@OMGWTFBBQ: Taki przeładunek to koszt w zależności od terminala od 30 do 50 EUR. Wozimy dziennie 24-28 naczep z Polski do Holandii więc jednak się opłaca.
Wykop piątek 29.05.15 [V] Tiry na tory [V] PO to zło [V] Wywiad z Braunem [V] AMA z chorym na chroniczne biegunki [V] Polski grafen szczepionką na raka
Transport całych naczep to problem. Mniejsze koła w wagonach ze względu na wysokość składu kolejowego. Mniejsze prędkości, tunele i czas wyladunku. Dobrze to działa tylko w animacji. Czemu nie trzymać się ujednoliconych kontenerów?
@Gooma: Mamy specjalne wagony, prędkości składów są normalne, nasz jeździ zwykle 100km/h. Tunele nie mają nic do rzeczy, naczepy mieszczą się w skarajni tak samo jak kontenery HC. Ta animacja działa w rzeczywistości bo zajmuję się tym zawodowo od lat.
Z jednej strony taniej i ekologicznie pewnie z drugiej dużo czynności dodatkowych, dużo wyspecjalizowanych urządzeń, sporo dodatkowych osób i konieczna mocna logistyka.
@Ksebki: ale jak się jedzie A2 z Niemiec to aż się prosi, bo praktycznie cały prawy pas zajmują ciężarówki. Kłopot transportu intermodalnego polega na czasie. Jak będzie porównywalnie lub szybciej w stosunku do samej ciężarówki oraz przy okazji nie drożej to rozwiązanie ma szanse. Inaczej będzie pod górkę.
@Ksebki: Kiedyś wystarczył łuk, las i było żarcie. A teraz jakieś farmy, fermy, hodowle, magazyny, wożenie zwierząt i mięsa na drugi koniec kraju, a nawet świata. Wszędzie ludzie, maszyny, chemia. Do cholery z tym, idę kupić łuk.
A tak serio: przecież transport intermodalny jest genialny. Każdy środek transportu jest efektywniejszy od innych przy różnych kombinacjach odległości/wagi towarów/ich wartości/możliwości infrastruktury/natury i dziesiątek innych. Transport intermodalny pozwala na zmianę środka transportu w
Komentarze (75)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
[V] Tiry na tory
[V] PO to zło
[V] Wywiad z Braunem
[V] AMA z chorym na chroniczne biegunki
[V] Polski grafen szczepionką na raka
( ͡° ͜ʖ ͡°)
HURR DURR TIRY NA TORY!!!111oneoneone
@Mibars:
A tak serio: przecież transport intermodalny jest genialny. Każdy środek transportu jest efektywniejszy od innych przy różnych kombinacjach odległości/wagi towarów/ich wartości/możliwości infrastruktury/natury i dziesiątek innych. Transport intermodalny pozwala na zmianę środka transportu w