Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko276
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

To Znalezisko jest w archiwum

566

Podatek katastralny - kolejna rozpaczliwa próba naprawiania publicznych...

Polsko, co dalej?

Amadek
Amadek
z
wpolityce.pl
05.06.2012, 11:16:20
  • #
    ekonomia
  • #
    podatek
  • #
    katastralny
  • 226
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (4)

MF: Podatek katastralny...

Tym
z podatki.wp.pl
  • 5

nieco szersza analiza podatku katastralnego

slep
z nieruchomosci.pb.pl
  • 1

Komentarze (226)

najlepsze

Puss
Puss
05.06.2012, 13:56:45
  • 89
Czego to nasi wybrańcy dla nas nie zrobią. Paszport się w kieszeni otwiera normalnie.
  • 5
Intervojager_1
Intervojager_1
05.06.2012, 19:15:28
  • -6
@Puss: Ja niestety nie mogę emigrować...
harqu
harqu
05.06.2012, 21:31:11
  • 0
@Intervojager_1: Gdyż ponieważ?
Intervojager_1
Intervojager_1
05.06.2012, 21:38:08
  • 0
@harqu: Stan zdrowia na to nie pozwala.
rahowa
rahowa
05.06.2012, 12:53:57
  • 67
Mam nadzieje że nigdy ten podatek nie wejdzie bo gdyby wszedł to nie dojść że kupa ludzi potraciłaby swoje jedyne cenne dobro, to Polacy słynni ze swojej "waleczności" nic by z tym nie zrobili a ekipę która wprowadziłaby ten podatek wybraliby ponownie do sejmu. PLATFORMO, WYp!%%%!!AJ !
  • 4
PlatynowyReptalianin
PlatynowyReptalianin
05.06.2012, 15:12:51
  • 26
@rahowa:

To i tak na pewno wina Kaczyńskiego;)
Wolvi666
Wolvi666
05.06.2012, 19:28:29
  • 25
@PlatynowyReptalianin: TO JEST WINA WSZYSTKICH @#$$%, KTÓRE BYŁY W SEJMIE PRZEZ 20 LAT....
wtf2009
wtf2009
05.06.2012, 19:51:34
  • 5
@Wolvi666: prawda :) a jak widze debili którzy uważają że Jarkacz zbawieniem od Tuska to padam na twarz ;]
aware
aware
05.06.2012, 12:17:53
  • 63
złodziejstwo tego systemu sięga szczytu
  • 21
l.....r
konto usunięte 05.06.2012, 18:25:29
  • 37
@aware: Sam mam nowo wybudowany dom.

Jak tylko natrafiłem wzrokiem na fragment o podatku rzędu 2% od wartości nieruchomości to aż mi zaczeły drżeć jelita
Tym
Tym
05.06.2012, 18:29:06
  • 32
@lerner: Na początku lat 90. padła propozycja 10% rocznie. I to "zabiło" temat na lata.
Fearaneruial
Fearaneruial
05.06.2012, 18:35:36
  • 27
@aware:

akurat podatek katastralny jest podatkiem bardzo sprawiedliwym bo państw spełniając swoją rolę ochrony terytorialnej broni twojej ziemi i ma prawo na to chcieć kasy...

tylko, kufa, nie jako kolejny podatek ale zamiast innych (tych bezsensownych jak składka rentowa czy zus)
danny_78
danny_78
05.06.2012, 13:36:55
  • 60
"Jest tylko jeden sposób, by zabić kapitalizm: podatki, podatki i jeszcze raz podatki." Karol Marks
  • 2
PauIie
PauIie
05.06.2012, 18:17:28
  • 50
"Kto wam mówi o walce z bezrobociem, o walce z biedą, a nie o obniżce podatków, ten jest albo idiotą, albo oszustem!"

JKM
MaLiX
MaLiX
09.06.2012, 14:01:19
  • 0
@PauIie: Posłuchaj se pan towarzysza Donalda z roku 2007... o dziwo te same frazesy...
Nuggerath
Nuggerath
05.06.2012, 13:20:33
  • 60
Już widzę, jak chętnie właściciele będą remontować nieruchomości, żeby podnieść wartość nieruchomości i zapłacić wyższy podatek.
  • 4
Piotrek00
Piotrek00
05.06.2012, 19:02:01
  • -5
@Nuggerath: a myślisz, że ta wycena będzie robiona co miesiąc? czy co pół roku? przecież taka wycena będzie raz na długi czas i takie rzeczy jak remont nie będą wpływać na wartość nieruchomości. Wszyscy się burzą, a pewnie nikt nie wie, że podatek katastralny nie był by prawdopodobnie naliczany od rynkowej wartości nieruchomości tylko od jakiejś innej, mniejszej.
u.....e
konto usunięte 05.06.2012, 19:27:55
  • 6
@Piotrek00: Znając Polskę jak tylko ktoś sobie zrobi remont, znajdzie się taki, któremu to się nie spodoba i 'uprzejmie doniesie'.
Wolvi666
Wolvi666
05.06.2012, 19:28:50
  • 1
@Piotrek00: jasne...
maciek_gi
maciek_gi
05.06.2012, 16:26:37
  • 50
A za chwilę wam powiem, jak to się rozwinie:

Najpierw rząd będzie jęczeć że ma mało kasy, trzeba wprowadzić podatek katastralny od wszystkich nieruchomości i na poziomie np. 1-2% wartości. W tym momencie podniesie się larum: że jak to tak ludzi okradać? Rząd się 'ugnie' i po długich dyskusjach wprowadzi podatek katastralny na poziomie symbolicznym np. 0.1-0.25% wartości nieruchomości rocznie + liczne zwolnienia, a jednocześnie zlikwiduje jakiś inny podatek, dzięki czemu (teoretycznie)
  • 13
Piotrek00
Piotrek00
05.06.2012, 19:19:15
  • -10
@maciek_gi: okej, uważasz, że obecny system jest w porządku? Uważasz, że jak ktoś popiera podatek katastralny jest idiotą? W takim razie wytłumacz mi, w jaki sposób uważasz, że sytuacja w której posiadasz ruderę o powierzchni 100 m a sąsiad posiada luksusową wille o takiej samej powierzchni, zaprojektowaną przez światowej sławy architekta, z basenem i bajerami i płacicie podatek od nieruchomości w identycznej wysokości. Uważasz, że to jest okej?
p.....n
konto usunięte 05.06.2012, 19:25:55
  • 7
@Piotrek00: Tak, to jest okej, bo w końcu płacą po równo. Jak sąsiad zarobi, to sobie kupi też taką fajną willę i będzie płacił równie mały podatek co przy ruderze A tak w ogóle to nie powinno być żadnych podatków z tytułu bycia bogatym.
wojciechka1
wojciechka1
05.06.2012, 19:38:54
  • 2
@Piotrek00: Jeśli teren jest taki sam (np 1000 m2), to dlaczego ma być wyższy? Czy państwo czyści ten basen w tej cenie? Ochrona terytorialna, zapewnienie ochrony policji, straży czy szpitalnej kosztuje tyle samo.

Inna sprawa, gdy np na 1000m2 postawi się blokowisko 10 piętrowe, tu zaczynają się schody, ale to nijak się ma do przykładu ze światowej sławy architektem i basenem - to bardziej brzmi na polaczkowatą zazdrość - jego stać
msilent
msilent
05.06.2012, 11:55:36
  • 50
Zreformowanie systemu podatku od nieruchomości (np. poprzez wprowadzenie podatku od wartości nieruchomości ad walorem lub podatku zależnego pośrednio od wartości nieruchomości poprzez wprowadzenie strefowania maksymalnych stawek podatku, np. w zależności od PKB podregionu NTS-3, wielkości i funkcji miejscowości; wprowadzenie większych stawek podatku od gruntów miejskich nieużytkowanych etc.);


Czyli jak zwykle urzędasy chcą mieć władzę i opodatkować wszystkich, którzy się czegoś dorobili. Logika urzędasa - jak ktoś coś ma to trzeba mu zabrać,
  • 20
ultra
ultra
05.06.2012, 12:08:09
  • 35
@msilent:

Ale dzięki tym podatkom będzie można uchronić od nędzy kilka milionów bezrobotnych zatrudniając ich w urzędach a jak sądzą niektórzy owi urzędnicy płacąc podatki przyczynią się do dalszego dynamicznego wzrostu (podatków).
b.....t
konto usunięte 05.06.2012, 14:44:31
  • 14
@msilent: przepraszam, ze podpinam sie pod pierwszy komentarz, ale chce naprawic maly blad portalu wpolityce.pl

na stronie MRR gdzie opublikowano program i propozycje - jest prosba o zglaszanie uwag:

http://www.mrr.gov.pl/aktualnosci/rozwoj_regionalny/Strony/Konferencja_miasta_w_polityce_rozwoju_210512.aspx

Uwagi do projektu Założeń Krajowej Polityki Miejskiej można kierować do 6 czerwca 2012 r. na adres e-mail: polityka.miejska@mrr.gov.pl.

Zawsze mozna wyrazic swoj sprzeciw.
NeMe2iS
NeMe2iS
05.06.2012, 14:53:43
  • -2
przepraszam za podpinke pod pierwszy komentarz ale coś ciekawego Wam powiem.

Ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej z dnia 4 marca 2010

Art. 35. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie przepisów art. 19 ust. 1 pkt 4, art. 26 ust. 2a oraz art. 40 ust. 5 pkt 1 lit. a ustawy zmienionej w art. 23 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 6 i
telpan
telpan
05.06.2012, 14:42:09
  • 42
Bo ludzie to mają oszczędzać na emerytury w ZUSach, a nie kitrać hajs przed władzą inwestując w nieruchomości.
E.....z
konto usunięte 05.06.2012, 14:14:04
  • 38
Fajowo. Nie będziemy mieli własnych mieszkań (bo za drogo), 30% pensji przejada państwo, sporą część płacimy w postaci akcyzy, VAT-u itp., benzyna jest coraz droższa, jedzenie, gaz, woda, prąd coraz droższe, podatków i urzędników coraz więcej. Niedługo tzw. klasie średniej przyjdzie żyć za 3000 zł "do pierwszego" w bloku, a zarabiający mniej chyba będą jeść trawę.

Na szczęście nasz kraj jest niepodległy, mamy wolność słowa, prawo nie stara się udupić każdego i
  • 7
maciek_gi
maciek_gi
05.06.2012, 16:13:40
  • 43
@Elektryczny_skrzyplocz:

30% pensji przejada państwo


Hahahahaa, dobry żart, fantasto! 30% to przejada na śniadanie. Wliczając obiad i kolację, państwo przejada 60-50% zarobków.
Mete
Mete
05.06.2012, 18:30:01
  • 0
@maciek_gi: wliczajac akcyzy i podatek w kupowanych codziennie artykulach to przejada ok 90-95%
maciek_gi
maciek_gi
05.06.2012, 18:54:11
  • 11
@Mete: Za to tu się nie zgodzę. Ja liczyłem na różne sposoby i nie wychodziło mi więcej niż 60-65%. Chyba że żywisz się papierosami.
Hellfreezer
Hellfreezer
05.06.2012, 16:40:42
  • 35
rząd stwarza problem, potem proponuje SWOJE rozwiązanie i już.. :) tak się to robi Panie i Panowie.

PROBLEM: podatek katastralny 1-2%( który chce wprowadzić PARTIA A)

PROPONOWANE ROZWIĄZANIE: Podatek tak ale nie tak wysoki (wprowadzi PARTIA B na którą będą głosy)

ROZWIAZANA SPRAWA: jest podatek mniejszy ale rządzi PARTIA B którą wybraliśmy w "KONTROLOWANY" sposób.

misterny plan :) tak jak twierdzi @maciek_gi

dodam jeszcze tylko ze jeśli
u.....a
konto usunięte 05.06.2012, 13:41:05
  • 35
ale ja juz jeden podatek od nieruchomosci place w urzedzie miasta.
  • 10
Widur
Widur
05.06.2012, 18:12:51
  • 5
@ursua: Niech mnie ktoś oświeci... To teraz trzeba będzie zapłacić dwa razy? Miastu i państwu?
piciuuuu
piciuuuu
05.06.2012, 18:47:13
  • 0
@Widur: Teraz podatek od nieruchomości nie jest powiązany z jej wartością. Jest na tyle niski że nikt nie robi z tego kwestii.
n.....a
konto usunięte 05.06.2012, 18:50:33
  • 1
@Widur: I tak płacisz dwa razy. Od zarobionych i wydanych pieniędzy. I w zamian dostajesz gówniane drogi i naburmuszone panie w urzędach, które coraz lepiej regulują i kontrolują twoje życie. Sk@!%ysyństwo, no nie?
sebonk
sebonk
05.06.2012, 12:50:40
  • 20
A niech wprowadzają, może w końcu dotrze do ludzi jakich mamy wspaniałych rządzących
  • 1
SPGM1903
SPGM1903
05.06.2012, 19:34:49
  • 3
@sebonk: jak napisano w artykule: frustracja ludzi wyładuje się na wójtach, sołtysach, etc. nie na rządzie. tak będzie się przynajmniej kierował prosty umysł człowieka, którego nie interesują zależności.
n.....5
konto usunięte 05.06.2012, 17:44:10
  • 19
Zawisną, prędzej czy później zawisną.
horyzoont
horyzoont
05.06.2012, 15:54:13
  • 16
Jak już niedawno było na jednym z wykopków.

Nie problemem są przychody. Bo one z pewnością są wyższe niż np w latach dziewięćdziesiątych i to wliczając zwyżkę cen i płac. A wtedy Państwo też przecież działało. Problemem są rozchody. A tutaj Państwo/urzednicy przejedzą każdą ilość i zawsze będzie za mało.
s.....i
konto usunięte 05.06.2012, 16:42:51
  • 11
Podatek katastralny takiej wysokości zniszczy zabytkowe centra miast gorzej niż wojna.
  • 5
Hellfreezer
Hellfreezer
05.06.2012, 16:50:04
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

kto_zjadl_moj_tort
kto_zjadl_moj_tort
05.06.2012, 16:56:35
  • -10
@spiskuje_z_korporacjami: Niby w jaki sposób?
s.....i
konto usunięte 05.06.2012, 17:14:42
  • 8
@kto_zjadl_moj_tort:

1. Podatek od wartości więc 4 razy zastanowisz się nad remontem, który zamiast zmniejszenia kosztów - zwiększy je

2. Zabytkowych domków w centrum odziedziczony po rodzicach ludzie nie będą chcieli sprzedać a po rządowym rabunku będą oszczędzali na remontach

3. Część nie będzie płaciła tego podatku, zwłaszcza ludzie starsi. Przejęcie tego przez miasto chwilę potrwa a jak przejmie je miasto to już najprostsza droga do ruiny.
p.....n
konto usunięte 05.06.2012, 16:02:34
  • 11
Czy można nie płacić podatku katastralnego? Lepiej nie ryzykować. Narastający „dług” obciąży hipotekę nieruchomości. Po śmierci właściciela, jeżeli spadkobiercy nie będzie stać na spłacenie zaległego podatku, dom albo mieszkanie przejdzie na własność gminy.


Takiego wała. Lepiej tego podatku nie płacić i zaraz przed śmiercią spalić chałupę. A wtedy zapytać rząd: "I CO TERAS?".
  • 3
n.....a
konto usunięte 05.06.2012, 18:54:00
  • 4
@pococimojlogin: A rząd na to "DAWAJ NERKI"
s.....l
konto usunięte 05.06.2012, 19:39:09
  • -1
@pococimojlogin: Chyba przed śmiercią samobójczą, bo nie mam pojęcia jak byś ocenił kiedy ta "chwila" przed śmiercią już wybiła.
p.....n
konto usunięte 05.06.2012, 19:42:46
  • 0
@steal: Śmierć to śmierć i masz rację, raczej musiałaby być samobójcza, chociaż pewnie w trakcie bycia śmiertelnie chorym.
I.....9
konto usunięte 05.06.2012, 18:07:19
  • 10
Polsko, co dalej?


Irlandia.
  • 1
Migfirefox
Migfirefox
05.06.2012, 19:24:55
  • 1
@Ironyman89: W sensie, że tam wyjadą kolejne miliony czy po prostu wszystko dupnie?
Tym
Tym
05.06.2012, 15:54:41
  • 7
Dokładniej, to fragment, o którym mowa brzmi tak:

"Zreformowanie systemu podatku od nieruchomości (np. poprzez wprowadzenie podatku od wartości nieruchomości ad walorem lub podatku zależnego pośrednio od wartości nieruchomości poprzez wprowadzenie strefowania maksymalnych stawek podatku, np. w zależności od PKB podregionu NTS-3, wielkości i funkcji miejscowości; wprowadzenie większych stawek podatku od gruntów miejskich nieużytkowanych etc.); "

Nawiasem pisząc, MRR nie ma kompetencji do tworzenia prawa podatkowego. To jest wyłączna domena MF-u.

Wprowadzenie
  • 6
maciek_gi
maciek_gi
05.06.2012, 16:33:31
  • 0
@Tym:

Jak podatek katastralny wynosiłby np. 0,1%, to niech go wprowadzają choćby jutro. Jeśli zwolniona z podatku byłaby np. pierwsza nieruchomość danej osoby fizycznej - to też niech wprowadzają.


I taki, niski i łatwy do obejścia podatek pewnie początkowo wprowadzą. Ale jak już go wprowadzą to mogą go sobie zmieniać i tu leży pies pogrzebany.

Jeżeli dostanę gwarancję 25 lat, że podatek zostanie na takim poziomie i zasadach jak opisałeś to
Tym
Tym
05.06.2012, 18:30:29
  • 3
@maciek_gi: Można to w zasadzie powiedzieć o każdym podatku.
maciek_gi
maciek_gi
05.06.2012, 18:45:05
  • 0
@Tym: Tak. Dlatego być może czas zastanowić się nie na tym, skąd jeszcze państwo ma brać pieniądze, a co zrobić aby wydawało ich mniej.

Poza tym, ten konkretny przykład podatku może przy odrobinie sprzyjającego politycznego wiatru, bardzo łatwo pozbawić ludzi dorobku życia, choćby rękami takich sępów jak opisano tu i nawet zupełnie 'niechcący'. Jeżeli wprowadzą przesadnie wysoki PIT to sporo ludzi zabije ich śmiechem i przejdzie do szarej strefy, albo wyjedzie
Reverb
Reverb
05.06.2012, 18:21:33
  • 6
Proponuję podatek od bycia politykiem, od nie mówienia poprawnie "R", od bycia złodziejem, od bycia urzędnikiem, od bycia kłamcą.
  • 1
Mete
Mete
05.06.2012, 18:33:53
  • 9
@Reverb: i od bycia rudym lisem lizacym dupe niemcom
Z.....d
konto usunięte 05.06.2012, 16:57:03
  • 6
Pod każdym znaleziskiem o podatku katastralnym ta sama dyskusja. Co najmniej od 10 lat ten temat przewija się w mediach. Niech ktoś w końcu poda konkretne stawki, bo dotąd to wyłącznie wróżenie z fusów. Nie popadajmy w paranoję, że nagle zostanie przepchnięta np. 3% stawka, bo to oznaczałoby automatycznie przegrane wybory przez każdą partię, która zdecydowałaby się na taki ruch.
  • 1
Piotrek00
Piotrek00
05.06.2012, 19:28:46
  • 3
@Zauropsyd: Poza tym oznaczałoby to zastój na rynku nieruchomości. Obniżenie zysku inwestorów o kwoty rzędu 1-3 punkty procentowe rocznie z powodu podatku spowodowałoby taki zastój w budownictwie komercyjnym, że mielibyśmy pewnie drugą Grecję.
f.....o
konto usunięte 05.06.2012, 18:10:26
  • 3
Podatek katastralny to nie jest głupi pomysł, ale pamiętam, że Tusk mówił, chyba w czasie expose, że PO na pewno go nie wprowadzi.
  • 1
Tym
Tym
05.06.2012, 18:42:35
  • 3
@fredo: Niczego takiego nie mówił. Natomiast przed expose w mediach trąbiono na prawo i lewo, że zapowiedź tego podatku się w expose znajdzie. Gdy się nie znalazła: w tych samych mediach trąbiono, że podatku na pewno nie będzie. A prawda jest taka, że po prostu nie było ani słowa na ten temat.
Tym
Tym
05.06.2012, 18:45:45
  • 2
Ludzie, nie podniecajcie się tak.

Przeczytajcie raz jeszcze ten fragment, który już przytoczyłem:

Zreformowanie systemu podatku od nieruchomości (np. poprzez wprowadzenie podatku od wartości nieruchomości ad walorem lub podatku zależnego pośrednio od wartości nieruchomości poprzez wprowadzenie strefowania maksymalnych stawek podatku, np. w zależności od PKB podregionu NTS-3, wielkości i funkcji miejscowości; wprowadzenie większych stawek podatku od gruntów miejskich nieużytkowanych etc.)

i zauważcie na co położono nacisk: nie na katastralny, ale na alternatywyny
  • 2
fledgeling
fledgeling
05.06.2012, 21:11:05
  • 0
@Tym: dlaczego mam być karany za to że w mojej mieścinie nie można było znaleźć pracy i musiałem wyjechać do Warszawy? Jakim cudem różne stawki dla różnych miejscowości są zgodne z konstytucją? Równość obywateli wobec prawa?
Tym
Tym
05.06.2012, 23:13:12
  • 1
@fledgeling: Jako, że podatek od nieruchomości jest podatkiem lokalnym i trafia w całości do Twojej gminy - nie ma i nie byłoby tu żadnej nierówności, pod warunkiem że wszyscy mieszkańcy DANEJ MIEJSCOWOŚCI płaciliby taki sam podatek.
vforvendetta
vforvendetta
05.06.2012, 18:39:55
  • 2
Patrzenie na te wasze smęty robi się trochę nudne i męczące. Jeśli nie chcecie by was dalej ruchano to się postawcie, a jak nie to akceptujcie owczą egzystencję. Tego typu smuty raczej nie pomogą, a są bezcelowe :)
maddening
maddening
05.06.2012, 18:27:39
  • 2
"podatek kastralny"... lepiej już dziś nic nie czytam
  • 5
C.....t
konto usunięte 05.06.2012, 18:44:00
  • 0
@maddening: Przypomina się propozycja podatku od braku posiadania dzieci ;)
danielsebasstian
danielsebasstian
05.06.2012, 18:47:37
  • -2
@Cuberyt: podatek od braku posiadania dzieci to bylby bardzo madry podatek! przeanalizuj to dokladnie a do tego samego wniosku dojdziesz
C.....t
konto usunięte 05.06.2012, 18:52:42
  • 0
@danielsebasstian: Znajdujemy się na dwóch różnych płaszczyznach wniosków, nie spotkamy się po drodze ;)
puchacz_rolny
puchacz_rolny
05.06.2012, 18:25:59
  • 2
chciałem z tego miejsca serdeczenie podziękować wszystkim razem i każdemu z osobna sk#$%^synowi który głosował na tą POlszewicką hołotę. mam nadzieję że was, głupki, zaboli tak samo.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (566)
  • Zakopujący (24)

Hity

tygodnia

Zaginęła
5405
Shopee wychodzi z Polski
4250
Zamiast wyjaśnić nieprawidłowości we własnych szeregach, prokuratura...
4173
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
PKP tak zaktualizowały ceny, że Niemcy mają tańsze bilety kolejowe
3908
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #gospodarka
  • #pieniadze
  • #ciekawostki
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #europa
  • #finanse
  • #wydarzenia

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki