serce mnie boli jak widzę jak oni wkręcają te lodowate auta na obroty WRUUMM WRUUUUM a silnik tam w tym momencie katusze przeżywa. jak tak dbają o silniki w tym passeratti to się nie dziwie że na -35 nie odpala. ludzie nie róbcie takich rzeczy, nie trzymajcie w zimie auta na obrotach żeby "się szybciej nagrzało" chyba że macie problem z rozruchem i pracą silnika (tzn. przygasa samoczynnie po odpaleniu) to *delikatnie*
Po tym jak kręcił po dwadzieścia sekund (co również jest niedopuszczalne), spodziewałem się takiego obrotu akcji. A każda instrukcja obsługi ma rozdział "uruchamianie silnika i przygotowanie do jazdy", który nawet taki Rusek z tundry powinien przeczytać.
@larvaexotech: Dokładnie..... gościu powinien świecami żarowymi trochę wspomóc (sekwencja, kluczyk, świeca kluczyk świeca) ... ten silnik to pewnie suchy chodził, bo przy tej temperaturze to olej gorzej jak smalec pewnie.
@Norwag93: z nieodpowiednim dieslem nie odpalilby wcale. W Norwegi często widzi się zagraniczne auta na górskich przeprawach których kierowcy chcieli zaoszczędzić na paliwie i kupili w dani lub jeszcze w Niemczech...
@bourgeois: Kolego, jak nie rozumiesz pasji do starej motoryzacji to po prostu się nie odzywaj. W garażu stoi Harley-Davidson, model WLA z roku 1943 - też mi powiesz, że mnie nie stać na nowoczesne modele, czy po prostu dopuścisz do swojego umysłu fakt, że niektórzy wolą starocie, niż nowoczesność naszpikowaną elektroniką? A może twierdzisz, że WLA to tani model? No to sobie poszukaj cen w necie bo mi się nie chce.
Nie no, logika pełną parą. Nie ma to jak porównać diesla do benzyny a tłumaczyć to potem marką samochodu. Tak, bo najwięcej urodzeń jest wiosną jak bociany przylatują. Brawo, pała z logiki.
@Sepp1991: 1.4 hdi 68KM to żadna zagadka, tam nie ma dwumasy/dpfu/turbiny vtg/intercoolera, zaworów jest tylko 8, a wtryski to proste siemensy i po prostu nie ma się co psuć, do tego zwykle pracuje w lekkich furach więc mało pali
@Sepp1991: Nie jestem fanboyem Mazdy, ale uważam, że należy się wyzbyć starych mitów 20-letnich aut, powielanych do dziś. Obecnie koncerny oferują podobne standardy wykonania i trwałości samochodów, niezależnie od marki. Skrzypiące fotele znajdziesz również w Renault i podejrzewam, że w autach wielu innych marek. Niestety hajs się musi zgadzać i niezależnie od tego, jakie możliwości finansowe ma statystyczny Polak, żaden producent nie zamierza wypuszczać samochodu, którym konsument będzie jeździł 15 lat
W zeszłym roku przy -30 miałem okazję odpalać swoje auto - po nocy około 5 rano (silnik benzynowy) odpalił bez najmniejszego problemu tak jakby to było lato. Skrobałem je 40 minut płytą CD, ponieważ skrobaczka się połamała przy drugim pociągnięciu po przedniej szybie.
Komentarze (286)
najlepsze
@larvaexotech:
Po tym jak kręcił po dwadzieścia sekund (co również jest niedopuszczalne), spodziewałem się takiego obrotu akcji. A każda instrukcja obsługi ma rozdział "uruchamianie silnika i przygotowanie do jazdy", który nawet taki Rusek z tundry powinien przeczytać.
W garażu stoi Harley-Davidson, model WLA z roku 1943 - też mi powiesz, że mnie nie stać na nowoczesne modele, czy po prostu dopuścisz do swojego umysłu fakt, że niektórzy wolą starocie, niż nowoczesność naszpikowaną elektroniką?
A może twierdzisz, że WLA to tani model? No to sobie poszukaj cen w necie bo mi się nie chce.
@factorys: mój 1.4hdi odpala tak bez webasta, bez różnicy czy jest +20 czy -20, kręci tak samo wściekle i po 2 czy 3 obrotach wału startuje.
Równowaga w przyrodzie zostaje zachowana.
No co? Moja waga w ipadzie spisuje się znakomicie ;]
Skrobałem je 40 minut płytą CD, ponieważ skrobaczka się połamała przy drugim pociągnięciu po przedniej szybie.