Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko263
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

464

Jak Adobe robi mnie w ch.ja z transferem licencji.

Moja przygoda zaczęła się w 2012 roku, kiedy dokonałem zakupu aplikacji - PHOTOSHOP CS5 EXTENDED Jak przystało na ekonomiczny wzór wyszukiwania oferty, wchodzę na popularny serwis aukcyjny, odnajduję kilka pozycji i...chwilę przemyślawszy,...

hudy85
hudy85
hudy85
z
wykop.pl
dodany: 23.05.2016, 23:54:15
  • #
    wykop
  • #
    swiat
  • #
    adobe
  • #
    transfer
  • #
    licencja
  • 153
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jak Adobe robi mnie w chu.a z transferem licencji.

Moja przygoda zaczęła się w 2012 roku, kiedy dokonałem zakupu aplikacji - PHOTOSHOP CS5 EXTENDED.

Jak przystało na ekonomiczny wzór wyszukiwania oferty, wchodzę na popularny serwis aukcyjny, odnajduję kilka pozycji i...chwilę przemyślawszy, wybór padł na używany, aczkolwiek znacznie tańszy produkt (w końcu istnieje coś takiego jak transfer licencji - myślę).

Transakcja sfinalizowana, dokumenty przesłane, płytka odebrana i na tym zakończyłem. Kilka miesięcy temu postanowiłem zrobić porządek na swoich kontach (gdyż posiadam dwa) i przenieść wszystko do jednej kupy. Wtedy dostrzegłem, że brakuje mi właśnie Photoshopa. Krótkie zastanowienia, chwila poszukiwań i kontakt z suportem.

ja.: Opowiadam, że kupiłem aplikację kilka lat temu (nie pamiętałem nawet już ile), że nie mam kontaktu ze sprzedawcą, ale transfer został wykonany na samym początku przez sprzedającego (wysyłał mi nawet skan dokumentu), czy coś im się nie pochrzaniło ?

~odpowiedź: mam się skontaktować ze sprzedawcą w celu przeniesienia licencji, oni niczego nie mają, albo przesłać dokument potwierdzający zakup.

ja: zapytałem, jak mam się skontaktować, skoro minęło tyle czasu? Nawet jeśli miałbym jakikolwiek adres nr telefonu, mógł go 10 razy zmienić?

~odpowiedź: bardzo im przykro, ale bez żadnego potwierdzenia zakupu, nie są w stanie mi pomóc.

ja: opowiadam, że mam oryginalny nośnik, oryginalne opakowanie z oryginalnym numerem seryjnym, kodem kreskowym i resztą tego gówna

~odpowiedź: poprosili o fotografie

ja: pomyślałem - jest nadzieje. Opstrykałem wszystko dookoła, przesłałem.

~ odpowiedź: skontaktuj się ze sprzedawcą albo wyślij potwierdzenie zakupu.

Szukałem tego pieprzonego potwierdzenia ponad miesiąc, przekopałem stertę papierów, wszystkie maile, prosiłem o historię swojego konta z wygranymi aukcjami. I kiedy zacząłem już tracić nadzieję - przypomniało mi się, że płaciłem przelewem :]

Przekopuję historię, po dacie, po kwocie, w końcu EUREKA! Znalazłem potwierdzenie płatności z pełnymi danymi i adresem włącznie!

Pomyślałem - pewnie wystarczy!

Nic bardziej mylnego. Po przesłaniu potwierdzenia, dział pomocy i tak poprosił mnie, abym skontaktował się ze sprzedawcą, który wypełni dokumenty.

Opisuję kolejny raz, że to ja mam płytkę, zainstalowaną i aktywowaną aplikację, wysyłam zdjęcia...
W końcu otrzymałem odpowiedź, że kierują sprawę wyżej i jak otrzymają informacje od przełożonych, to się odezwą. Mija kilka dni, tydzień, dwa, trzy (jedyna informacja jaka przychodzi, to że przepraszają, ale potrzebują więcej czasu i sprawą zajmują się "high level").

Po ponad miesiącu dostałem odpowiedź, że mają informacje z wyższego poziomu.

"...Proszę wejść na poniższy link i wypełnić transfer licencji.

https://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/transfer-product-license.html

Zarówno przekazujący licencję (obecny właściciel) i odbiorca (nowy właściciel) musi ukończyć proces przeniesienia licencji."

Czyli wyższy poziom przekierowałem mnie do tego samego gówna, w którym siedzę od samego początku.

W międzyczasie udało mi się jednak odnaleźć chłopaka i po krótkiej rozmowie wyjaśniającej sytuację, miałem już gotowy dokument z własnoręcznym podpisem.

No więc walę na czat, ponowny opis sytuacji, numer poprzedniego zgłoszenia, kupa zdjęć wraz z oczekiwanymi przez nich dokumentami...

I kolejna uzyskana odpowiedź jest taka, że "sprzedawca musi swój dokument wysłać ze swojego konta, a ja swój z mojego."

Nosz k---a mać.
Mam wszystkie p--------e dokumenty, płytę, numery, dane sprzedającego, potwierdzenie zapłaty - wszystko, czego k---a sobie życzyli i dalej nie mogę przenieść p---------j licencji i marnuje swój czas.

Jakim trzeba być filozofem, żeby wymyślić taką politykę w firmie.

A może to celowe działania, które mają utrudniać takie zakupy, bo w końcu to produkt, który już został sprzedany i nie przyniesie zysku?

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie i podzieli się wiedzą, jak skutecznie to zakończyć ?

Treści powiązane (1)

W Edicie odpowiedz helpdeska Adobe
a1bercik
z wykop.pl
  • 0

Komentarze (153)

najlepsze

BetonowyDeszcz
BetonowyDeszcz
24.05.2016, 06:52:13
  • 297
No i po co kupowałeś ? Ja nie kupiłem i mam spokój.(ʘ‿ʘ)
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hudy85
hudy85
hudy85
Autor
24.05.2016, 08:16:31 via Android
  • 109
@BetonowyDeszcz
no właśnie też się zastanawiam, było ściągnąć pirata i miałbym to samo
  • Odpowiedz
GeraltRedhammer
GeraltRedhammer
24.05.2016, 14:17:56
  • 177
@hudy85: Masz licencję, masz dowód zakupu, hulaj na piracie a jak Cię pozwą pokażesz dowody zakupu i korespondencję z nimi.
  • Odpowiedz
polaczenie_sworzniowe
polaczenie_sworzniowe
polaczenie_sworzniowe
24.05.2016, 02:46:28
  • 125
A może to celowe działania, które mają utrudniać takie zakupy, bo w końcu to produkt, który już został sprzedany i nie przyniesie zysku?
CS5 był jedną z ostatnich wersji sprzedawanych z dożywotnią licencją. Wraz z CC Adobe przeszedł na model abonamentowy. Twoja sprawa jest dla nich pewnie mało istotna - Ty przeniesiesz licencję a profitu co miesiąc oni nie mają.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

z.....2
z.....2
konto usunięte 24.05.2016, 08:14:50 via iOS
  • 13
@polaczenie_sworzniowe: a nie 6? Pamiętam, że kupiłem na ich stronie wersję na Maca za niecałe 600 zeta w promocji. Licencja cały czas aktywna.
  • Odpowiedz
andrzej666
andrzej666
andrzej666
24.05.2016, 14:35:57
  • 63
@zenon1002: "CS5 był jedną z ostatnich"
  • Odpowiedz
p.....y
p.....y
konto usunięte 24.05.2016, 10:01:36
  • 71
Nie widzę innego celu takiej polityki niż wspieranie piractwa. Facet się uparł, że chce mieć legalny produkt. A oni mu każą spadać na drzewo. Ewidentnie mają wbite w użytkowników indywidualnych. Gdyby tak jeszcze oficjalnie produkt był dla nich za darmo. Od strony użytkownika niewielka różnica. Dla Adobe powinna być większa różnica, ale patrząc po tym jak traktują tych klientów to chyba jednak zbyt mała. Ergo straty związane z piractwem są wyolbrzymiane. Gdyby
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cozzie
Cozzie
24.05.2016, 11:25:32
  • 20
@pies_harry: Hehe. Support Adobe dla klienta korporacyjnego wcale nie jest jakoś zauważalnie lepszy ;)
  • Odpowiedz
p.....1
p.....1
konto usunięte 25.05.2016, 06:40:05
  • 7
@frogfoot: Tyle, że to nie był OEM, a poza tym Photoshopa raczej nie ma w wersji OEM
  • Odpowiedz
GeraltRedhammer
GeraltRedhammer
24.05.2016, 16:42:50
  • 45
@hudy85
W sumie jeśli masz czas to można przetestować nasze prawo. Możesz spróbować pozwać Adobe (lub jego przedstawiciela na Polskę) do "internetowego sądu" w Lublinie o nierespektowanie warunków licencji i zażądać odszkodowania np. w wysokości wynoszącej abonament za nowszą wersję za każdy miesiąc w którym blokują Ci dostęp do programu. Nie mam zielonego pojęcia jak zareagują. Kiedyś testowałem i RTV Euro AGD w moim przypadku zignorował sąd - pewnie pierwszy raz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

hudy85
hudy85
hudy85
Autor
24.05.2016, 17:03:17 via Android
  • 15
@GeraltRedhammer
Jeżeli nie uda mi się tego załatwić jak z normalnymi ludźmi, to i tak zakończy się to w sądzie. Już mam tak s---------e nerwy przez tą firmę, że póki co nie potrafiłbym się za to zabrać
  • Odpowiedz
s.....2
s.....2
konto usunięte 24.05.2016, 20:56:28
  • 12
@hininja: ano, ale nie mogę się wypowiedzieć w kwestii licencji na programy komputerowe, bo się na tym zupełnie nie znam
@GeraltRedhammer: nie wiem, czy pozywanie w takich spornych kwestiach do internetowego sądu w Lublinie to dobry pomysł, tam to chyba tylko nakazy klepią, a czy tu jest materiał na nakaz zapłaty, to ja wątpię.

Ale jak mówię: nie znam się, nie mogę nic powiedzieć rzetelnego.
  • Odpowiedz
kotekk2
kotekk2
24.05.2016, 06:22:32
  • 39
Niestety Adobe w Polsce leci w ch#ja. Miałem podobnie ale z licencją CC - był błąd pobrania należności z konta PayPal (konto posiadało odpowiednie środki, więc to problem techniczny pomiędzy Adobe a PayPal).

Pani z czatu, napisała, że teraz muszę kupić nową licencję ale już droższą niż kupiony roczny abonament w promocji. Jak się okazało, na drugi dzień system ponowił próbę pobrania środków i konto jest dalej aktywne.

Być może to sporadyczne
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

andrzej666
andrzej666
andrzej666
24.05.2016, 14:37:24
  • 48
@kotekk2: Adobe ma fatalną obsługę klienta. to firma która nie dba o jakość czegokolwiek. mają cholerne szczęście z Photoshopem i to wszystko. do dziś na ich forach toczą się dyskusje na temat nierozwiązanych błędów od 5-6 lat.
  • Odpowiedz
recoba3000
recoba3000
recoba3000
24.05.2016, 21:55:08
  • 39
@hudy85 @kotekk2: Receptą na stosunek Adobe do klienteli jest korzystanie z wersji CC trial z koniecznością reinstalacji systemu co miesiąc. Problemu znikają, a pieniądze nie. J---e Januszem, ale jak jak Jason Januszowi tak Janusz Jasonowi.
  • Odpowiedz
wpds
wpds
wpds
24.05.2016, 21:30:30
  • 13
Z twojego opisu wynika, że jednak licencja mogła nie został przeniesiona na Ciebie po sprzedaży oprogramowania. Weź pod uwagę że sprzedawca mógł nie dopełnić tej formalności, a to że Ci przesłał wtedy papiery nic nie oznacza. Czasem Adobe żądało też pieczątki posiadacza licencji na dokumencie transferu. Sprawdziłeś w Adobe po kupnie czy licencja jest przeniesiona, czy tylko po 10 latach piszesz że ich support jest beznadziejny ?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pieczywowewiadrze
pieczywowewiadrze
24.05.2016, 22:24:20 via iOS
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
bimbadil
bimbadil
24.05.2016, 21:14:35
  • 13
Ehh, sądy powiadacie? Po paru latach wychodzi na jaw, że "właściciel" używa softu nielegalnie. Panie, Panowie czy czytał ktoś z Was licencję? Pewnie nie... Licencja mówi, że softu można używać tylko będąc jego właścicielem. A kupując na aledrogo można się nieźle wkopać. Nikt nie wie, czy tego klucza nie używają dalej gdzieś w innej firmie na przykład. Ta sprawa POWINNA być załatwiona na początku, a nie po paru latach. Pozywanie Adobe w
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kr3t
Kr3t
Kr3t
24.05.2016, 21:24:17
  • 2
@bimbadil: Amerykanie w Kwietniu :) będzie jakiś miesiąc z hakiem! Nigdy z polskim supportem :) Tylko trzeba być miłym na początku a potem stanowczym - ale ciągle miły :)
  • Odpowiedz
alex-fortune
alex-fortune
alex-fortune
24.05.2016, 22:10:13
  • 2
@bimbadil: dobrze powiedziane, od razu mi ta cała sprawa zapachniała nie dotrzymaniem formalnosci przy kupnie.. pytanie do OP czy czytał w ogóle licencje ..
  • Odpowiedz
UmCykCyk
UmCykCyk
24.05.2016, 21:50:10 via Android
  • 9
Chcesz być w porządku, a znowu wychodzi, że pirat w 5 minut zainstaluje i będzie się cieszył softem za darmo, podczas gdy legalny użytkownik ma same problemy.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

andrzej666
andrzej666
andrzej666
24.05.2016, 14:38:40
  • 9
Adobe to jedna z najgorszych firm pod względem obsługi klienta, a ich produkty są pełne błędów (nie piszę o Photoshopie, tylko np. AE czy Premiere)
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kuchasz
Kuchasz
Kuchasz
25.05.2016, 04:22:49
  • 3
@andrzej666: pokaż mi stabilny soft do edycji video
  • Odpowiedz
f.....t
f.....t
konto usunięte 25.05.2016, 04:37:49
  • 3
@andrzej666: błędy to jedno, ja nie mogę ogarnac jak to jest możliwe, ze przez tyle lat nie byli w stanie ustandaryzowac skrótów klawiszowych we wszystkich appkach pakietu.
  • Odpowiedz
Marrond
Marrond
25.05.2016, 01:58:01
  • 7
Sprzedawca nie dopełnił formalności, a Ty nie dopilnowałeś żeby to zrobił przy zakupie. Nie lubię Adobe za to co ostatnimi czasy wyprawiają, ale obawiam się, że tutaj wina nie leży po ich stronie. Nie wiem ile standardowo trwa proces u Adobe, ale kupując licencję na ZBrusha z drugiej ręki zajęło im to 1 dzień, po przeniesieniu licencji dostałem wiadomość bezpośrednio od Pixologic, a nie od sprzedawcy, że licencja została przeniesiona i aktywowana
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Mężczyzni zapłacą wyższe podatki niż kobiety.
Mężczyzni zapłacą wyższe podatki niż kobiety.
3547
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
3546
Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
3272
Czy coś wiadomo co u byłego sołtysa?
Czy coś wiadomo co u byłego sołtysa?
3229
Zatrzymano właściciela trzech psów, które zagryzły w lesie 46-letniego mężczyznę
Zatrzymano właściciela trzech psów, które zagryzły w lesie 46-letniego mężczyznę
3104
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #heheszki
  • #moderacja
  • #moderacjacontent
  • #pytanie
  • #afera
  • #ciekawostki
  • #stopcham
  • #polska
  • #kiciochpyta
  • #nowywykop
  • #mirko
  • #statystyki
  • #oswiadczenie
  • #zalesie
  • #przemyslenia

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking