Dla wygody w tej kolejności warto inwestować w bajery w samochodzie: - klimatyzacja automatyczna - skrzynia automatyczna - czujniki deszczu - światła automatyczne - tempomat z radarem Nawet kosztem aluminiowych felg i lakieru warto wybrać automatyczną skrzynię biegów.
@Wloczykij2: najgorsze jak zostawisz wycieraczki na automacie i po ponownym uruchomieniu auta od razu trą po szybie na sucho. Nie wiem czy we wszystkich autach tak jest ale na pewno w Hyundaiu i Mercedesie CLA.
LED w przypadku BMW to już technologia przeszłości. Teraz w opcji (np. w nowej 7) dostępne są iście genialne reflektory laserowe.
Sam mam auto wyposażone w ledowe światła (Mercedes i ILS) i na automacie spędzam 90% czasu- wszystko białe poza samochodem przede mną (⌐͡■͜ʖ͡■) Ale sporadycznie zdarza się, że ktoś mi mignie z naprzeciwka- czy ja mam brudną szybę, czy on za słabe światła
Ale sporadycznie zdarza się, że ktoś mi mignie z naprzeciwka
@AntoniPatek: Jak to się ma do przepisów kodeksu drogowego według którego masz obowiązek przełączyć światła na mijania gdy z naprzeciwka zbliża się pojazd? Rozumiem że wygoda, nowoczesność etc. ale bycie oślepionym super duper laserami to jednak nie jest przyjemność.
@Morf: Nie mieszkam w Polsce, ale podejrzewam, że akurat wszędzie w Europie regulacje są podobne, więc i u mnie. Samochód jest z salonu- ma homologację i aktualny przegląd. Dopuszczone do użytku są wszystkie funkcje, które posiada, zatem i ta.
Prawo nie nadąża za technologią motoryzacji i jak ktoś się interesuje tematem to wie to doskonale. Szczególnie w temacie świateł widoczne jest to w Stanach Zjednoczonych- nie dopuścili nawet migających lamp hamowania.
Niedawno sam doświadczyłem tego, jak działają światła w BMW, choć nie wiem, czy to były LEDowe, czy laserowe. Jechałem przed nową "siódemką". On jadąc kilkadziesiąt metrów za mną oświetlał drzewa po obu stronach drogi prawie sto metrów przede mną, wcale mnie przy tym nie oślepiając. Było dokładnie tak, jak na obrazku:
Reflektory BMW posiadaja silniczki streujace reflektorem. W trakcie jazdy cały czas są w ruchu, ciekawi mnie jaka jest zywotność takiej precyzyjnej mechaniki. Pewnie po 5 latach mechanika do regulacji albo do wymiany. Moim zdaniem technologia Mercedesa i Audi znacznie prostsza, przez co lepsza i w okresie czasu tansza.
Miał ktoś kontakt z tymi systemami? Zastanawiam się jak jest rozwiązane chłodzenie i jaka jest moc takiego reflektora LED? W upalny dzień, w korku w okolicy komory silnika może być > 50degC, ale z drugiej strony wtedy używa się tylko światła dziennego.
Jeżdżę codziennie po niemieckim banie i owszem ta technologia działa w 80% bo jadąc za kimś jest ok ale jak wyprzedzam ciężarówkę, czyli większa prędkość myk na lewy nagle dostaje po gałach że lekko odchylam głowę aby światło z naprzeciwka nie padało na wprost. Ogólnie system wymaga dopracowania bo z daleka widzę że gościu ledowiec wali tak że niebo można oglądać, powoli podjeżdżam z naprzeciwka i już mnie lekko razi to wyłącza
@marcepanowykrzyzyk: Oczywiście że jest, nie wiem nawet czy matrix ledy nie są właśnie patentem Opla. Np pierwszym samochodem w którym zastosowano ksenony była Calibra.
Swoja droga jezdze po autostradach w niemczech i moze to i dziala ale .... Na luku autostrady czasem taki laser tak pieknie moze oslepic ze hej. Moze chodzi ze za daleko, moze ze wiazka juz nie jest tak dokladna ale takiego matrixa nie raz przeklinalem.
@katom: Czytanie ze zrozumieniem i analiza tekstu była chyba na poziomie klas podstawowych. Nie chodzi mi o to abyś był ekonomicznym patriotą ale abyś przestał nabijać kabzę tym co plują nam w twarz.
Komentarze (237)
najlepsze
- klimatyzacja automatyczna
- skrzynia automatyczna
- czujniki deszczu
- światła automatyczne
- tempomat z radarem
Nawet kosztem aluminiowych felg i lakieru warto wybrać automatyczną skrzynię biegów.
Sam mam auto wyposażone w ledowe światła (Mercedes i ILS) i na automacie spędzam 90% czasu- wszystko białe poza samochodem przede mną (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) Ale sporadycznie zdarza się, że ktoś mi mignie z naprzeciwka- czy ja mam brudną szybę, czy on za słabe światła
@AntoniPatek: Jak to się ma do przepisów kodeksu drogowego według którego masz obowiązek przełączyć światła na mijania gdy z naprzeciwka zbliża się pojazd? Rozumiem że wygoda, nowoczesność etc. ale bycie oślepionym super duper laserami to jednak nie jest przyjemność.
Prawo nie nadąża za technologią motoryzacji i jak ktoś się interesuje tematem to wie to doskonale. Szczególnie w temacie świateł widoczne jest to w Stanach Zjednoczonych- nie dopuścili nawet migających lamp hamowania.
@pejter: Chłodzenie jest tak rozwiązane, że LED padnie, zacznie błyskać, czy straci moc pół roku po gwarancji.
Ogólnie system wymaga dopracowania bo z daleka widzę że gościu ledowiec wali tak że niebo można oglądać, powoli podjeżdżam z naprzeciwka i już mnie lekko razi to wyłącza