Wpis z mikrobloga

@typbezkasy95: Zastanawia mnie jedno, w Gothicu jest raptem kilka lokacji na krzyż, jeśli wcześniej pokażą wszystko to gdzie w tym będzie fun z odkrywania świata?
  • Odpowiedz
  • 0
@cooles: Większość osób, które to oglądały to fanboje i starzy fani, więc dla nich żadne zaskoczenie. Nowi gracze pewnie nie mają o tym pojęcia, zwłaszcza, że wszystko pochodzi tylko z tego GameStara niemieckiego. Chyba że jeszcze rozgłoszą o tym gdzieś po angielsku. Fani byli głodni nowych rzeczy to dostali. ¯\(ツ)/¯
A może jest tego o wiele więcej niż to co pokazali? Kto wie.
  • Odpowiedz
@typbezkasy95: Mam nieco ambiwalentne odczucia - z jednej strony wszystko wygląda imponująco a z drugiej idzie trochę za bardzo w stronę high fantasy, zwłaszcza nowa wieża Xardasa. Swoją drogą miał się rzekomo ukrywać a tutaj mu ją zrobili jeszcze większą, może gość ma jakieś kompleksy :)

Gothic był raczej zawsze serią low / dark fantasy, magia istniała ale nigdy jako utylitarne, powszechnie dostępne narzędzie. Również wygląd budynków bardziej przypominał semi-realistyczne
  • Odpowiedz
  • 1
@Bonwerkz: No z tą wieżą to tak na bogato, że nawet ta z 3 się umywa xd.
W 1 niekoniecznie musiał się ukrywać. Wystarczyło, że był na niebezpiecznych terenach, gdzie nikt się nie zapuszczał. Magowie wiedzieli, że po opuszczeniu kręgu wybrał się na Ziemie Orków. No i miał te swoje trzy golemy w razie czego.
W 2 bardziej ma sens, żeby się ukrywał.
  • Odpowiedz
W 2 bardziej ma sens, żeby się ukrywał.

@typbezkasy95:
W dwójce tak się ukrywał że wieża jest widoczna na mapie od każdego handlarza xD
Lokacje mi się generalnie podobają, kolorystyka mniej, natomiast kanion trolli to zdecydowanie przekombinowali
  • Odpowiedz
  • 0
@Fennrir: Piranie nie miały dx11 w 2002, więc uznali, że mniejszy zasięg renderowania zrobi swoje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W kanionie i ogólnie to najbardziej moim zdaniem przekombinowali z tymi platformami na kamienie ogniskujące (to na środku jak rozumiem). Te oryginalne były mniejsze i zakładam, że bogatsze w detale. Sam kanion imo spoko, w oryginale miałeś pusty i płaski obszar wypełniony trollem i goblinam, a tu
  • Odpowiedz
Gothic był raczej zawsze serią low / dark fantasy, magia istniała ale nigdy jako utylitarne, powszechnie dostępne narzędzie.


@Bonwerkz: G2NK był tak c-----o zbalansowany, że magia tam była codziennością. 95% lokacji się czyściło deszczem ognia, gromem, albo falą lodu, które się kupowało na straganie tuż za bramą miasta.

W 1 niekoniecznie musiał się ukrywać. Wystarczyło, że był na niebezpiecznych terenach, gdzie nikt się nie zapuszczał.


@typbezkasy95: Xardas sam
  • Odpowiedz
  • 0
@jl23: Nie widzę żadnego problemu z tym. Chciał badać na własną rękę to badał i opuścił krąg ognia. Trochę jak z Piraniami niedawno: Bjorn chciał Elexa 3 robić, a zespół był przeciwny, bo chcieli co innego. Po co miał współpracować z magami wody, skoro oni uparli się na rozwiązanie z kopcem, a ten wiedział, że to nie wypali. Szkoda było mu czasu na taką współpracę, z której nic nie wyniknie.
  • Odpowiedz
Chciał badać na własną rękę to badał i opuścił krąg ognia.

Po co miał współpracować z magami wody, skoro oni uparli się na rozwiązanie z kopcem, a ten wiedział, że to nie wypali


@typbezkasy95: No i tu są dwa problemy.

1. Podobno wtedy nie było kręgów ognia
  • Odpowiedz
  • 0
@jl23: Kręgi nie powstały po powstaniu bariery? Zresztą lepiej, żeby w remake one istniały na długo przed powstaniem. A czemu Milten miał o nim nie wiedzieć? Wyczuwam ostry nitpicking. Są rzeczy, które łatwo można sobie dopowiedzieć bez otrzymywania informacji jak byk na ekranie. Mógł się dowiedzieć od innych magów. Nie wiem skąd masz takie info o Saturasie, a ostatnie dwa zdania musiałbyś rozwinąć, bo nie wiem co konkretnie masz na
  • Odpowiedz
@jl23: Kręgi nie powstały po powstaniu bariery?


@typbezkasy95: Tak, powstały. Cokolwiek to znaczy. I ma to wpływ na takie rzeczy jak klasztor.

Zresztą lepiej, żeby w remake one istniały na
  • Odpowiedz
  • 0
@jl23: Dobra, nie unoś się tak. Z-----i to z-----i xD. Patrząc przez pryzmat wszystkich części to racja, są zaprzeczenia i nieścisłości. Teraz jak to ująłeś to rzeczywiście ten klasztor naciągany przez podejście twórców do tych kręgów i nie tylko. Jednak wystąpienie paladynów w 2 niczego nie psuje. Albo ja o czymś nie pamiętam. W poprzednim poście bardziej w głowie miałem tylko 1, w której to jeszcze się klei. Zobaczymy jak
  • Odpowiedz
Jednak wystąpienie paladynów w 2 niczego nie psuje.


@typbezkasy95: Królestwo Rhobara jest w iście totalitarny sposób przesiąknięte doktrynami magów ognia. Problem polega na tym, że wcześniej nie było magów ognia. Paladyni to dewoci. Bez klasztoru, magów i tego religijnego p--------o, paladyni jako zakon nie mają sensu.

I twórcy gry zdawali sobie z tego sprawę, dlatego w Sequelu (porzuconym przed pracami nad G2) nie było w ogóle żadnych paladynów, ani temu podobnego
  • Odpowiedz
G2NK był tak c-----o zbalansowany, że magia tam była codziennością. 95% lokacji się czyściło deszczem ognia, gromem, albo falą lodu, które się kupowało na straganie tuż za bramą miasta.


@jl23: bardziej mam na myśli lore świata niż gameplay.
  • Odpowiedz
@jl23: w sumie masz rację. Może nie była tak utylitarna jak w TES ale faktycznie te zwoje były dosyć powszechnie nawet jeśli npc ich nie używały.
  • Odpowiedz
@jl23: Wątek podziału na kręgi jest akurat skopany przez G1, a nie G2 czy G3. W G1jak czytasz książki o historii magii to widzisz, że istniał Innos, który stworzył dzień i światłość, potem podzielił się i tak powstał Beliar, który stworzył noc i śmierć, a potem Innos znów się podzielił i powstał Adanos. Na początku magowie oddawali cześć Innosowi, ale potem część odeszła w stronę Adanosa. Ci, którzy zostali przy
  • Odpowiedz