Fiat punto z najgorszą oceną bezpieczeństwa w historii Euro NCAP
Legendarny już samochód fiat punto spotkał się ze sporą krytyką ze strony Euro NCAP – europejską organizacją ds. oceny bezpieczeństwa. Leciwa już konstrukcja, ale wciąż dostępna w salonach koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jako pierwsza w historii otrzymała 0 gwiazdek w testach bezpieczeństwa
HaHard z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 187
Komentarze (187)
najlepsze
Nie lepiej jest z konkurencją Citroen DS3, Giulietta czy kilka Fordów(z artykułu) - w sumie wszystkie konstrukcyjnie mają też blisko 10 lat.
Swoją drogą Fiat mocno mnie zadziwia. Mają kasę, fabryki, środki a tłuką jeden model w kółko bez większych zmian, do tego minimalne wariacje do Fiata 500 i myślą że to wystarczy. Dochodzi do tego że zwykłe (też
Dla mnie to jest bzdura, bo te całe "asystenty" zamiast pomagać, to wręcz przeszkadzają (właśnie słynny asystent hamowania).
Do tego trochę zmienione kryteria i masz -1 gwiazdkę za brak systemów w podstawowej wersji, i kolejną gwiazdkę za to, że są już bezpieczniejsze auta. Realnie samochód pewnie miałby te 4/5 gwiazdek.
Tanie auta w Chinach czy Indiach dostałyby w tej skali chyba z -5 gwiazdek( ͡° ʖ̯
np. Nowa Dacia Duster / nowy VW Golf vs Saab 9-5 z 2006r / Volvo V70(II)
No właśnie co do tej Daci nie byłbym tego pewien ,bo konstrukcyjnie to oni nowością chyba nie grzeszą,
budują swoje auta z jakiejś starej płyty podłogowej od Renault (?)
No i też coraz bardziej powątpiewam w te testy NCAP, bo prawie każde auto z okresu 2004+ dostawało 5gwiazdek.
Kiedyś czytałem jak to auta dostawały dodatkową gwiazdkę za jakiś tam czujnik np. który przypominał o niezapiętym pasie, czy faktycznie
Amerykanie się zorientowali że producenci nie robią już aut projektując je pod bycie bezpiecznym na drodze tylko żeby jak najlepiej wypadły na testach i NCAP już tam wiele nie znaczy. Robią swoje testy które mają bardziej odzwierciedlać typowe zdarzenia drogowe i wyniki są zgoła inne od tych w Europie.
Zakładam że nowa Dacia wypadnie dużo lepiej w testach ale niekoniecznie będzie (średnio) bardziej bezpieczna na drodze.
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=
Potem mieli 124, 125 i 126. Poszły licencje do Polski i ZSRR.
W latach 80 XX wieku zaczyna się "upadek Fiata" i trwa tak do 2000 roku kiedy to mieli kilka ciekawych modeli takich jak stare Tipo, Fiat UNO (absolutny hit) i Bravo. Tylko jakość tych aut miała wiele
Dlaczego dobrze, że go nie wziąłeś? Jeśli był w dobrym stanie ogólnym, a tylko sprzęgło było zajechane, trzeba było negocjować o te 500zł w dół i brać.
Tyle co sie naoglądałem w życiu wypadków nie widziałem różnicy czy auto miało 2, 3 czy 5 gwiazdek, po prostu na prędkość i brawurę nie ma #!$%@?.
Nie widziałem o tym w artykule.
Jak daliby radę dowieźć go z fabryki poniżej 30minut...