Aktywne Wpisy
dizel81 +10
Alvaro PCV o wykopie, tagu itd:)
#raportzpanstwasrodka
#raportzpanstwasrodka

wfyokyga +9
Miota nim jak szatan
#trzecieoko
#trzecieoko
źródło: temp_file7827611505017675744
PobierzSkopiuj link
Skopiuj link

źródło: temp_file7827611505017675744
PobierzRegulamin
Reklama
Kontakt
O nas
FAQ
Osiągnięcia
Ranking
Nie znam się na prądzie. Znam się na programowaniu.
Powiedzmy że mam esp które przyjmuje 5v. Zasilam go przez pin 5v (przez usb 5v 1A) i do tego samego zasilania podpinam coś co pobiera więcej prądu - powiedzmy programowalną taśmę led 5v. Taka taśma pobiera max 60mA na jedną diodę więc mogę spokojnie ~10 diod obsłużyć.
Teraz chciałbym podpiąć 40 takich diod. Oczywiście potrzebuję zasilacza. Jednak te zasilacze w postaci metalowego pudełka do których muszę "przykręcić" 230V są ogromne i trochę bardziej "niebezpieczne".
Pomysł mam taki - biorę zasilacz/ładowarkę z fast charge. Dokładam moduł komunikacji z usbc żeby wymusić 12v. Ładowarka taka daje mi wtedy 1.5A co daje 18W. 40 diod po 60mA przy 5V wymaga 12W.
Dodaje do tego LM2596 który ma maksymalne natężenie wyjściowe 3A, ustawiam sobie 5V na wyjściu i mam 15W (plus radiator).
Czy to zadziała? Jak podam na wejściu 12V/1.5A to mi zrobi 5V/3A? W sumie to mogę zasilacz 12v/2A kupić z gotowym wtykiem, ale mam i ładowarkę i "wymuszacz" fast charge w domu.
Tak dla zaspokojenia ciekawości - robię projekt "smart terrarium". WEMOS D1 mini, termometr z higrometrem, 20 diod 5v, ekran oled i pcham to wszystko do home assistant. Jak temperatury spadną to chce dodać matę grzewczą (jakieś 5V i 1A). Jak dam matę to dodam drugi termometr żeby w wypadku uszkodzenia tego pierwszego nie zagotować wnętrza.
20 diod daje mi 6W plus mata te 5W plus obsługa "logiki" i w tych 15W się mieszczę spokojnie. Diody i tak nigdy na full nie będą świecić. Pewnie na 70% to zejdę z mocą około 10W.
@daczka92: tak, tylko sprawdź czy twoja ładowarka nie da 5V/3A na dzień dobry, bez kombinowania z 12V.
@daczka92: