Wpis z mikrobloga

Uważam że wszystkie nowe samochody rejestrowane w Polsce powinny mieć blokadę prędkości 150 km/h. Sprzedaż/posiadanie samochodu bez blokady powinny być legalne, ale zdjęcie blokady po uzyskaniu rejestracji powinno być przestępstwem.

Nie widzę żadnego powodu żeby można było rejestrować pojazd, który może jeździć szybciej niż prawo na to pozwala. Jeśli ktoś chce sobie kupić i jeździć po jakichś torach, to proszę bardzo. Na drogach publicznych nie ma miejsca na szybszą jazdę.

#motoryzacja #niepopularnaopinia
  • 233
  • Odpowiedz
  • 1
@2-aminopirydyna: Popieram zniesienie zakazu przechodzenia na czerwonym świetle, tylko orzekanie wyłącznej winy w razie kolizji. Tylko co to ma do tego co napisałem? Na Filipinach niedawno ludzie się legalnie zabijali i co to ma do rzeczy?
  • Odpowiedz
  • 0
Założymy blokadę w w twoim aucie, bo MY tak chcemy.


@frugom: Jak już się nauczysz czytać ze zrozumieniem, to nie nałożymy limitu na twój samochód, tylko na producenta który ten samochód tworzy. Jeśli przeszkadza ci to że samochody i inne środki transportu mają nałożone od cholery wymagań prawnych, to sam mentalnie mocno odstajesz od cywilizowanego świata. Jeśli dla ciebie to co napisałem można powiązać z komunizmem, to idąc tą samą
  • Odpowiedz
  • 1
dura lex sed lex, zakaz mycia aut / "to tylko dwa tygodnie" / "godziny dla seniorów" / "nie możesz ich odkleić od drogi bo to będzie napaść" ( ͡° ͜ʖ ͡°) /"zakaz szyfrowania, a zwłaszcza szyfrowania komunikatorów bo wiesz będzie bećpjeczniej (dla bezpieczeństwa przecież wszystko- brzmi znajomo)" / cenzura "prewencyjna" Dla bezpieczeństwa proponuję eksterminację wszystkich p0laków, zaczynając od OPa. W końcu jak nie będzie komu dociskać gazu, to
  • Odpowiedz
@Serrrek: dlaczego chcesz spowodować upadek importerów samochodów i salonów w Polsce?

Bo oczywiście mając do wyboru "poniemiecką używkę" z przebiegiem 1km która będzie mogła legalnie nie posiadać żadnego ogranicznika, każdy klient w Polsce wybierze taką "używkę" i sprowadzi ją sobie do kraju.
Nie można wymagać żeby prywatny import miał jakoś montować te ograniczniki, bo to byłoby niezgodne z unijną swobodą przepływu towarów.
Więc Twój pomysł jest inwalidą - chyba że rozszerzony na całe UE, z zakazem posiadania aut spoza UE (czy tam tu można by jakoś wymagać montowania takich
  • Odpowiedz
  • 0
@hellfirehe:

A i pamiętaj że np. samochód Majtczaka którym jadąc 320km/h spowodował wypadek na A1 miał ogranicznik do 250km/h.

Mając ogranicznik do 150 też by jechał 320km/h.

Pamiętam, przecież dlatego napisałem że zdjęcie ogranicznika byłoby przestępstwem. Więc teraz musiałby mechaników do Dubaju zabrać
  • Odpowiedz
  • 0
@Serrrek ale w czym problem, wtedy sobie jedziesz 20km/h i masz 100% pewności że nie łamiesz przepisów. Ewentualnie wkrótce rozwinie się technologia połączeń vehicle-to-vehicle (v2v) i będzie można synchronizować się z samochodami jadącymi po tej samej drodze żeby ustalić wspólny limit prędkości (żeby nie było że komuś mapa pozwoli jechać 50km/h, a innym z powodu braku mapy tylko 20km/h - wszystkim wtedy powinno narzucić do 20km/h dla bezpieczeństwa, żeby nie kusiło
  • Odpowiedz
@Serrrek
Tak samo rowery zablokować do max 25km/h plus oc i tablice

Tak samo hulajnogi elektryczne do 20km/h plus oc i tablice

Tak samo pieszy max 15km/h plus oc i
  • Odpowiedz
wszystkie nowe samochody rejestrowane w Polsce powinny mieć blokadę prędkości 150 km/h.


@Serrrek: Powinny mieć moduły sterujące prędkością - do jazdy na autostradzie, drodze ekspresowej, w terenie niezabudowanym, zabudowanym i w mieście.
Przed każdym wyjazdem odbierane w starostwie powiatowym.
  • Odpowiedz
  • 1
wszystkim wtedy powinno narzucić do 20km/h dla bezpieczeństwa, żeby nie kusiło wyprzedzać


@wtbn: Stawiam tezę że każdy temat, każdy przepis i każdy argument można taką głupawą metodą okpić.
  • Odpowiedz
  • 0
i jak mam tym wyjechać na niemiecka autostradę ?


@Furiat: Normalnie, brum brum. Nie wiem jak ci to opisać, może animację wykonać?
Zgodnie z danymi powyżej, jechałbyś 150, tak jak jakieś 90% niemieckich kierowców.
  • Odpowiedz