Wpis z mikrobloga

Drodzy, w temacie motocyklowej porady zakupowej pragnę podpytać, może komuś się zechce skrobnąć kilka zdań.
Jeśli chodzi o warunki - od 6 lat jeżdżę praktycznie 9-10 msc. w roku po mieście takim wesołym pojazdem z 2017 https://bikez.com/motorcycles/kymco_ck1_125_2016.php
mam 193 wzrostu, 110kg wagi. Jeżdżę wolno (i bezpiecznie :P).
Dużo, bardzo dużo przeciskania się w korkach.
Przeznaczenie - 100% duże miasto
Budżet ~20 000 zł

Zasadniczo sam się zastanawiam po co zmieniać, bo ani raz mnie nie zawiódł - typowy wołek roboczy, dzień w dzień robi te 25km, niespecjalnie dbam poza łańcuchem, nie dzieje się z tym dosłownie nic. A sorry, raz mechanik przy wymianie oleju wymienił też łożyska w sterach i raz woda w baku.
Ale mimo wszystko nie lubię jak jakakolwiek maszyna pracuje na granicy swoich możliwości. Ważę swoje, to i kręcić muszę. A zdarza mi się też coraz częściej przewieźć osiedlowo do przedszkola któreś z dzieciaków, zapinam ofkors specjalne szelki do siebie ale poza tym nie ma żadnego zabezpieczenia, trza by sztukować/spawać jakiś stelaż czy coś, żeby kuferek albo oparcie zamontować. Trochę doskwiera też brak ABS.

To co sam wybrałem
Honda NC750X (względnie S) z DCT - zakochałem się w tym schowko-baku, bo co chwila jakiś sklep, paczkomat, itd., plecak też grzeje w plecy. Podoba mi się ospała charakterystyka silnika i spalanie. Ja poważnie jeżdżę spokojnie, powyżej 40-tki już nie w głowie szaleństwa.
No ale chyba trudno znaleźć spoko egzemplarz w tej cenie. Słowacja/Czechy widzę cenowo to samo, Niemcy lepiej ale ja sam kupować i szukać red flagów i tak nie umiem.
Chciałbym też sprawdzić, ale to już pewnie wziąłbym jazdę próbną z salonu, czy aby ta DCT w korkach na pewno taka fajna, nie chciałbym zostać zaskoczony redukcją biegu i szarpnięciem przy 3km/h na milimetry między lusterkami po lewej i prawej.
BMW G310GS (chyba że R) - podoba mi się waga i cena, nawet nowych. I spalanie, wydaje się też idealnie spełniać warunki zwrotności. Wiem, wiem że Indie... krytykują też ceny serwisu.
Nie podoba mi się mały asortyment dodatków czy akcesoriów.
Może RE któryś? Himalayan mi się podoba, ale ja przecież z asfaltu nie zjeżdżam. Fajne są te cudaczne Svartpileny/Vitpileny, ale tu z kolei trochę kłopot z małym pasażerem z tyłu.
Do tego dochodzi szereg różnych zawiłości, o istnieniu których wiem, ale nie wiem czy warto zwracać na to uwagę - np. w G310 od 2020 BMW dołożyło sprzęgło antyhoppingowe, w N750S/X Honda w 2016 zmodyfikowała DTS (cyt. "– 3 poziomy trybu S. – Wykrywanie nachylenia w celu udoskonalenia map zmiany biegów.)
Generalnie, jak widzicie, dziwny dylemat. Czy starsza Japonia, czy gorsze, ale nowsze marki... Fakt czy "wyglądać będę jak na psie" czy nie, nie ma dla mnie absolutnie znaczenia, nie oglądam się w lustrze podczas jazdy, a i wygoda/ergonomia ma marginalne znaczenie w przypadku braku planów na turystykę. Za to np. waga i łatwość przeciągania znaczenia ma OGROMNE, ponieważ parkuję pod niskim blokowym balkonem, przy wprowadzaniu tyłem 2 winkle.
Trochę też lipa że poza jakimiś jazdami testowymi z salonów nie mam opcji sprawdzenia, nie kumpluję się z żadnym posiadaczem moto i ani pogadać, ani tym bardziej sprawdzić. Może też pora w końcu tego całego facebooka założyć?

Pomożecie (czyt. utwierdzicie w przekonaniu że warto dozbierać do N750), lub może jakieś inne propozycje?

#motocykle #honda #suzuki #yamaha #bmw
  • 12
  • Odpowiedz
Honda NC750X


@roll_nick: kolega miał i zajebista, jak ktoś potrzebuje do przemieszczania się albo turystyki to 10/10, trochę tylko ciężka do miasta ale nie ma dramatu

może jakiś naked w stylu hondy cb500f albo mt-07, ze starszych honda cb600f
  • Odpowiedz
@roll_nick: NC z DCT to motocykl idealny do eksploatacji jako daily. Ale tego czy ci podejdzie nie rozwiążesz inaczej niż przejażdżką.

Praktycznie nie znam nikogo kto miałby do czynienia z DCT i oceniał ją negatywnie albo co więcej - myślał o powrocie do manuala ;)
  • Odpowiedz
@majk_emigrant: pisałem na podstawie tego co kolega miał z wyższą szybą, można załadować kufry, pasażera i wygodnie jechać gdziekolwiek z niskim spalaniem, no ale ja nią dłużej nie jeździłem, tylko mi sie wydaje xD
  • Odpowiedz
  • 0
@oreze @BardzoWyimaginowanyNick @majk_emigrant
Dzięki Wam serdeczne

@WolvvloW @Zielony34 pozwalam sobie Was zawołać, bo czytam często wasze wypowiedzi. Może macie jakieś propozycje, wskazówki, porady?

Starałem się w swoim elaboracie dosyć klarownie opisać swoje oczekiwania, preferencje, i dotychczasowe doświadczenia, jeśli ktoś ma jakieś pomysły zgoła odmienne od moich typów (zwłaszcza w rozmiarze i pojemności G310), to ja z dziką przyjemnością poczytam.
  • Odpowiedz
@roll_nick bardzo mi miło i dziękuję, ale powiem szczerze, że #!$%@? się znam
A duże miasto to już całkiem nie moja bajka - chyba że chcesz, abym polecił Ci najtańszy rower MTB z Decathlon

Moje środowisko to wioski, drogi max wojewódzkie i szutry leśne/polne

Gdybyś szukał trasy po Mazurach, to z chęcią coś podpowiem
  • Odpowiedz
@roll_nick: Zastanów się też nad jakimś maxi skuterem, który będzie i wygodny do miasta, oraz nawet poza miasto wyskoczysz, a do tego sporo przewieziesz i jeszcze spory kufer zamontujesz. Coś w stylu Kymco Downtown GT 350 tylko pytanie, jak z serwisem, bo tu Tajwańczycy mają w Polsce chyba tylko importerów, a wiadomo, że z importerami bywa różnie. Natomiast w tym budżecie z niewielką dopłatą, masz nówkę.

Zasadniczo sam się zastanawiam po co zmieniać,


@roll_nick: Bo to 125 z manualem. Do miasta zdecydowanie lepiej sprawdzi się automat, a większa pojemność to lepsza dynamika i niekoniecznie znacząco wyższe spalanie, bo jest lepszy stosunek
  • Odpowiedz