Wpis z mikrobloga

Patrząc na to jakim "sukcesem" jest wprowadzenie strefy SCT w #warszawa to widać, że nasz kochany Jaca Sutryk nie odpuści jednak tematu we #wroclaw (zresztą nie może bo na ten moment dalej prawnie Wrocław razem z Krakowem muszą je wprowadzić).

Co z tego, że SCT jest obecnie:
- fikcją bo mandat dostaniesz tylko jak jesteś amebą i sam się przyznasz, że to już Twój 5 przejazd przez strefę
- informacyjnie dalej to leży bo do konca nikt nie wie co i jak
- procedur jak nie było tak nie ma
- jedyna kara cię spotka jak akurat skontroluje Cię policja.

Najważniejszą rzecz osiągnięto - za kilka lat trzeba będzie wymieniać auta. Za te 5-6 lat w Warszawie, żeby wjechać do SCT będziesz musiał mieć nowsze auto niż w bogatszych Niemczech :)

Aktywiści zadowoleni bo jest strefa SCT, kierowcy w tej chwili zadowoleni bo strefa jest, ale tak dziurawa, że i tak nic nie daje.Czy coś sie zmieni w kwestii jakości powietrza? Nikt tego nie wie bo i tak mierzymy je w tak niewielu miejscach i w dodatku tak specyficznych, że te wyniki to sobie można w nie powiem co wsadzić.

Jak cię stać to dalej sobie będziesz mógł jeździć bo auto wymienisz na czas. Jak jesteś biedakiem to trudno, zmieniaj pracę i weź kredyt.

Dziurawe prawo z dziurawymi założeniami, które ugryzie w dupe dopiero za kilka lat jak się okaże, że jednak je trochę uszczelnili..

Jak chcą naprawdę walczyć z kopcącymi autami to niech zaczną od zmian przy przeglądach rejestracyjnych i pilnowaniu pomiarów tego czym kopci.

Ewentualnie zróbmy w koncu obwodnicę dookoła największych polskich miast bo one ich nie mają w klasie A czy S (Łódź jest obecnie w najlepszej sytuacji bo niewiele jej brakuje do pełnego ringu, Kraków za bodajże 3 lata taki będzie miał). Wrocław do biletu kolei aglomeracyjnej wraca po długiej przerwie dopiero od 1 Sierpnia i też nikt nie wie na jak długo. Jak nie musisz przejeżdżać przez centrum to nie nasmrodzisz.

O poprawie komunikacji zbiorowej to nie ma co przypominać bo przecież wiadomo, że jak ludzie się przesiądą do zbiorkomu to on wytrzyma! Nieistotne, że już teraz w godzinach szczytu w każdym polskim większym mieście sa linie gdzie ledwo wejdziesz, ale jak tylko ludzie schudną to już będą się mieścić po rezygnacji z auta xD
  • 21
  • Odpowiedz
"Wroclaw dla wszystkich" to haselko magistratu chyba powiazane z pedalami. Dlaczego wiec tolerancyjny Wro wyklucza ze wzgledu na biede albo i preferencje? Wole starego diesla i 5x do roku wjechac do SCT (bo wiecej i tak tam nie jestem) niz kupic nowe (co truje, produkuje smiec w postaci starego auta, kupie SUV wiec NIEekologiczna krowa). Gdzie tu sens? Wroclaw rasista, masz mniej kasy albo 90% rowerem stad masz staresze auto ktore ci
  • Odpowiedz
Za te 5-6 lat w Warszawie, żeby wjechać do SCT będziesz musiał mieć nowsze auto niż w bogatszych Niemczech :)


@Darth_Gohan: nie no tam się jednak nie jeździ 20 letnimi gruzami, no i poczytaj sobie chociaż o euro4
  • Odpowiedz
  • 10
nie no tam się jednak nie jeździ 20 letnimi gruzami, no i poczytaj sobie chociaż o euro4


@Elec Norma Euro4 została zatwierdzona od 2005 roku. Także w teorii od 1 Stycznia 2006 wszystkie auta spełniają tę normę.

Tylko wiesz jaki jest problem? Niemcy wymagają tego od DIESLI. Benzynowe moga być jeszcze starsze i wjechać do Umwelt Zone. Do teog auta już sprzed 1.01.2006 mogą mieć zamontowane siliniki benzynowe które spełniają normę Euro 4 z palcem w
  • Odpowiedz
Jak chcą naprawdę walczyć z kopcącymi autami to niech zaczną od zmian przy przeglądach rejestracyjnych i pilnowaniu pomiarów tego czym kopci.


@Darth_Gohan: a to nie jest tak, że to leży w kompetencjach wyłącznie władz centralnych i miasta mają mało do gadania? Oczywiście, że to znacznie lepszy pomysł ale jednocześnie polityczne samobójstwo, tymczasem w dużych ośrodkach można wprowadzić sct bez znaczącej utraty wyborców bo tam dużo więcej ludzi takie zmiany popiera
  • Odpowiedz
  • 0
a to nie jest tak, że to leży w kompetencjach wyłącznie władz centralnych i miasta mają mało do gadania?


@ZdeformowanyKreciRyj: Władze samorządowe przecież w większości polskich miast należa do tej samej partii co władze centralne.

Żadne polityczne samobójstwo jak to zostanie dobrze przedstawione ludziom. Tylko u nas nikt nie potrafi niczego przedstawić porządnie. Działamy tylko jak już coś się
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: narazie jest wszystko ładnie i lajtowo a za kilka lat jak dokręcą śrubę to wszyscy zaczną robić pikachu face :) Ale wtedy władze miast będą mówiły "no ale jak to? Przecież SCT było wprowadzone już kilka lat temu a teraz po prostu zaczynamy je egzekwować"
  • Odpowiedz
Żadne polityczne samobójstwo jak to zostanie dobrze przedstawione ludziom


@Darth_Gohan: jak chcesz dobrze przedstawić to, że nagle się okaże, że kilkadziesiąt procent samochodów jest niezdatna do jazdy (bo taka jest pewnie skala nieprawidłowości podczas przeglądów, sam mam wielu znajomych, którzy jeżdżą gruzami z dziurawymi podłogami a na przeglądach nie ma z tym problemu)? Przecież tu będą podnoszone te same argumenty co przy sct tylko na skalę kraju a nie miasta.
  • Odpowiedz
  • 0
pewnie tak ale w takiej Warszawie jak widać to 'wszystko' jednak nie wystarczyło


@ZdeformowanyKreciRyj: Kontrakandydaci nie należeli do takich co mogli zawalczyć.

Przecież tu będą podnoszone te same argumenty co przy sct tylko na skalę kraju a nie miasta.


@ZdeformowanyKreciRyj: Tylko dochodzimy do tego, że teraz do tej strefy SCT wjedzie ci tak czy siak auto co truje tylko rocznik mu się będzie zgadzał. Ma to jakiś sens?
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: jak trzeba bedzie golic szarych ludzi to szybko znajda jakies rozwiazania/technologie ( ͡° ͜ʖ ͡°) wymysla cos z kamerami na wzor zielonej strzalki na ostatnim groszu albo czerwonego swiatla na pociagi widmo na szczecinskiej i heja banana.

Mozna by bylo gdybac, a co by bylo gdyby Bodnar wygrala...

  • Odpowiedz
Jak chcą naprawdę walczyć z kopcącymi autami to niech zaczną od zmian przy przeglądach rejestracyjnych i pilnowaniu pomiarów tego czym kopci


@Darth_Gohan: chcesz tak po prostu złapać zajączka?
  • Odpowiedz
Jak chcą naprawdę walczyć z kopcącymi autami to niech zaczną od zmian przy przeglądach rejestracyjnych i pilnowaniu pomiarów tego czym kopci.


@Darth_Gohan:

Nie da się tylu pomiarów zrobić, jedyne opcja to zmienić przepisy tak, że właściciel może dostać mandat tylko na podstawie nagrania wideo, które pokazuje czarny dym z wydechu podczas jazdy.
Ale przy takiej zmianie będzie pewnie jeszcze większy kwik niz jak przy SCT.
  • Odpowiedz
  • 1
@monty16k: Jak tyle pomiarów? Normalnie badanie spalin trwa może 2 minuty. Tylko ze w polowie skp yo tego nje robią kompletnie. Jakby robili problemu by nie było. Tak samo kiedyś na ulicy ściągali i mieli nawet jako policja pomiary. Teraz już tego nje robią bo oddali te uprawnienia ITD. A itd osobowej nie rusza.
  • Odpowiedz