Wpis z mikrobloga

#smarthome Hej wszystkim. Jestem zielony w temacie smart home i mam kilka pytań. Chciałbym mieć ekosystem, który działa poprzez aplikację w telefonie i wszystko co ma być smart, aktywuje się lub wyłącza na podstawie tego czy jestem połączony z domowym wifi. Chodzi mi przykładowo o taśmy led i smart gniazdka. Mam jednak obawę przed tymi smart gniazdkami, bo mam pewną paranoję że jak coś takiego jest podłączone cały czas to może mi spalić chałupę pod moją nieobecność
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jak coś takiego jest podłączone cały czas to może mi spalić chałupę pod moją nieobecność

@MomonSan: to zupełnie jak telewizor, lodówka, ładowarka do telefonu itp. Dodatkowo wężyk w łazience zawsze może pęknąć i zalać pół domu albo złodziej może wejść i okraść. Jedynym rozwiązaniem żeby spać spokojnie jak masz takie myśli jest ubezpieczenie się
  • Odpowiedz
  • 0
@ZdeformowanyKreciRyj: O lodówkę czy telewizor się z jakiegoś powodu nie martwię. Pewnie to dość głupie podejście z perspektywy kogoś kto bardziej zna się na elektryce, ale zawsze mi się wydaje że to właśnie ta ładowarka, czy gniazdko naładowane małą elektryką, podpięte do dużego napięcia są w stanie się przepalić w jakiś sposób i nagle benc pożar, a telewizor czy lodówka, które są podpięte "bezpośrednio" mają na to znacznie mniejszą szansę
  • Odpowiedz
  • 0
@ricky_fernando: Tu akurat bym się bał takie rzeczy brać na olx. Jak jakieś lampki czy coś to bez problemu, tak jakaś kamera to już miałbym obawy czy ktoś od kogo kupiłem by mnie nie podglądal
  • Odpowiedz