Wpis z mikrobloga

#rekojmia #gwarancja #komputery

Dziś mi nie wstał komp. Wsadziłem od kumpla inna graficzną i działa. Będę reklamował coś pierwszy raz (XD). Jak zareklamować w x-komie z tytułu rękojmi przez neta?

Za 3 dni mija termin rękojmi bo jest dwa lata czasu na to więc muszę to dziś lub jutro ogarnąć
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@Damntrain
bo są dwa lata, ale tylko do roku jest domniemanie, że wada istniała w momencie zakupu. Po roku to Ty musisz to udowodnić

Więc masz dwa lata na zgłoszenie roszczenia, ale nie jesteś już tak uprzywilejowany jak przez pierwszy rok.

Zgodnie z polskim prawem, wada która ujawniła się w ciągu roku istniała w momencie sprzedaży. Dla kupującego oznacza to, że to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy
  • Odpowiedz
@Damntrain: no raczej bo kto normalny uzna że grafa wypieprzająca się po 2 latach robi to z powodu wady fabrycznej? Takie rzeczy wyłażą dużo szybciej i nie ma się tutaj zbytnio co dziwić.
Ślij na gwarancję i tyle. A na przyszłość, pisząc taki post podawaj producenta i model GPU, takich informacji nigdy za wiele a dla mirków to cenne info jakich produktów nowych/używanych unikać.
  • Odpowiedz
  • 0
@purrminator to xfx Radeon z serio rx sześć tysięcy sześćset XT . Padł po dwóch latach (bez dwóch dni).

Zobaczę co na gwarancji powiedzą(oczywiście z tym też są problemy i na x-komie nie da się wysłać zgłoszenia, jakiś błąd nie tylko u mnie), ale ogladalem go i nie ma widocznych jakichś przepaleń, nie śmierdzi spalonym. Doslownie padl jak zaprogramowany, bo od kilku tygodniu nie grałem nawet w żadną wymagająca grę.
  • Odpowiedz
xfx


@Damntrain: no to jesteś w niezłej dupie bo, cytując za oficjalną stroną producenta:

‍The limited hardware warranty for Graphics Cards lasts for a time period of two years. The limited hardware warranty on all XFX-branded products begins on the date of purchase from an Authorized Reseller or Distributor. A copy of the dated original proof of purchase must be submitted to verify warranty repair or
  • Odpowiedz
  • 0
@wariacik3090: w ogóle dzięki za przypomnienie, bo totalnie o tym zapomniałem

wysłałem ją do xkom a oni po jednym dniu do autoryzowanego serwisu (co to może oznaczać?) i mała poprawka - to był PowerColor a nie xfx (inną grafę mam z xfx i ona nadal działa)
  • Odpowiedz
@Damntrain: No po takim czasie już raczej powinieneś otrzymać info odnośnie przyjęcia/odmowy gwarancji. Z tego co wiem z reguły jest to 14 dni, chyba że karta gwarancyjna mówi inaczej.

Ja z------m, bo mi RX 7800 XT padł po dwóch dniach. Zamiast go oddać na rękojmie to dałem na gwarancję i się zastanawiam, czy będę musiał jeszcze raz wysyłać po odmowie.
Chyba, że łaskawie przyjmą na gwarancji.
  • Odpowiedz
  • 0
@wariacik3090: patrzyłem maila i nie mam nic oprócz "(..)zmieniło status na Wysłano do Autoryzowanego Serwisu Producenta."

kurde po dwóch dniach to padaka jak cholera xD lepiej faktycznie było brać rękojmie, no w twoim przypadku to byłoby to uzasadnione kompletnie
  • Odpowiedz