronny, niesprzedajny. Taki Kuba Klawiter motoryzacji. Polscy dziennikarze motoryzacyjni to miękkie rurki. Nie powiedzą nic złego, bo później nie ma samochodów z parku prasowego.
@wycz: To niech sobie pożyczają od prywatnych osób/firm/salonów. A jak nie potrafią być uczciwymi i rzetelnymi dziennikarzami to pora szukać innego zawodu. Przez takie ciapy psuję się dziennikarstwo. Zarówno te technologiczne jak i motoryzacyjne. Psuje się także rynek.
Te badania pokazują, że Mazda jest ocynkowana- tyle że metodą natryskową, pozostawiając warstwę cynku niejednorodną i grudowatą, prawdopodobnie niższej jakości niż ocynk zanurzeniowy. Czyli będzie rdzewieć, ale nie tak szybko jak starsze modele. Zamykam temat ( ͡°͜ʖ͡°)
Dobrze by było gdyby jakiś urząd się tym zajął. W końcu mowa tu o sporych pieniądzach i wprowadzaniu konsumentów w błąd
@danil1798: VW też wprowadziło konsumentów w błąd, sprawą zajął się sprytny polaczek, zebrał składki i #!$%@? ugrał. Zadałem pytanie temu od pozwu czy w jakimkolwiek kraju w UE ci co kupili VW z oszukaną specyfikacją dostali zwrot pieniędzy ale niestety nie otrzymałem odpowiedzi ( ͡°ʖ̯͡°
@Morf: W Polsce też by się dało, tylko nie tak jak oni to zrobili. Każdy VW posiadał wady, które przed kupującym zostały podstępnie utajone, a które wpływały na wartość i użytkowanie pojazdu. Tylko to trzeba robić jak polisolokaty, czy kredyty we frankach - każdy oddzielnie albo razem, ale tylko tych, którzy mieli IDENTYCZNE umowy. Poza tym nie VW, a dealera.
Mam mazdę, wykopuję i wcale nie wmawiam nikomu, że nie rdzewieje. Tzn moja nie rdzewieje... ale jest nowa i zabezpieczona. Warto ludzi uświadamiać i super że jest Jacek Baklan.
@wowo_wawa @SiemkaKolego nie zapomnijcie Panowie o przestrzeniach w drzwiach. Tam jest najgorzej - woda wpływa wzdłuż linii szyby z ramką i lubi się zatrzymać w środku, bo dziury techniczne u spodu drzwi lubią się zatkać.
Volkswagen Golf 2, auto z lat 80-tych, właściwie nie rdzewieje do dziś (nie licząc tych niefachowo naprawianych i wielokrotnie malowanych czyli zapewne większości jakie zostały na drogach jeszcze). Zupełnie inaczej wygląda już Golf 3, auto o prawie 10 lat młodsze konstrukcyjnie. Te auta, nawet nienaprawiane, już wyraźnie rdzewieją w wielu miejscach, a szczególnie na progach, dole błotnika przedniego (bardzo) i na tylnej klapie. Ktoś by pomyślał, że powinni ulepszać samochody, a okazuje
@towkoncuty: Rdzewieje rdzewieje nie ma możliwości żeby auto używane nie rdzewiało po 30 latach.. O ile karoseria może wyglądać jako tako o tyle elementy konstrukcyjne podwozie, to czego nie widzisz to robi się próchno..
Mam dwójkę już 11 lat więc trochę mogę o tym powiedzieć. obecnie stoi sobie w garażu jako auto zapasowe, bo oc jest tanie, a jednak sentyment i super się to auto prowadzi. Z zewnątrz wygląda dobrze. Kiedyś
Najlepsze jest to, że mazda aspiruje do miana aut premium, windując w kosmos ceny najnowszej mazdy3. Pogięło ich całkowicie. Mazda niemal w cenie mercedesa klasy A...90 koła za auto z manualną klimą....
@Banita77: Oni od jakiegoś czasu mają taki plan. Kiedyś w ogóle chcieli pójść śladami Nissana, Toyoty i zrobić swoją markę premium. Teraz powracają do tematu, ale już ze zrobieniem premium z Mazdy.
Ostatni dinozaur dziennikarstwa motoryzacyjnego. Bezstronny, niezależny. Tak trzymać. Reszta zapadła się pod ziemię. Miło wspominam jeszcze pana Iwaszkiewicza.
@chciwykrasnolud: Chyba nie bo planują go wsadzać póki co do elektryków jako silnik do doładowywania aku. Krążą plotki, że Mazda pracuje nad następcą RX-8 i własnie tam chcą zadebiutować z nowym Wanklem, ale to moze potrwać jeszcze kilka lat więc pozostaje nam czekac :)
Może mi ktoś powiedzieć jaki jest koszt cynkowania dla tak dużego producenta samochodów? Ja zakładam że na tyle niewielki, że nawet jakby cały koszt wrzucili w cenę samochodu to nikt by nie zauważył. Skoro Mazda ma fajny silnik, super design, co za problem porządnie zabezpieczyć samochód antykorozyjnie? I nie mówcie że Japończycy mają taką filozofię, że samochody mają spróchnieć i są do wymiany na nowy, bo skoro wyposażenie i design dostosowują do
W interesie producentów nie jest robić samochodów długowiecznych
@nitratyn: Oczywiście że tak. Ale metoda Mazdy jest najbardziej #!$%@? bo: łatwa do weryfikacji, efekty widoczne są gołym okiem a efekty są właściwie nie do usunięcia (albo się nie opłaca). Czyli kupujący zostaje z rdzewiejącym złomem, który po jakimś czasie jest nie do sprzedania albo wart jest ułamek swojej pierwotnej ceny.
@mayek: no porównałem sobie na znanym portalu aukcyjnym, wybrałem w filtrach benzynę, rok produkcji 2009-2010 i wybrałem auto dokładnie ze środka stawki. Wyniki:
Mazda 6 - 26 900 zł Renault Laguna - 22 900 zł Volkswagen Passat - 29 000 zł.
Komentarz odnośnie czujników deszczu nie trafiony. To, że deszcz nie pada nie oznacza, że na drodze niema wody. Ponadto jeżeli droga ma dobre odprowadzenie wody czujnik deszczu z wycieraczek błędnie będzie wskazywać dużą ilość wody podczas ulewy.
Jakoś uważam go za niesprzedanego dziennikarza ,który ma mega wiedzę i w dupie korporacje .Trzeba dbać i szanować takich ludzi .... tak szybko odchodzą .
@oniak: dziwne, że jeszcze nikt go nie shejtował, za to że ma program w TOK FM, a to przecież Agora, a to przecież Michnik, a to przecież Żyd, a to przecież największy wróg na Wykopie.
Nie bronię Mazdy, ale w tej branży każdy oszukuje. Pamiętacie afery Takaty, Mitsubishi czy VW? Jest tego więcej. Zaczęło się to już w pierwszych latach motoryzacji.
Komentarze (216)
najlepsze
Polscy dziennikarze motoryzacyjni to miękkie rurki. Nie powiedzą nic złego, bo później nie ma samochodów z parku prasowego.
Przez takie ciapy psuję się dziennikarstwo. Zarówno te technologiczne jak i motoryzacyjne. Psuje się także rynek.
@siwers3: nie nazwałbym ich dziennikarzami (i to na czele z wiodącymi nazwiskami na rynku).
Dziennikarz to ktoś bezstronny, kto opisuje fakty. Jak komuś dealer sponsoruje furę (bo "wypożycza" do testów na pół roku), to ciężko o rzetelność.
Czyli będzie rdzewieć, ale nie tak szybko jak starsze modele.
Zamykam temat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jakbyś wlał cynk do herbaty to "kubek został ocynkowany"? czy raczej, w kubku znajduje się cynk? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Brawa dla redaktora za dobór słów!
Na forum Mazdy już wiedzą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@danil1798: VW też wprowadziło konsumentów w błąd, sprawą zajął się sprytny polaczek, zebrał składki i #!$%@? ugrał. Zadałem pytanie temu od pozwu czy w jakimkolwiek kraju w UE ci co kupili VW z oszukaną specyfikacją dostali zwrot pieniędzy ale niestety nie otrzymałem odpowiedzi ( ͡° ʖ̯ ͡°
Zupełnie inaczej wygląda już Golf 3, auto o prawie 10 lat młodsze konstrukcyjnie. Te auta, nawet nienaprawiane, już wyraźnie rdzewieją w wielu miejscach, a szczególnie na progach, dole błotnika przedniego (bardzo) i na tylnej klapie.
Ktoś by pomyślał, że powinni ulepszać samochody, a okazuje
Mam dwójkę już 11 lat więc trochę mogę o tym powiedzieć. obecnie stoi sobie w garażu jako auto zapasowe, bo oc jest tanie, a jednak sentyment i super się to auto prowadzi. Z zewnątrz wygląda dobrze.
Kiedyś
@r5678: Powiedz to Audi 80 ;)
Podwozie po 30 latach nadal zdrowiutkie, wzorowo zabezpieczone - jedynie co koroduje to elementy zawieszenia.
http://www.dinitrol.reklam.unicms.se//hosts/274/Rosttest_17.02.14.jpg
@pioterhiszpann: A nie zawiesili badań nad nowymi wanklami?
Chyba nie bo planują go wsadzać póki co do elektryków jako silnik do doładowywania aku. Krążą plotki, że Mazda pracuje nad następcą RX-8 i własnie tam chcą zadebiutować z nowym Wanklem, ale to moze potrwać jeszcze kilka lat więc pozostaje nam czekac :)
Ja zakładam że na tyle niewielki, że nawet jakby cały koszt wrzucili w cenę samochodu to nikt by nie zauważył.
Skoro Mazda ma fajny silnik, super design, co za problem porządnie zabezpieczyć samochód antykorozyjnie?
I nie mówcie że Japończycy mają taką filozofię, że samochody mają spróchnieć i są do wymiany na nowy, bo skoro wyposażenie i design dostosowują do
@nitratyn: Oczywiście że tak. Ale metoda Mazdy jest najbardziej #!$%@? bo: łatwa do weryfikacji, efekty widoczne są gołym okiem a efekty są właściwie nie do usunięcia (albo się nie opłaca).
Czyli kupujący zostaje z rdzewiejącym złomem, który po jakimś czasie jest nie do sprzedania albo wart jest ułamek swojej pierwotnej ceny.
@mayek: no porównałem sobie na znanym portalu aukcyjnym, wybrałem w filtrach benzynę, rok produkcji 2009-2010 i wybrałem auto dokładnie ze środka stawki. Wyniki:
Mazda 6 - 26 900 zł
Renault Laguna - 22 900 zł
Volkswagen Passat - 29 000 zł.
Nie widzę tutaj nic nadzwyczajnego.
cynk jest, ocynku nie ma
Komentarz usunięty przez moderatora