Samochód dostawczy o ładowności… 40 kg. Tak przewoźnicy omijają przepisy.
Przeładowane Iveco ważyło 5 ton, po rozładunku i zważeniu go na pusto ważyło 3450 kg, przy zapisanej w dowodzie rejestracyjnym masie całkowitej 3490 kg. Oznacza to, że legalnie przewozić mogło ładunki o wadze 40 kg.
kasza332 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 58
- Odpowiedz
Komentarze (58)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Dzięki temu pojazd może prowadzić kierowca z kategorią B, nie płaci viatolla za jazdę drogami krajowymi, nie ma mierzonego czasu pracy, płaci mniejsze OC i ma tańsze przeglądy.
Bierze się Iveco Daily o DMC około 7t, które puste waży właśnie jakieś 3500t i ma drugie tyle ładowności.
Podczas sprowadzania zza granicy dokumenty tak się "przetłumaczyły" że wyszło 3500kg DMC i już...
Pszczoły luzem miał wozić, w ogóle ciężko się domyśleć intencji przewoźnika
W cenniku dostaw był zapis 1 dostawa-do 1.5 tony. Moje zamówienie ważyło ok 800 kg. O umówionej godzinie podjechał bus, dostałem co moje ale zauważyłem że na pace jeszcze maaasa innych rzeczy. Chwilę pogadałem i okazuje sie, że zawsze wyjeżdża przeładowany bo inaczej nie dałbym rady rozwieźć wszystkich dostaw. Tak jest w każdym sklepie budowlanym( wcześniej jeździł dla Castoramy).
Aktualnie rozwoze owoce, warzywa i kwiatki dostawczakiem o ladownosci ~900kg, a czesto tylko to 1 paleta wazy :D a jeszcze sporo wiecej na aucie. Kazdy tak robi niestety
@ZostaneMistrzem: I robieniu innych w balona też( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ten bus był po prostu zarejestrowany z zaniżonym DMC, żeby można było jeździć taniej i żeby każdy z kat. B mógł go prowadzić...
Jest dealer marki, który takie auta sprzedaje z taką homologacją. Jest przedsiębiorca, który takie auta kupuje - biznes się musi zgadzać.
Kierowca dostaje pracę i robi swoje... a że kierowca z kat C jest droższy, utrzymanie auta powyżej 3.5t jest droższe no to mamy takie omijanie prawa... jak wszędzie zresztą.
Artykuł pierwsza klasa, wyczerpuje temat w 100%
Komentarz usunięty przez moderatora