Wpis z mikrobloga

Czy w obecnych czasach branie auta w leasing mając DG z ryczałtem + VAT (czyli można odliczyć tylko połowę VAT) gdy ma się całą kwotę w gotówce ma jakikolwiek sens?

Bo połowa VAT to wyjdzie z 11,5% gdzie RRSO leasingu z tego co widzę jest w okolicach 107-110 zależnie od tego gdzie jest brany. A oczywiście jako że to leasing dochodzą np. problemy ze sprzedażą, papierologia, itp.

Oczywiście na plus leasingu jest fakt że zostaje nam więcej gotówki w kieszeni, ale przy dużej wpłacie początkowej + ostatnia rata 1% żeby wziąc poza DG ten efekt jednak spada.

#leasing #motoryzacja #samochody #dzialalnoscgospodarcza
  • 19
  • Odpowiedz
  • 0
@buntowniczaczupakabra: No tyle że wtedy będę płacił większy podatek od faktury co zniweluje w większości te korzyści ( ͡° ͜ʖ ͡°)

7% różnicy w podatku ryczałt vs liniówka to dla mnie prawie 3k złotych. No i jeszcze do tego dojdzie wyższa "składka" NFZ to w ogóle na minusie wyjdę. Chyba tylko w przypadku IP BOX-a ma to sens.
  • Odpowiedz
@Parmenides69: Hej,

Dobrze zauwazyles - zostanie CI kasa na inwestycje albo na 'ciezkie czasy'. Dwa, leasing latwo dostaniesz, i zawsze mozesz cesjonowac go jak juz nie bedziesz potrzebowac. Trzy, nie musisz wykupowac, chociaz to laczy sie z punktem czwartym, czy nie lepiej zrobic darowizne i po pol roku miec wykupiona fure ;) ?

O Leasingu na ryczalcie posluchasz tutaj - https://youtu.be/lvGCqkzEGCc?si=0NpZQh8QaUBI6roc
A o Darowiznie
Clicklease_pl - @Parmenides69: Hej, 

Dobrze zauwazyles - zostanie CI kasa na inwesty...
  • Odpowiedz
@Parmenides69: nie znając warunków leasingu i kosztów okołoleasingowych nikt ci nie powie ani w lewo ani w prawo, nie patrz tylko na RRSO, tylko na całkowity koszt leasingu

jeśli samochód ma być tylko kosztem (nie potrzebujesz go do zarabiania kasy), ogólna zasada jest taka, że jeśli nie masz możliwości włożenia tej samej kasy w instrument finansowy (lokaty, inwestycje, biznesy) tak, żeby zarobić na nim więcej niż koszty leasingu, to lepiej
  • Odpowiedz
  • 0
@Wychwalany: W sensie jakieś dodatkowe droższe ubezpieczenie itp? Wiesz może ile średnio tego typu opłaty wynoszą?

@eudamon

jeśli samochód ma być tylko kosztem (nie potrzebujesz go do zarabiania kasy), ogólna zasada jest taka, że jeśli nie masz możliwości włożenia tej samej kasy w instrument finansowy (lokaty, inwestycje, biznesy) tak, żeby zarobić na nim więcej niż koszty leasingu, to lepiej brać za gotówkę


No właśnie w tym rzecz że wolałbym
  • Odpowiedz
@Parmenides69: znajomy musi robic regularnie dość szerokie przeglady gwarancyjne w aso, kilka tysiecy go to kosztuje, i ma pelne ubezpieczenie oc ac gap. Biorac nawet dwuletni samochod za gotowke wyjdzie taniej niz za nowy i bez tylu dodatkowych opłat. Tesciu teraz kupil 2 latka z przebiegiem 6k km, wyszlo 35k zł taniej niż prosto z salonu. Nowe auta to strata chajsu.
  • Odpowiedz
@Zbyszek_Kudriawcew na VAT nie ma limitu
@Parmenides69 Od pierwszej raty mozesz odliczyć 100% VAT. Do spłaty zostaje Ci 55%, mozesz spróbować wynegocjować jeszcze jakieś raty balonowe. Gotowke wplac na jakies obligacje/akcje/lokatę i chyba leasing bedzie mimo wszystko lepszym wyborem niz zakup za gotówkę
  • Odpowiedz
@Wychwalany no jasne, polecam półroczny tylko ciężko znałesc. Jak chce sie miec nowosc na rynku to ciezko jednak o używany. A co do serwisów to sa marki ktore nie wymagają, ale filtr klimy trzeba i tak wymienić i hamulce sprawdzić, ale mozna u pierwsego lepszego mechanika
  • Odpowiedz
@Parmenides69 pamiętaj że jeśli weźmiesz auto w leasing czy na firmę to odliczysz sobie 50% VAT ale przy sprzedaży auta będziesz musiał zapłacić VAT i jeszcze 3% podatku od sprzedaży. Może się to nie opłacić. Żeby to obejść musisz zrobić komuś darowiznę. Jeśli masz komu no to po problemie.
Leasing to też koszt, mając gotówkę jesteś w stanie znaleźć leasing 101%, ale nie wszyscy taki oferują. Ogólnie leasing wciąż może się
  • Odpowiedz
@Parmenides69: @Poldek0000 Jeżeli bierzesz VAG to bierz od nich finansowanie VWL bo jest dotowane. Co do sensu odliczeń: 50% VAT od OW, raty leasingu. Pozostałej części nie odliczysz. Masz za to opcje "wykupu prywatnego" więc to jest atut leasingu. Z tymi opłatami @Wychwalany to bez przesady. O ile nie jest to fabryczne finansowanie jak VWL czy Toyota Leasing to serwisujesz gdzie chcesz. Oczywiście nowe auto i tak się
  • Odpowiedz
@Wychwalany: Generalnie jak się kupuje auto to podstawową jest wrzucenie pakietów serwisowego i rozszerzonej gwarancji w cenę auta. Wyjdzie tyle co byś zapłacił za serwisy, a masz dodatkową gwarancję. Druga sprawa, że 2500 to jakaś nienormalna cena. Większość marek bierze ok. 1000 za serwis olej+filtry. Nawet był powiedział że bliżej 600 niż 1000. Może jakiś duży serwis ze skrzynią czy rozrządem? No ale to jest wada Toyota Leasing. Tak samo
  • Odpowiedz
@Parmenides69: Weź leasing na rozsądnych warunkach, a resztę gotówki wrzuć choćby w obligacje. W perspektywie całej umowy zysk z obligacji spokojnie "przegoni" koszt leasingu. Wtedy nie tracisz dostępu do pieniędzy, tak jak w przypadku zakupu za gotówkę.
  • Odpowiedz
DG z ryczałtem + VAT


@Parmenides69: no właśnie tak średnio to teraz wychodzi. Dodatkowo jeszcze robi się tak, że rejestrujesz na początku auto jako 100% firmowe. Wtedy odliczasz VAT od opłaty początkowej i rat leasingowych w całości. Po pół roku możesz stwierdzić, że chcesz używać tego auta do celów mieszanych i od tej pory odliczasz połowę VATu.
  • Odpowiedz