Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się, czy zamiast ładować kasę w upgrade hardtaila, nie zmienić na fulla. Mój HT waży 12 kg i kosztował 9500 zł. Pytanie, ile trzeba dać za dobrego fulla o trochę lepszych parametrach, czyli:

- osprzęt minimum klasy XT
- dobre koła (pewnie i tak do zmiany)
- współczesna geometria
- waga poniżej 13 kg

Niestety na fullach się nie znam, a zauważyłem, że tylne amortyzatory są umieszczane w różnych miejscach. Od czego to zależy i jak wpływa na jazdę? Na co zwracać uwagę i czy polecacie konkretny sprzęt?

Tylko w sklepach pewnie będzie ciężki wybór, bo zalega sprzęt, co się nie sprzedaje i tak samo jest online. Jak podam konkretny model, co chcę, to mi ściągną. Ewentualnie trzeba szukać okazji na zagranicznych stronach.

Jakie marki? Ze Scotta na Scotta raczej nie będę się przesiadał. Spróbuję czego innego.

Edit: na ostatnim maratonie większość na fullach. Zawsze jestem do tyłu.

#rower #mtb

Co robić?

  • Kupić fulla teraz i sprzedać sztywniaka 40.0% (8)
  • Kupić fulla po sezonie, ten dokończyć sztywniakiem 25.0% (5)
  • Pozostać przy sztywniaku 35.0% (7)

Oddanych głosów: 20

  • 8
  • Odpowiedz
@SendMeAnAngel:
Wszystkie "miejsca" amora mają uzasasnie w konstrukcji ramy. Każdy system ma swoje wady i zalety, większy/mniejszy kickback, reaktywność, progresję.
Każdy producent ma w lineupie model wyścigowy i tam konstrukcja jest zoptymalizowana do ścigania.
Osprzęt XT to raczej odchudzenia w stosunku do slx a nawet deore teraz. Np w przerzutkach wystarczy zmienić kółka prowadzące i mając manetkę XT raczej nie odróżnisz tego jak to pracuje. W hamulcach servo to samo
  • Odpowiedz
@SendMeAnAngel: jak już kupujesz fulla to unikaj Lefty w Cannodale. A kup rower downcountry czyli 110/120 mam skoku. Umożliwia to jazdę na luze po ścieżkach takie jak mam w 3city tj BigFoot Bikepark. Mega fun z tego jest.
Ja właśnie kupiłem Factora Lando XC za połowę ceny detalicznej od znajomego. I jest mega ale to powyżej 20k wyszło.
Pamiętaj by rower miał blokady z manetki amortyzacji przód i tył na
  • Odpowiedz
  • 1
@SendMeAnAngel wbijaj na pepera, pojawiają się okazję na piękne fule w cenach grubo poniżej 10k. Nie licz jednak na sprzedaż swojego aktualnie roweru po cenie o której myślisz. Ja mam wystawione roczne enduro za 60* ceny sklepowej i zero odzewu.
  • Odpowiedz
Jak wynika z ankiety, zdania są podzielone. Mam taki problem, że tylne koło odbija się jak piłka na byle nierówności. Nie pamiętam, czy tak było od początku. Być może zaschnięte mleko potęguje ten efekt. Drugi problem to uderzysz w korzeń na zjeździe i tylne koło leci w bok, co jest niebezpieczne, bo zjazdy są wąskie, niektóre przez mostki.

Kupiłem sztywniaka, bo błędnie założyłem, że będę szybszy, a full będzie mnie spowalniać na podjazdach.

Mam jeszcze inne rowery:

-
  • Odpowiedz