@vader05: wiem coś o tym bo brat mój jednorodzony studiuje taki właśnie kierunek, a tak na serio to jest naprawdę ciekawy i bardzo szeroki kierunek, ale raczej dla ludzi których to interesuje
Firma w której pracuje wykorzystuje takie połączenie na linii Swarzędz - Rotterdam. Ja jestem odpowiedzialny za pracę kierowców po stronie zachodniej - Benelux+UK.
Jesteśmy w stanie zapewnić tranzyt A-C (czyli porównywalnie jak normalny kierowca), koszty są niższe. Jednak przy 20 ciężarówkach, mamy ponad 150 naczep i trzeba baardzo dużej organizacji, terminowości i ogarnięcia żeby to wszystko zagrało. Większość osób z doświadczeniem, która przychodzi po pracy nie wytrzymuje nawet tygodnia.
@instinCtoriginal: Głównie chodzi o zmiany i ich tempo, część naczep, która stoi w portach jest uszkodzona, często trzeba w trakcie dnia reagować i zmieniać ułożone plany, żeby robota została wykonana na czas. Musisz być maksymalnie skupiony i panować nad sytuacja. Nie możesz nikogo puścić samopasem. Nie masz tak, że ładujesz, ktoś jedzie 3 dni i rozładowuje. Tutaj ładujesz dziennie 3 razy, albo zrzucasz dziennie 3 razy. Okazji do powstania problemów
@dawajlogin: Chłopaki byli na targach Trans Poland jakiś czas temu. Koncepcja istnieje od dawna, ale jest kosztowna, wymaga specjalnej infrastruktury na terminalu. Zwykły wagon naczepowy może wjechać wszędzie.
Pisze się tu głównie o transporcie naczep, natomiast jest to margines w naszym kraju, dominującym ładunkiem w transporcie intermodalnym w Polsce są kontenery. Poniżej rozkład jazdy pociągów kontenerowych z samego tylko portu w Gdańsku, spokojnie drugie tyle obsługiwanych jest w Porcie Gdynia, ponadto połączenia stricte kontenerowe z terminali lądowych w kraju są z portami w Hamburgu, Rotterdamie oraz Koprze. http://dctgdansk.pl/wp-content/uploads/2013/03/29.05.20153.gif Generalnie z racji wzrostu wolumenu w Polskich portach transport intermodalny przeżywa okres
@arturfartur: Są takie wagony z przesuwaną wanną, ale raczej mało popularne bo drogie, a przystosowanie terminala też kosztuje. A zwykły wagon naczepowy wjedzie na każdy terminal.
Komentarze (75)
najlepsze
Ja jestem odpowiedzialny za pracę kierowców po stronie zachodniej - Benelux+UK.
Jesteśmy w stanie zapewnić tranzyt A-C (czyli porównywalnie jak normalny kierowca), koszty są niższe. Jednak przy 20 ciężarówkach, mamy ponad 150 naczep i trzeba baardzo dużej organizacji, terminowości i ogarnięcia żeby to wszystko zagrało. Większość osób z doświadczeniem, która przychodzi po pracy nie wytrzymuje nawet tygodnia.
Poniżej rozkład jazdy pociągów kontenerowych z samego tylko portu w Gdańsku, spokojnie drugie tyle obsługiwanych jest w Porcie Gdynia, ponadto połączenia stricte kontenerowe z terminali lądowych w kraju są z portami w Hamburgu, Rotterdamie oraz Koprze.
http://dctgdansk.pl/wp-content/uploads/2013/03/29.05.20153.gif
Generalnie z racji wzrostu wolumenu w Polskich portach transport intermodalny przeżywa okres
EDIT: modalohr