Wpis z mikrobloga

@Neocaridina: przed chwilą to tłumaczyłem znajomemu. Biznesy buduje się, skupiając na obsłudze 80-90% typowych sytuacji. Pozostałe można przez długi czas ignorować, albo obsługiwać bez automatyzacji, starając się niwelować sposób ich występowania. Np. utrudniać takim pasażerom dostęp do robotaxi, poprzez słaby rating, itd.

W kulturalnych społecznościach, zachowanie względnego porządku nie powinno być dużym problemem. Mniej kulturalne społeczności będą czekać dłużej na takie rzczy.
  • Odpowiedz
@golomb13: Analitycy są ślepi na to, co wydarzy się za okres większy niż 12 miesięcy. Analitykom płaci się za analizę następnych kwartałów. Elon ma historię realizowania większości swoich obietnic, pomimo tego, że czasami zajmuje mu to więcej niż dekadę.

Gdy SpaceX miało zaledwie Falcona 1, Elon obiecał pracę nad czymś na kształt Starshipa. Starlink był niemożliwy do wyobrażenia. Elon obiecał, że Model Y będzie najlepiej sprzedającym się autem na świecie... i
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: inwestowanie w firmę tylko dlatego że jej właściciel mówi że cos będzie (a musi to być niesamowicie przełomowe by miażdżyło konkurencje co istotnie zwiększa ryzyko) na podstawie "trust me bro" jest dość ryzykowne. Nawet jeśli mu sie to uda to przez jaki czas będzie przed tą konkurencją?
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista Pytanie tylko czy np Optimus to nie będzie taki hyperloop, choć bardziej obstawiam takie Tesla Semi albo Roadster 2, czyli jeszcze przynajmniej 5+ lat. W tamim horyzoncie bardzo dużo sie może zmienić. Jesli chodzi o FSD to na AI5 za 2 lata będzie juz samo jeździć
  • Odpowiedz
Nawet jeśli mu sie to uda to przez jaki czas będzie przed tą konkurencją?


@Ghost2: Tesla jest firmą, która potrafi się skalować najlepiej na świecie. A ta skala daje potem efekt skali, co przekłada się na mniejsze koszta, co przekłada się na lepszą cenę, itd.

Dlatego Tesla jest JEDYNĄ firmą na świecie, która zarabia na sprzedaży elektryków.
  • Odpowiedz
Pytanie tylko czy np Optimus to nie będzie taki hyperloop,


@zibizz1: Elon nigdy nie realizował komercyjnie Hyperloopa. Zrobił ten projekt open-source, a inne firmy po prostu nie umieją tego zrealizować. Czy Elon byłby w stanie to zrobić? Nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że jeżeli nie jest to możliwe, to przynajmniej się za to Elon nie zabiera, gdy technologia na to nie pozwala.

Najbliżej Elon był hyperloopa, gdy w SpaceX kilka razy
  • Odpowiedz
Nie mogę się doczekać kiedy wreszcie powstaną prawdziwie autonomiczne auta i będzie można je faktycznie kupić.


@Hi_Lo_Hi: no to jeszcze sobie poczekasz... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz