Wpis z mikrobloga

Po 3 latach pracy w gamedev stwierdziłem że p------ę ten k--------k i lece na crudy i inne csharpowe profesjonalne pierdu pierdu. Przychodzę tu i jedyne co czytam to narzekanie na branże.
Niech mi tylko ktoś wytłumaczy jedną rzecz; skoro jest tak źle to czemu rynek ciągle szuka juniorów? Teraz jest ok 33 ofert skierowanych do juniorów, 33 ofert w programowaniu gamedev to był złoty okres.
#programista15k #pracait #programowanie
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wstanczyk: o ile nie kłamią w ogłoszeniach (a w sumie to c--j ich wie) to na juniora ich wymagania są znośne ¯\(ツ)/¯

Najgorsze kurde że nie potrafię robić nic innego niż siedzieć i ogarniać soft oraz programować xD A nawet jakbym chciał iść np do wykończeniówki to nie mam kręgosłupa
  • Odpowiedz
33 juniorow na cala polske to duzo uwazasz? XD to niezly macie kociol w tym gamedev


@peoplearestrange: nie że "dużo" a raczej "jest szansa że ktoś mnie zatrudni" xd ale ta, w gamedev np w ostatnim miesiącu były 3 oferty programowania unity na które się łapałem i po znajomych dostałem info o jednym z nich że mieli >600 zgłoszeń.

Chodzi o to, że nikt nie chcę presji na Sprintach i
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: wrzuciłeś ogłoszenie na 2nd-line support, czyli praca przy utrzymaniu działającego systemu, wymagająca podstawowej wiedzy dot. technologii użytych w utrzymywanym rozwiązaniu oraz zdolność do analizy i łatania prostych bugów (najczęściej to dotycza one c-------h danych albo c------j walidacji tych danych przy wprowadzaniu / importach)

Dostajesz zgłoszenie, że coś nie działa. Patrzysz w logi. Patrzysz w bazę danych, patrzysz w kod na repo. Znajdujesz buga. Robisz sobie brancha, reprodukujesz na teście,
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: wszystko zależy od tego jak tam pracują i jak są zorganizowani. Jak trafisz na dobrego tech/team leada to w code review ci będzie dawał wskazówki jak najlepiej wprowadzać takie małe zmiany/poprawki, żeby minimalizować dług technologiczny i utrzymać jako taki poziom rozwiązania, dodatkowo dajac ci po kawału praktyczna wiedzę o projektowaniu systemów itp.

W tym ogłoszeniu pewnie robia dla klientów z różnych stref czasowych, więc praca może być bardzo uciażliwa
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: 33 oferty ~ to niech będzie 100 pozycji - na 40 000 studentów samej informatyki + 40 tysięcy z kierunków pokrewnych chcących do IT (Automatyka, Robotyka, Budownictwo, Elektronika, Elektryka itd) + 20 000 samouków/bootcamp

to daje 100 pozycji dla 100 000 ludzi czyli 1 na 1000 osób dostanie pracę juniora

Nie no zajebiście xD
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: bardzo prawdopodobne ze bedziesz mial tam wszystko co wymienil @fukinloner ale bez jakiegokolwiek programowania z twojej strony, samo odpowiadanie na tickety, zarzadzanie ticketem, komunikacja z zespolem i jakies gowno-testy zeby cos kliknac i zobaczyc czy dziala
  • Odpowiedz
@peoplearestrange: zależy od podziału obowiazków i od tego, czy maja zasoby na męczenie devów utrzymywanym systemem. Robienie z supportu 3 stopniowego głuchego telefonu mija się z celem, support j---e się z wypełnianiem zgłoszenia, klient się w-----a, a dev nawet świadomy nie jest, że ma coś do zrobienia>

Z samego ogłoszenia zresztą widać, że przez support szkola sobie ludzi.
  • Odpowiedz