Wpis z mikrobloga

Co się bardziej opłaca w obecnych czasach disel czy mHEV? Mam jakieś przeświadczenie, że disel to bardziej oszczędny, wytrzymały i tańszy w naprawach będzie? Patrze np nowe skody i osiągami 1.5 150KM mHEV vs 2.0 150 TDI są takie same przy minimalnych róznicach w spalaniu ale różnica w cenie to około 14 tysięcy między obydwoma silnikami
#motoryzacja #samochody
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lajdak: mHEV to w zasadzie benzyniak.
A jeśli chodzi o Twoje pytanie, to przecież wszystko zależy od stylu jazdy. Inny silnik będzie lepszy do jazdy wokół komina po max 4-5 kilometrów, a inny by latać 500-kilometrowe trasy autostradą
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@goferek no tak ale to ma znaczenie tylko jeżeli chodzi o spalanie a jak z awaryjnoscia i kosztami napraw? Myślę że to będzie w moim przypadku 50/50 tak około 20k rocznie
  • Odpowiedz
ale to ma znaczenie tylko jeżeli chodzi o spalanie a jak z awaryjnoscia i kosztami napraw?


@lajdak: że co? Przecież to ma też ogromny wpływ właśnie na awaryjność. Przecież taki diesel przy jeździe na krótkich odcinkach będzie wiecznie niedogrzany, zasyfiony DPF itd.
  • Odpowiedz
@lajdak: Diesel to chyba najbardziej się opłaca jak robisz trasy, bo wtedy faktycznie zejdziesz ze spalaniem, ale przy jeździe "wokół komina" to raczej różnice w spalaniu są marginalne. I nie powiedziałbym, że diesel jest tańszy w naprawie.
  • Odpowiedz
ale przy jeździe "wokół komina" to raczej różnice w spalaniu są marginalne.


@Horvath: też je widać, ale myślę, że najbardziej przy sporych, ciężkich autach, na przykładzie x5 g05, spalanie w mieście
40i 333KM ~16l/100
40d 340KM ~10l/100

40d moje, a wiem, że osoba, która ma 40i, na pewno jeździ mniej dynamicznie po mieście.
  • Odpowiedz
Co się bardziej opłaca w obecnych czasach disel czy mHEV?


@lajdak: Diesel wcale nie jest tańszy w naprawach to jest mit januszy-nosaczy przysłowiowych wywodzący się rodem jeszcze z poprzedniego ustroju. Kup takie auto które tobie osobiście siedzi bardziej.
  • Odpowiedz
@lajdak: jeździłem passatem z tym silnikiem i spalanie w trasie było bardzo niskie - 5.8 przy 120 i 6.5 przy 140. W mieście tak 7-9. Bardzo przyjemnie to jeździ, tyle że bardziej kręci po obrotach niż diesel i nie czuć takiego kopa. Wg mnie nie warto dopłacać do gnoju, ten 1.5 jest wystarczająco dobry.
  • Odpowiedz