To ja może dwa słowa wyjaśnienia ;-) O zeszłorocznym wykopie wiedziałem, ten dopiero znalazłem w statystykach.
Neckermann nie nasłał prawników, bo wystawił umowę na mniejszą kwotę (mam tę umowę) i na upartego na podstawie tamtej umowy moglibyśmy pojechać (opłaciłem ją w terminie, jeszcze zanim pojawiła się kwestia dopłaty). Nie chciałem jednak zostać zawrócony z lotniska z powodu jakichś kruczków, więc dopłaciłem (mam drugą umowę, na powiększoną kwotę). Zatem nie o pieniądze, ale
Z punktu widzenia marketingu neckermann'a pozycja strony "Neckerman zle traktuje klientow" na pierwszej stronie w googlu to porazka. Dodatkowe wpisy na tym blogu z mniej lub bardziej niezadowolonymi klientami to kolejna wpadka. A najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to ze wszystkiego oszednosci wyniosly 500pl.
Z drugiej strony, neckermann nie zlamal prawa i nie mial powodow do zwrotu tych nedznych 130Euro. Neckerman zdaje mi sie leje na polskich klientow, w przeciwnym razie dawno
O takich rzeczach trzeba pisać, żeby uchronić innych. Ale warto postarać się o to, żeby zawsze ważyć słowa, aby nikogo niepotrzebnie nie oczernić i wskazać tego kto tak naprawde zawinił.
Cena ustalona w umowie nie może być w zasadzie podwyższona. Organizator może w wyjątkowych przypadkach podwyższyć cenę, jeżeli taką możliwość przewidział w treści umowy oraz udokumentuje (powinien klientowi przedstawić kalkulację podwyżki) wpływ jednej z następujących okoliczności na podwyższenie ceny:
- wzrost kosztów transportu,
- wzrost opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi. jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych,
Do składników umowy, które ewentualnie mogłyby ulec zmianie przez oblata w akceptacji oferty, a umowa byłaby uważana za zawarta, należą elementy przedmiotowo nieistotne, które odpowiadają zasadom współżycia społecznego i ustalonym zwyczajom, a także takie, które zawierają treści korzystniejsze dla oferenta[19]. Zakres możliwości zmian jest niewielki, ponieważ w wypadku posługiwania się formularzami zamówieniowymi należy uznać, ze konsens stron powinien objąć całość postanowień zawartych w formularzu jako subiektywnie istotnych, co uniemożliwia ich kwalifikacje jako
nie pamietam teraz ale jest wlasnie na cos takiego jakas ustawa czy przepis ze nie moga po zatwierdzeniu zmienic ceny a jesli sie pomylili to oni ponosza tego koszta
Na mój gust ta odpowiedź jest mało profesjonalna. Widać, że facet sam to napisał bez konsultacji prawniczych. Co nie zmienia faktu, że autor posta może się cmoknąć w przysłowiową pompkę.
Natomiast dziwi mnie fakt, że autor wpisu tak się rzuca. Mówi, że prowadzi działalność gospodarczą, więc powinien znać maksymę starożytnych Rosjan, że "nie myli się tylko ten, kto nic nie robi". I jeszcze ten apel o blogowaniu. Ehh...
profesjonalna odpowiedz. Faktycznie prawo stoi po stronie Neckermanna.
Ale (wiem, nie zaczyna sie zdania od ale ;] ):
"skorygowaliśmy nasz błąd. Ludzie popełniają przecież błędy" -ludzie tak, ale firmy za bledy placa. Tak dziwnie to wyglada jezeli firmy wielkosci NEckermann sie tlumaczy "no nie nasza wina , to przez te komputery" . Moze niech te 500 zl dodadza informatykowi zeby sie lepiej do roboty przykladal :)
Komentarze (14)
najlepsze
Neckermann nie nasłał prawników, bo wystawił umowę na mniejszą kwotę (mam tę umowę) i na upartego na podstawie tamtej umowy moglibyśmy pojechać (opłaciłem ją w terminie, jeszcze zanim pojawiła się kwestia dopłaty). Nie chciałem jednak zostać zawrócony z lotniska z powodu jakichś kruczków, więc dopłaciłem (mam drugą umowę, na powiększoną kwotę). Zatem nie o pieniądze, ale
Z drugiej strony, neckermann nie zlamal prawa i nie mial powodow do zwrotu tych nedznych 130Euro. Neckerman zdaje mi sie leje na polskich klientow, w przeciwnym razie dawno
net rulez :D
http://www.wykop.pl/link/search?phrase=neckermann
Cena ustalona w umowie nie może być w zasadzie podwyższona. Organizator może w wyjątkowych przypadkach podwyższyć cenę, jeżeli taką możliwość przewidział w treści umowy oraz udokumentuje (powinien klientowi przedstawić kalkulację podwyżki) wpływ jednej z następujących okoliczności na podwyższenie ceny:
- wzrost kosztów transportu,
- wzrost opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi. jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych,
- wzrost kursów walut.
W okresie
ktos z nich robi klientow w ....
nie pamietam teraz ale jest wlasnie na cos takiego jakas ustawa czy przepis ze nie moga po zatwierdzeniu zmienic ceny a jesli sie pomylili to oni ponosza tego koszta
Natomiast dziwi mnie fakt, że autor wpisu tak się rzuca. Mówi, że prowadzi działalność gospodarczą, więc powinien znać maksymę starożytnych Rosjan, że "nie myli się tylko ten, kto nic nie robi". I jeszcze ten apel o blogowaniu. Ehh...
Fakt, ja bym na
Ale (wiem, nie zaczyna sie zdania od ale ;] ):
"skorygowaliśmy nasz błąd. Ludzie popełniają przecież błędy" -ludzie tak, ale firmy za bledy placa. Tak dziwnie to wyglada jezeli firmy wielkosci NEckermann sie tlumaczy "no nie nasza wina , to przez te komputery" . Moze niech te 500 zl dodadza informatykowi zeby sie lepiej do roboty przykladal :)