Wpis z mikrobloga

#motoryzacja Czytałam ostatnio trochę o SUV-ach, zwłaszcza o rezultatach kolizji z nimi i miałam z nimi kilka bardzo nieprzyjemnych spotkań na szosie. Może by tak zacząć od wymagania, żeby samochody rejestrowane jako osobowe miały kształt przodu, który w razie uderzenia w osobę pieszą i na rowerze pozwala na dużo bezpieczniejszy upadek jej na maskę, a nie odbicie na asfalt przed i znalezienie się pod autem? #prawo #rower Zastanawiam się, dlaczego pozwalamy, by tak bezkrytycznie przyjmowała się w Europie ta amerykańska moda? Dlaczego nikt nie próbuje stworzyć rozwiązań ją ograniczających, nie licząc kilku miast (Paryż, Lyon) wprowadzających wyższe opłaty parkingowe dla tych przerośniętych puszek?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@KingaM: nie ma dobrego rozwiązania kolizji samochód vs pieszy czy rowerzysta. Jak zdasz sobie sprawę z tego jakie siły działają, ile energii jest do odprowadzenia, to nawet ograniczenie prędkości do 50 km/h nie daje żadnej pewności.

Przy kolizji 50 km/h pieszego/rowerzysty jest prawie pewne, że dozna on obrażeń, w wielu wypadkach poważnych lub śmiertelnych.
Przy kolizji 120 km/h samochodem jest prawie pewne, że kierowca i pasażerowie dozna obrażeń, w wielu
  • Odpowiedz
  • 2
@kosmita: mimo wszystko wolałabym wylądować na masce (w tym momecie kierowca ogarnie że walnął i gwałtownie hamuje a sily zaczynaja dzialac w druga strone) niż na asfalcie, ale do tego musi być nisko położona by skosić tylko po nogach a nie pchnąć na ziemię jak robi to suv, wydaje mi sie ze statystycznie mialo by to duzy wplyw na przeżywalność
PS. z 10 lat temu widziałam film jak suv przejezdza
  • Odpowiedz
@KingaM: był taki moment kiedy brano pod uwagę "branie na maskę" przy konstruowaniu samochodów. To niemal zawsze kończy się wpadnięciem na szybę (wersja optymistyczna, szyba jest "miękka") lub na słupek A (wersja pesymistyczna, bo one muszą być twarde). Podcięcie całkowite to też nie jest dobra opcja, bo lecisz jak kręgiel w bilardzie.

Wierz mi, sprawdzono wszystko, każdą opcję i powiązano to także z bezpieczeństwem kierowcy w innych sytuacjach.
k.....a - @KingaM: był taki moment kiedy brano pod uwagę "branie na maskę" przy konst...

źródło: Pedestrian-Safety-Device

Pobierz
  • Odpowiedz
@KingaM: ja swojemu synowi pokazałem jak się kroi kurczaka nożem. Ile potrzeba siły żeby przeciąć kość udową. Co prawda kości kurczaka są puste, a ich gęstość spada ze względu specyficzną dietę... niemniej, nie ma wielkiej różnicy między przecięciem, złamaniem, zmiażdżeniem kości udowej kurczaka a palcami dorosłej osoby. To jest moment, niewielka siła i jest pozamiatane. Z pozostałymi kośćmi jest podobnie, wytrzymują odrobinę więcej, ale np. taka miednica, jeśli chcesz ją
  • Odpowiedz
@KingaM: Mam starego hyundaia ix35 czyli to auto spełnia twoją ''definicję'' SUVa oraz jestem aktywnym kolarzem.

W skrócie, p--------z i nic więcej. To nie auto zabija tylko debil za kierownicą.
  • Odpowiedz
@KingaM: trzeba mieć nasrane do głowy, żeby kupować suva i tyle w temacie.
Zwłaszcza ludzie, którzy ten szajs biorą, żeby jeździć nim tylko po mieście.
  • Odpowiedz
@KingaM: gdzieś mi mignęła informacja: w UE producenci samochodów mają obowiązek zapewnić możliwość przeżycia kolizji pieszego z samochodem przy prędkości maks 40km/h. Potem nie ma takiej możliwości... po prostu, fizyka.
  • Odpowiedz
@KingaM:

Dlaczego nikt nie próbuje stworzyć rozwiązań ją ograniczających, nie licząc kilku miast (Paryż, Lyon) wprowadzających wyższe opłaty parkingowe dla tych przerośniętych puszek?


1. Jeśli idziesz na piechotę, nie w--------j się pod koła jadącym samochodom.
2. Jeśli jedziesz na rowerze, nie w--------j się pod koła
  • Odpowiedz