Należy z góry we wrześniu wystawić serię ocen do końca roku. Łącznie z oceną na świadectwie, oczywiście jedyną słuszną. Niech dziecko z góry wie co dostanie za rok, niech się nie stresuje. Przecież wiadomo z góry że jest zdolne i się stara.
Szkoła wychowuje ludzi na przeciętniaków. Sucha wiedza, uczenie się na pamięć, nie dla siebie tylko dla nauczyciela i ocen. Dzieciaki wchłaniają tony bezsensownych informacji, które w życiu im się nie przydadzą. Na świeczniku są zawsze uczniowie piątkowi, czyli tak zwane kujony. Ale mam znajomych, którzy uważani byli za przeciętniaków a dziś świetnie realizują w niewyuczonych zawodach wymagających intelektualnego zacięcia. Ja sam byłem trójkowym uczniem, nie cierpiałem się uczyć, do tej pory nienawidzę
@waydack: To raczej rodzice wychowują ludzi na przeciętniaków. To, że dzieci uczą się do ocen, to wina rodziców, a nie szkoły. Szkoły nie są pozbawione wad, ale "to mi się nigdy w życiu nie przyda", to jeden z durniejszych i bardziej irytujących mnie argumentów, który jednak często słyszę... to, że coś, co było w szkole się dzieciakom nie przydaje, to głównie wynik ich małej kreatywności. Pamiętam, jak koleżankom z mojej pracy
To że umiesz kodować pod jakimś tam kodem nie znaczy, że potrafisz na przykład podać dokładne daty wojen punickich.
To, że czegoś nie ogarniasz, nie oznacza, że ta nauka jest mniej wartościowa. Ja też nie jestem omnibusem i nie wszystko ogarniam, ale nie usprawiedliwiam tego, że coś mi nie idzie albo że coś mnie nie interesuje tym, że jest gówniane - po prostu mówię, że
W moim przekonaniu nauczyciel powinien wykazać się inteligencją emocjonalną. Przekazywać informacji na zasadzie "kanapki" jest jedną z metod. Każde dziecko jest inne i też trzeba to wziąć pod uwagę. Ja ciągle uczę się swoich dzieci, podejścia do nich, metod itd. Ja bym napisał. "Haniu, wymieniłaś trafnie produkty, brawo! Popracuj trochę nad pismem (wskazówki). Zeby nie marnować papieru warto zapisywać pełne strony zeszytu. Dużym plusem jest to, że nie popełniłaś żadnego błędu". Kwestia
niestety ocena bardzo często nie odzwierciedla wiedzy... najważniejsze by nauczyciel potrafił dostrzec potencjał ucznia, a tu zdecydowanie tego zabrakło.
No tak, lepiej wszystkim dzieciom dać po złotej gwiazdce jak w kanadyjskich podstawówkach. A po tom co się stało, że się zesrało i czemu to dziecko nic nie umie?
Jakby to Kolonko powiedział: Moja ocena tego jest taka! Przede wszystkim to nie jest artykuł na wykop gdzie pewnie z 80% ludzi siedzi w piwnicach, a na dzieci mówi "gówniak". Jeśli jednak są tutaj rodzice to napiszę, że nie jestem zwolennikiem bezstresowego wychowania, ale jestem absolutnie przeciwny podcinaniu dziecku skrzydeł, kiedy widać, że to się na prawdę stara. Ja zamierzam swojej córce zawsze tłumaczyć, że nie ma niczego, czego by nie mogła
Powiedz Hani zeby nie byla mala placzaca p%zda i wziela sie do roboty, moja nauczycielka nie dosc ze by mi postawila 1 to dostal bym srogi op%erdol za to ze mowila mi juz jak mam pisac, a ja dalej jej nie slucham. Potem wyrastaja takie karyny ktorym sie wszystko nalezy i ktorych nie mozna skrytykowac, zrobisz z Hani ofiare losu
@Mrbimbek: Kiedyś jak potrzebowałem druczek "od księdza" to wypisał mi go piękną kaligrafią. Gdy spytałem się, gdzie się tego nauczył to odpowiedział, że: nauczyciel i rodzice za pomocą pasa tego nauczyli.
Komentarze (443)
najlepsze
źródło: comment_uYalJb6Rz3t6WigFnOq3Apeyhw1vl547.jpg
PobierzTo, że czegoś nie ogarniasz, nie oznacza, że ta nauka jest mniej wartościowa. Ja też nie jestem omnibusem i nie wszystko ogarniam, ale nie usprawiedliwiam tego, że coś mi nie idzie albo że coś mnie nie interesuje tym, że jest gówniane - po prostu mówię, że
Komentarz podzielony jest na dwa:
WWW (what went well - co poszlo dobrze)
IBI (co moglo pojsc lepiej)
Takze nawet jak ktos cos #!$%@? to zawsze jest WWW - na pocieche. Bo obie czesci wystpeuja zawsze. Chocby to byla ladnie napisana literka A.
Do tego dziecko ma sie odniesc do komentarza poprawiajac wytkniete bledy.
Wiem, typowo angielskie podejscie, ale
@shaggee: http://sjp.pwn.pl/slowniki/religii.html