Używam w/w systemów w BMW i niestety nie są tak superowe jak na filmikach. Działa w 90% przypadków, ale w tych 10% potrafi 'nie rozpoznać' pojazdu z przeciwka i #!$%@? długimi na maxa. Mam auto z laserowymi lampami i myślę, że #!$%@? kierowcy po drugiej stronie musi być ogromne.
@porBorewicz07: oślepiają bo nie raz jak kogoś wyprzedzę to ludzie w złości mi swoje długie włączają. Mówiłem już o tym na wizycie serwisowej podobnież mają je przeprogramowwywać w lutym.
@Mattijjah: No ale OC nie pomyliłeś z AC? Przecież starsze auta z reguły są w gorszym stanie technicznym i mają gorsze parametry (np. droga hamowania). Stąd większe ryzyko dla ubezpieczyciela
Szkoda, że film bazuje jedynie na materiałach prasowych producentów :( Podrzuciłem w powiązanych testy praktyczne, które wykonałem. Nagrałem też już materiał Z ZEWNĄTRZ (z auta poprzedzającego jak i z auta nadjeżdżającego z przeciwka) dla auta z takimi reflektorami. Mam nadzieję, że za maksymalnie kilka tygodni pokażę efekt mojej pracy :)
Ludzie, #!$%@?, ustawiajcie wysokość swoich świateł (nie wszyscy wiedzą, ale macie takie magiczne przyciski) i kiedy świecie kierowcy przed wami po podsufitce to wiedzcie, że jest już milion przedmiotów które zapowiedział wsadzić wam w odbyt.
Ta prosta czynność dramatycznie podniesie jakość jazdy nocą na polskich drogach, na cudowne światła przyjdzie czas.
@magda_em: technicznie audi ma to najlepiej rozwiązane, zwykłe odbłyśniki mają dużo lepszą skuteczność niż soczewki, poza tym większa powierzchnia umożliwia precyzyjniejsze formowanie wiązki oraz lepsze chłodzenie ledów
@magda_em: Niestety video uwzględnia prezentację technologii w BMW dla poprzedniej generacji. Obecnie większość modeli oferuje full led (dzienne/mijania/drogowe) a niektóre już w standardzie np. BMW F34 3 GT (do adaptacyjnych dopłata ok. 3k)
Miałem do dyspozycji G11 z tym systemem i w mojej ocenie system wymaga jeszcze sporo pracy. Bardzo często kierowcy z naprzeciwka mrugali mi długimi dając mi do zrozumienia, że coś jest nie tak. Zrobiłem z kumplem mały test - jechałem drugim samochodem z naprzeciwka celem samodzielnej obserwacji zjawiska - i wydaje mi się, że ten ułamek sekundy oślepienia jest tym, co najbardziej irytuje. Warto też wspomnieć o sytuacji, gdy w ogóle system
@booyaka88: potwierdzam, mam podobne rozwiązanie (tylko bardziej ułomne) bo u mnie po prostu jak wykryje pojazd to wyłącza światła drogowe. Działa to do dupy, tzn jak sa dobre warunki to daje rade, ale jak pada deszcz to już niekoniecznie. NIe wspomne o notorycznym oślepianiu kierowców ciężarówek, którzy wyjeżdzają ze wzniesienia i kabina wystaje a ich światła jeszcze nie wiec system ich nie widzi mimo ze ja łunę widze już od dawna.
@ZajebbcieTrudnyNick: mam niski samochód i prawie wszyscy mnie oślepiaja, czyli mam się nie przejmować nimi i walić drogowymi i tylnym przeciwmgielnym cały czas...
Z tych trzech technologii miałem okazję przetestować wszystkie. BMW działa najgorzej, powiedziałbym, że nawet w 1/4 przypadków system nie wykrywa innych aut, a światłą są na prawdę mocne i oślepienie innego kierowcy musi być niesamowite... na drugim miejscu jest Mercedes, na 2 godzinnej drodze pomiędzy miastami ok 10% aut system totalnie zignorował. Najlepiej sprawdzało się Audi, 3 godzinna droga - zero przypadków błędnych (dlatego 3 godziny - jechaliśmy dalej, żeby na siłę
@strusmig: Nie miałem z nim styczności. Gwoli ścisłości: nie jestem dziennikarzem motoryzacyjnym, auta pożyczyłem od zaprzyjaźnionych dilerów z czystej ciekawości. Nie faworyzuję też tutaj żadnej marki, osobiście stronię od niemieckiej motoryzacji i nawet z dużym rabatem - ehkem, przepraszam, z dużą gratyfikacją nie kupiłbym żadnego z aut powyższych marek (jeżdżę Volvo).
Komentarze (237)
najlepsze
( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ludzie, #!$%@?, ustawiajcie wysokość swoich świateł (nie wszyscy wiedzą, ale macie takie magiczne przyciski) i kiedy świecie kierowcy przed wami po podsufitce to wiedzcie, że jest już milion przedmiotów które zapowiedział wsadzić wam w odbyt.
Ta prosta czynność dramatycznie podniesie jakość jazdy nocą na polskich drogach, na cudowne światła przyjdzie czas.
dodatkowo reflektory sa zle zamocowane po dzwonach
zarowki kazda z innej parafii o innym stopniu zuzycia
za duzo oczekujesz ;)
Naobiecuje a potem co
BMW działa najgorzej, powiedziałbym, że nawet w 1/4 przypadków system nie wykrywa innych aut, a światłą są na prawdę mocne i oślepienie innego kierowcy musi być niesamowite... na drugim miejscu jest Mercedes, na 2 godzinnej drodze pomiędzy miastami ok 10% aut system totalnie zignorował. Najlepiej sprawdzało się Audi, 3 godzinna droga - zero przypadków błędnych (dlatego 3 godziny - jechaliśmy dalej, żeby na siłę
Gwoli ścisłości: nie jestem dziennikarzem motoryzacyjnym, auta pożyczyłem od zaprzyjaźnionych dilerów z czystej ciekawości.
Nie faworyzuję też tutaj żadnej marki, osobiście stronię od niemieckiej motoryzacji i nawet z dużym rabatem - ehkem, przepraszam, z dużą gratyfikacją nie kupiłbym żadnego z aut powyższych marek (jeżdżę Volvo).