Wpis z mikrobloga

Egoizm człowieka zniszczył ogromną szansę na tworzenie pięknych i kompleksowych gier. Uważam, że każde studio powinno udostępniać kod źródłowy każdej swojej produkcji do dowolnego użytku. Absurdem jest to, że mamy pełno gier, które musza od podstaw tworzyć swoje systemy strzelania i inne podstawowe rzeczy, zamiast skupić się na level designie, questach, fabule i tak dalej. Gdyby każdy mógł użyć kodu źródłowego jakiejkolwiek gry to gracze mieliby growy raj. Przyspieszyło by to rozwój gejmingu o dekady. A tak to się kręcimy jak g---o w przeręblu i czekamy na nowe GTA czy TES 6 15 lat, a indie developerzy poświęcają tysiące godzin żeby stworzyć kilka powtarzalnych znanch mechanik.

#gry #pc #pcmasterrace #programowanie #programista15k #gamedev
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A tak to się kręcimy jak g---o w przeręblu i czekamy na nowe GTA czy TES 6 15 lat


@ZanZani: ze co? to ty myslisz, ze bethesda czy rockstar nie korzystaja z gotowych mechanik?
  • Odpowiedz
@ZanZani: Ale gdyby tak było, to takie TESy z generacji na generację byłyby coraz lepsze. Przecież Bethesda ma możliwość usprawniania mechanik i skupiania się na lepszej fabule i projekcie zadań. Tymczasem między Oblivionem a Skyrimem była masakryczna przepaść w jakości zadań i logice świata. Ponadto wiele błędów nie zostało nigdy rozwiązanych między tymi grami, np. bug z ciągłym gonieniem bohatera przez straż. xD Problemem nie jest supianie się na silniku
  • Odpowiedz
@ZanZani Nie ma czegoś takiego, istnieje tylko dobro firmy, która zarabia na swoim produkcie, tak samo jak w każdej innej branży.
Widziałeś kiedyś, żeby np. producent samochodów udostępniał bezpłatnie projekty aut, żeby inni producenci nie musieli projektować wszystkiego od podstaw tylko skupić się na designie wizualnym?
Masz naiwne myślenie 10-latka.
  • Odpowiedz
@ZanZani: Przecież są takie gry, które korzystają z gotowych rozwiązań, assetów. W sklepach Unity czy Unreal Engine Marketplace masz całe mnóstwo płatnych i bezpłatnych assetów takich jak modele 3D, dźwięki, efekty a na całych skryptach czy blueprintach kończąc. Zazwyczaj takie zlepki assetów nie są spójne ani gameplayowo ani wizualnie i lądują gdzieś na dnie steama o ile w ogóle się na niego dostaną.
  • Odpowiedz
@ZanZani: jakby się tak dzielili to było mniej innowacyjnych mechanik, bo zamiast stworzyć coś co się wyroznia każdy by wolał użyć gotowego rozwiązanie i na tym zarabiać. A właśnie Indie developer dlatego może stworzyć coś fajnego, bo tworzy to od zera i księgowy nie każe mu używać silnika który nie pasuje. PS: masz darmowe narzędzia w stylu Godot czy Unity z Asset storem.

No i jeszcze istotne jest to, że
  • Odpowiedz
@ZanZani: po co inwestować w rozwój czegoś co nie jest twoje?

a indie developerzy poświęcają tysiące godzin żeby stworzyć kilka powtarzalnych znanch mechanik.


Masz gotowe rozwiązania jak UE. Powtarzalne rozwiązania wydają się powtarzalne, ale jak chcesz wszystko sklecić do kupy dla twojej wizji to okazuje się, że i tak trzeba dużo dłubać
  • Odpowiedz
@ZanZani: Ostatnio słuchałem podcastu z GryOnline, w którym brał udział Artur Gaszyniec jeden projektantów fabuły np. do Wiedźmina 1 oraz 2 oraz do gier z Techlandu.
W skrócie branża GameDevu to taki dziki zachód w świecie IT, gdzie dokumentacja istnieje głównie w głowach programistów, designerów i architektów gry i jest to bardzo ulotna wiedza właśnie przez ten brak dokumentacji.
Przykładowo, gdy jakiś lead designer odchodzi z firmy, większość mechanik, które
  • Odpowiedz