Wpis z mikrobloga

Jak jest z odpalaniem geir z PC na quescie 3? Normalnie podlaczam leb jednym kablem do kompa i gram, czy sa jakies wydziwiania typu kamery i dobieranie portow USB jak w rifcie? I normalnie gry z PC sie odpala tak jak na rifcie czy sa jakies ograniczenia albo inne udziwnienia?

A kabel musi byc oryginalny albo thunderbolt 3+ czy wystarczy jakikolwiek USB 3.0 ktory jest wystarczajaco dlugi?

Jak z komfortem w porownaniu do rifta?

#vr #metaquest #oculus #oculusquest #oculusrift #quest3
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@An-Dagda po co kabel jak jest WiFi? Możesz po kablu, dowolny usb 3 z oznaczeniem SuperSpeed.

A tak to podłączasz się do pc (po WiFi lub kablu) i działa bez kombinowania.
  • Odpowiedz
@An-Dagda: Kabel zawsze jest wkurzający :) Ale tak możesz najlepiej dobry kabel USB C 10Gbps i 5A (z tego co pamiętam).

Najwygodniej się gra bez kabla, przesyłając sygnał po wifi, ale do tego dobrze mieć dedykowany router z wifi 6/6e

Ja po graniu po wifi nie wyobrażam sobie wracać do
  • Odpowiedz
  • 0
po co kabel jak jest WiFi?


@Raffael: bo widzialem jak dziala przesylanie obrazu po wifi (albo nawet po ethernecie) w apkach typu PS Remote Play czy Steam Link i nie chce tego doswiadczyc w VR

Kabel zawsze jest
  • Odpowiedz
Kabel ogólnie działa każdy, ale od jego jakości będzie zależała prędkość i stabilność transmisji.
Osobiście przeszedłem HL:Alyx na kablu, ale mimo, że grałem na siedząco to kabel mnie i tak irytował.
Teraz mam już dedykowany do gogli router i dla mnie nie ma już powrotu do kabla.
  • Odpowiedz
Najlepsza opcja to kupno w sklepie mety virtual desktop. Dlatego, że masz tam sporo ustawień kodeków przesyłania obrazu, bitrate itd. Łatwy w obsłudze. Na kompie instalujesz darmowy virtual desktop streamer i odpalasz na goglach. Jest integracja ze steam
  • Odpowiedz
bo widzialem jak dziala przesylanie obrazu po wifi (albo nawet po ethernecie) w Steam Link i nie chce tego doswiadczyc w VR


@An-Dagda: jak nie masz w miarę nowej karty z NVENC/odpowiednika AMD i na tym samym kompie chcesz odpalać VR, to nie mam dobrych wiadomości
  • Odpowiedz
@An-Dagda:

bo widzialem jak dziala przesylanie obrazu po wifi (albo nawet po ethernecie) w apkach typu PS Remote Play czy Steam Link i nie chce tego doswiadczyc w VR


Otóż jesteś nijako w błędzie, korzystam z routera Tenda TX3 AX1800 z wifi 6 i nie mam żadnych problemów ze streamingiem, ani z płynnością obrazu na VR. Ba, korzystałem z apki na Questa Steam Link i tym bardziej nie było tam problemów
  • Odpowiedz
  • 0
jak nie masz w miarę nowej karty z NVENC


@PieceOfShit: a czemu niby, ja tylko mowie ze jak korzystalem z apek typu PS Remote Play czy Steam Link to lag moze i byl znosny, ale na VR bylby za duzy. Lag nie na komunikacji tylko na protokole/kodowaniu, taki ze tak powiem "z urzedu". To oculus tego nie ma? W takim razie skoro oculus ma taka technologie to dlaczego nie uzyje
  • Odpowiedz
a czemu niby, ja tylko mowie ze jak korzystalem z apek typu PS Remote Play czy Steam Link to lag moze i byl znosny, ale na VR bylby za duzy. Lag nie na komunikacji tylko na protokole/kodowaniu, taki ze tak powiem "z urzedu". To oculus tego nie ma? W takim razie skoro oculus ma taka technologie to dlaczego nie uzyje jej PS Remote Play czy Steam Link?


@An-Dagda: NVENC koduje
  • Odpowiedz
  • 0
Ja tylko sugeruję że jak masz kilkuletnią kartę, to sam jej enkoder powoduje ogromnego laga, bo nie daje rady szybko zakodować ogromnej klatki z dobrą przepływnością


@PieceOfShit: no wlasnie to 40ms, co przy 60 Hz daje z 3-4 klatki opoznienia i to jest widoczne przy graniu. Przy 120 Hz bedzie tego troche mniej ale raczej w VR sie jest bardziej wrazliwym na to, bo nie ruszasz padem tylko bezposrednio rekami
  • Odpowiedz
nie jest to mozliwe


??

a i karta bez NVENC to raczej kilkunastoletnia a nie kilkuletnia


@An-Dagda: nigdzie tego nie sugerowałem. NVENC jest wiele generacji, więc oczywiście im starsza, tym gorsza wydajność, gorsze kodeki itp.
  • Odpowiedz