Kilka lat temu dołożyłem sobie do motocykla LED-owe światła przeciwmgielne. Są legalne i mogę je włączać w czasie jazdy, nawet jak jest ruch z przeciwka - nikogo nie oślepiam, gdyż granica światła i cienia idzie delikatnie w dół. Powiem tak: świecą zaje**ście. Światło jest białe, więc droga i przedmioty wyglądają jak w dzień (halogen świeci na żółto). Świecą jasno, kilka razy jaśniej niż jedna żarówka H4 (którą mam fabrycznie w jednej lampie
Zainwestujesz grubą kasę w super autko, systemami które nie rażą innych ludzi na drodze i filtrami które sprawiają ,że spaliny są mniej szkodliwe dla środowiska. A co z tego jak i tak z naprzeciwka będzie jechał rozklekotany trup, z chmurą dymu za sobą i chińskimi pseudo xenonami które będą Cię raziły po oczach.
@jabolsy: Ale sobie lepiej doświetlasz pobocza i jezdnie, bez ciągłego przełączania trybów i mrugania od innych uzytkowników drogi, więc to głównie Twoja korzyść.
Jechałem w deszczu na ledzie VW ( pożyczone auto - nie moje ). Nikomu tego nie życzę, nie widać NIC. Zatrzymywałem się sprawdzić, czy mi się reflektory nie przepaliły. Auto to nowy transporter.
Mam w VW system działający jak ten w BMW, działa dość dobrze, na trasie 200km może dwa razy ktoś mrugnie, system nie rozpoznaje samochodów które są bardzo daleko, ale po mrugnięciu reaguje natychmiast. W prezentacji mercedesa najbardziej podoba mi się opcja rozpoznawania znaków, LED'y świecą bardzo mocno i światło odbite od znaków oślepia. W porównaniu do klasycznych lamp, nawet ksenonowych przepaść jeśli chodzi o komfort. Naprawdę to wpływa na bezpieczeństwo, mam świetnie
@pejter: nie chodzi o natężenie, to jest i tak w LED dużo większe porównując nowe lampy ksenonowe do LED ale to że wiązka jest inaczej ułożona. Masz światła "długie" cały czas, wycinane są tylko inne samochody.
BMW ma jako jedyne pewien obszar który nigdy się nie wyłącza (ten najbliżej auta) i to jest chyba najlepsze. Pozostałe cały czas wyłączają jadący pojazd aż do minięcia co moim zdaniem nie jest zbyt dobre w totalnej ciemności. Jak np z tego pojazdu będzie coś wystawać to tego nie zobaczysz dopóki Ci nie przywali :)
mam dylemat między audi a mercedesem, a potem jeszcze obejrzałem bmw laserowe w powiązanych i dylemat jeszcze większy. Ale nie ma tego złego i tak mnie na takie auta nie stać.
@smisnykolo: dopłaca się za to nawet jak nie masz laserów i nazywa się to 'night vision'. Mam to w 2 autach tej marki i działa super niezawodnie - widzi zwierzęta przy lesie, pieszych, ostrzega przed ludźmi próbujących wtargnać na pasy, etc.
@nadmuchane_jaja: Szkoda, że w moim samochodzie nie można dostawić takiego oświetlenia. To jest dopiero technologia potrzebna ludziom, a nie jakieś asystent utrzymania linii (trzeba wyjechać połową samochodu, aby zareagował).
@LordDarthVader: nie obchodzi to ludzi których stać na ten samochód. Raczej długo upłynie zanim będą to montować w samochodach niższej/średniej półki, a modele z najwyższej klasy są kupowane w salonie i serwisowane w ASO. :)
@LordDarthVader: No dokładnie, wymyślili jakieś tranzystory, jak padnie cokolwiek to praktycznie na złom, a liczydło pradziadka jak działało tak działa, a jak się zepsuje to i dziecko naprawi.
Komentarze (237)
najlepsze
http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/oswietlenie-pojazdow-i-rowerow/samochody/przeciwmglowe-swiatla-led/ledriving-f1/index.jsp
Są jeszcze wersje lamp ze światłami dziennymi, ale są droższe.
I jeszcze dwa
W porównaniu do klasycznych lamp, nawet ksenonowych przepaść jeśli chodzi o komfort. Naprawdę to wpływa na bezpieczeństwo, mam świetnie
Komentarz usunięty przez moderatora
Szkoda, że w moim samochodzie nie można dostawić takiego oświetlenia. To jest dopiero technologia potrzebna ludziom, a nie jakieś asystent utrzymania linii (trzeba wyjechać połową samochodu, aby zareagował).
Także... technologia na trzepanie kasy...