@qxbqxb: Mapka w minecraft też jest ograniczona. Kiedyś przez glitche które uniemożliwiały przejście, a teraz jest po prostu koniec mapki na 30kk bloczków od środka. ( ͡°͜ʖ͡°)
Niby duże te mapy, ale w takim #skyrim czy #fallout czy #wiedzmin3 wrażenie wielkości psuje skalowanie świata. Ten kilometr to w rzeczywistości 100 metrów i wszelkie lokacje są bardzo blisko.
@WybranyLoginJestZaj: kiedyś był materiał chyba na #tvgry, o skalowaniu świata gry, ale bij zabij nie mogę znaleźć. Wg video z tego wkopu, świat #skyrim to 37km na 37 km. Wg poniższego materiału, przejście pieszo zajmuje 2h i 10 min (po skosie, czyli jakieś 52 km) . Szybki chód to 6 km/h, czyli 52 km powinno zająć około 8.5 h a nie 2h i 10 min. Czyli te skyrimowe 37 km
@FrankTheTank: I tak i nie. On był reklamowany jako gra, która ma mapę wielkości Anglii. Świat był gigantyczny, ale martwy, a większość postaci #!$%@?ła te same kwestie w kółko. W sumie jak w każdym TES XD
Teraz mi przypomniałeś Obliviona. Pamiętam pierwsze skojarzenie, któe mi przyszło do głowy, gdy włączyłem tę grę - #!$%@? Postal 2 fantasy XDD
@jednopostowiec: System walki, sposób ładowania lokacji i pustka jak w Czarnobylu. Wypisz, wymaluj, Oblivion. Lub Postal XD Nawet dialogi były podobnie napisane i zagrane. No, może nieco lepiej zagrane były w Postalu.
Mapa Fuel rzeczywiście robiła wrażenie rozmiarami, ale była niestety pustawa. Z jednej strony wpisywało się to w tę post-apokaliptyczną atmosferę, ale z drugiej szkoda, że zabrało większej liczby charakterystycznych punktów i wykorzystania ekstremalnych warunków pogodowych.
Może i mapy w noszych grach są duże ale też nieco nudnawe i puste. W takim Gothicu 1 czy 2 mapa była dość niewielka, ale chciało się zajrzeć w każdy kąt licząc na to że twórcy zostawiali tam jakieś mniej lub bardziej ciekawe znajdźki (choćby mieszki ze złotem na dachach czy murkach. W Skyrimie? Patrzysz w lewo: góry kilometr przed tobą, w prawo to samo, pomiędzy ewentualnie jakieś mamuty, nic ciekawego, idziesz
@PiSbolszewia: w starszych grach światy były inaczej konstruowane, że względu na ograniczenia sprzętowe. W takim Morrowind wszystkie ścieżki pomiędzy lokacja i były mega kręte i samej szybkiej podróży nie było. Do dzisiaj wspominam kombinowania z podróżowaniem lazikami. A co jest lepsze, to już zależy. Starsze rozwiązania uważam bardziej były wymagające, jednoczesnie przez to że wymagały zaangażowania, dużo mocniej można było się wczuć w postać.
Komentarze (99)
najlepsze
Wg video z tego wkopu, świat #skyrim to 37km na 37 km. Wg poniższego materiału, przejście pieszo zajmuje 2h i 10 min (po skosie, czyli jakieś 52 km) . Szybki chód to 6 km/h, czyli 52 km powinno zająć około 8.5 h a nie 2h i 10 min. Czyli te skyrimowe 37 km
@Skydance: Hmm... a wziąłeś poprawkę na rzut walcowy? Może być nawet więcej.
Tu jest wersja shareware.
Teraz mi przypomniałeś Obliviona. Pamiętam pierwsze skojarzenie, któe mi przyszło do głowy, gdy włączyłem tę grę - #!$%@? Postal 2 fantasy XDD
http://spaceengine.org
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Cooooo?!?
https://www.wykop.pl/link/4633499/porownanie-wielkosci-map-w-grach/