Wpis z mikrobloga

Jakiś czas temu napisałam do koleżanki sms-a, że psuje mi się telefon, bo nie mogę do niej wysłać wiadomości przez messengera - telefon ma problem z połączeniem z WiFi. Za jakieś pół godziny dostaję sms-a z T-mobile: "Potrzebujesz nowego telefonu? (i dalej gadka z ofertą)" Zignorowalam to. Pomyślałam że to przypadek. 2 dni później sytuacja się powtórzyła - ponownie narzekałam coś na telefon i ponownie dostałam sms z ofertą nowego telefonu. To już mnie trochę zastanowilo i opisałam sytuację mężowi w smsie jak to mnie #szpiegujo w sieci. Za chwilę dostaje wiadomość: "Czy chronisz swoje dane w telefonie przed innymi? Norton Mobile Security (...)" Nie od dziś wiadomo że smartfony nas szpiegują, ale bez przesady!

Jakby tego było mało, parę dni temu próbowałam w smsie wysłać mężowi link do oferty nju mobile (zerwalam umowę z T-mobile i chce przejść na kartę) w telefonie komunikat, że nie można wysłać wiadomości mimo wielu prób. Żeby sprawdzić czy to znów nie problem z telefonem wyslalam zwykły tekst i ten się wysłał. Wysyłam link ponownie- nie wysłano. Wysyłam do innych osób- to samo. Zaczyna mnie to przerażać... Nie nie mam manii przesladowczej, bo #takbylo #truestory

#szpiegujo #smartfony #tmobile #android
  • 39
  • Odpowiedz
@zenibylubie: Podpisałeś zgodę w umowie na przetwarzanie Twoich danych dla polepszenia czegośtam. Ale nie chodziło o Twoje dane osobowe, ale o dane które wysyłasz. Innymi słowy podpisałeś cyrograf ;-)
  • Odpowiedz
Podobnie robią szpiegujo banki :) Przykład: Idziesz do IKEI płacisz kartą i SMS z banku "potrzebujesz pożyczki na remont?"
  • Odpowiedz
  • 9
@fotel_prl: sprawdziłam, faktycznie krzyżyk na mojej umowie jest. Podpisywalismy wtedy dwie umowy i Pani pytała się czy wyrażamy zgodę. Odpowiedź oczywiście brzmiała "nie", ale Pani odznaczyla krzyżyk tylko na jednej umowie i dałam się wrobić w przesyłanie informacji handlowych. :/ Mireczki, sprawdzajcie dwa razy!
  • Odpowiedz
@zenibylubie: Jakieś półtora roku temu gdy kończyła mi się umowa z Play, postanowiłem jej nie przedłużać i przejść na kartę. Tak też powiedziałem konsultantowi który dzwonił do mnie z ofertą. Jakie było moje zdziwienie gdy kilka dni później zadzwonił do mnie konsultant z Orange proponując przejście do nich. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@WD40: jak przenosiłem numer to potrzebował go zarejestrować. Podczas rejestracji musiałem podpisać jakiś dokument, w którym było z góry zaznaczone, że zgadzam się na podobne akcje. Od razu poprosiłem Panią o odhaczenie tego :)
  • Odpowiedz
@Caishen: Miałem dokładnie to samo - podsyłają sugerując że jak nie podpiszesz to płacisz kaucję ok. 1000zł, tylko wtedy mówisz - te które służą do przetwarzania danych na potrzeby rachunku są niezbędne. Chodzi o marketingowe. Wtedy Państwo z Salonu patrzą na Ciebie dziwnie, konsultują się po czym podsuwają Ci ten sam dokument gdzie wykreślasz co Ci nie pasuje. Następnie Pracownik robi nowy dokument na bazie starego. Sprawdzamy czy się zgadza.
  • Odpowiedz
swoją drogą polecam ofertę spod znaku kartofla, jestem zadowolony;-) no i od kiedy jestem na abonamencie nie dostałem żadnego smsa z reklamą/promocją itp
  • Odpowiedz
@tytyryty: Ano tak, ze zerwałam umowę z T-mobile (nie chcę mieć z tą siecią więcej nic wspólnego) i przeniosłam się do Virgin. Używalam też przez jakiś czas nokii 3310 bo zepsuł mi się telefon i zapomniałam o sprawie. Teraz mam już smartfon ale nie mam na nim popularnych apek społecznościowych a z komunikatorów używam telegram.
  • Odpowiedz