Wpis z mikrobloga

#ing #banki #pytanie

Wczoraj spotkała mnie tak absurdalna sytuacja, że muszę się nią z Wami podzielić. Główną rolę gra Bank ING, który blokuje swoim wieloletnim klientom konta bankowe.

W piątek bank ING, którego jestem klientką od kilkunastu lat odciął mnie od moich pieniędzy. Miałam zaplanowany wyjazd weekendowy. Kiedy byłam prawie 400 km od domu, zatrzymałam się na stacji benzynowej, by zatankować samochód, i wtedy okazało się, że mam zablokowane konto.

Bank ING postanowił zablokować mi konto, ponieważ nie wypełniłam oświadczenia dotyczącego planów wznowienia działalności gospodarczej w drugiej połowie 2025 roku! Mam zawieszoną działalność do przyszłego roku, a bank blokuje mi konto, ponieważ nie wysłałam oświadczenia, co zamierzam robić i jaką działalność prowadzić w 2025 roku...
Bank ING nie poinformował mnie o planowanej blokadzie ani SMS-em, ani mailem, ani nawet listownie. Dopiero po telefonie na infolinię dowiedziałam się, że informacja była wysyłana w aplikacji mobilnej do zakładki wiadomości. Serio? Uważam, że blokada, do tego w piątek z tak błahego powodu, bez wcześniejszego potwierdzenia odbioru tej informacji jest działaniem niewłaściwym i nieprofesjonalnym.

Napisałam od ręki oświadczenie na kartce, wysłałam je, ale to nic nie zmieniło, ponieważ dział odpowiedzialny za odblokowywanie kont nie pracuje w piątki po 17:00, a także nie pracuje w weekendy. Bank ING nie ma również pracownika, który mógłby w weekend odblokować dostęp do moich pieniędzy.

I tak oto znalazłam się w sytuacji, w której byłam 400 km od domu, w samochodzie w 30-stopniowym upale, z dzieckiem i kotem, z pieniędzmi na koncie, ale bez możliwości z ich skorzystania. Nie mogłam zapłacić za paliwo ani kupić nawet butelki wody.

Obcy ludzie na stacji chcieli mi bezinteresownie pomóc, natomiast Bank ING, w którym trzymam pieniądze i który na nich zarabia od lat, nie wykazał się żadnym wsparciem. Dodatkowo blokuje moje pieniądze w piątek i nie mam możliwości wyjaśnienia sprawy, bo w piątki o 17:00 wszyscy już skończyli pracę i mają wolne do poniedziałku.

To było poniżające. Musiałam pożyczać pieniądze, zrezygnować z wyjazdu i wrócić do domu. Do poniedziałku jestem bez kasy.

Nie chcę tego tak zostawiać, nie chcę też, żeby kogokolwiek innego spotkała taka sytuacja. Reklamację zgłosiłam do banku, co mogę jeszcze z tym zrobić?
  • 89
  • Odpowiedz
  • 14
@milosh345: Teraz wiem, że trzeba mięć gotówkę w skarpecie i kasę rozlokowaną po 5 rożnych kontach. Moje pytanie dotyczy czego innego, co zrobić z bankiem i gdzie można zgłosić ich durne praktyki?
  • Odpowiedz
@odradzam: i niech mi ktoś powie że gotówka to przeżytek.

A kasa w Pracowniczych Planów Kapitałowych jest twoja jak pieniądze na koncie ;)

Jako losowy wykopek uważam że to zabór mienia. Zbierz jakieś dowody ze pozbawili cię twoich pieniędzy.

##!$%@?
  • Odpowiedz
  • 2
@odradzam na przylosc to sobie drugie konto załóż i kartę od innego operatora, czyli jak masz Visa to weź MasterCard. Awaria czy blokada zawsze może się zdarzyć. Liczenie na wypłatę gotówki może się skończyć zderzeniem z taką sytuacją https://euronet.pl/2024/06/18/protest-dzis-wyplacisz-tylko-do-200-pln-podczas-jednej-transakcji/
Możesz nagłośnic sytuację u dziennikarzy / blogerów finansowych np Maciej Samcik. Mozesz też zgłosić się do Rzecznika Finansowego https://rf.gov.pl/
  • Odpowiedz
Bank ING postanowił zablokować mi konto, ponieważ nie wypełniłam oświadczenia dotyczącego planów wznowienia działalności gospodarczej w drugiej połowie 2025 roku!


@odradzam: To teraz jeszcze pytanie - konto prywatne czy firmowe?
  • Odpowiedz
  • 7
@plazma: konto zakładałam tak dawno temu, że nie pamiętam, czy były wtedy jakieś apki ( ͡º ͜ʖ͡º)
Jakoś przez lata potrafili kontaktować się skutecznie z byle powodu. Teraz przerosło ich wysłanie maila czy smsa, "uwaga za kilka dni zablokujemy ci dostęp do środków". I nie twierdzę, że jestem tutaj bez winy, może faktycznie codziennie powinnam zaglądać do zakładki w apce i czekać na wiadomości z
  • Odpowiedz
W 99% takich przypadkow klienci banków po prostu udaja ze nie widza #!$%@? wielkich banerów w serwisie/aplikacji i NA PEWNO NIE DOSTALI ZADNEGO SMSA!!!! a potem zdziwienie ze konto zablokowane. Fuck around and find out. Jeszcze zielonka xD
  • Odpowiedz
  • 3
@kexus512: nie, nie było bannera. Jakby był, to bym kliknęła i wysłała czego chcą, bo stracenie dostępu do swojej kasy to nie jest pierdoła. Informacja była w zakładce wiadomości, a w apce i nie było żądania potwierdzenia przeczytania tej informacji. Potrafią codziennie nękać telefonicznie, a nie potrafią wysłać smsa, że zablokują ci dostęp do TWOJEJ kasy.
  • Odpowiedz
konto firmowe


@odradzam: to się może okazać, że niewiele zrobisz. Konta firmowe to inna ranga i (moje podejrzenie), że jest pod wieloma względami preferencyjne i ma lepsze warunki niż normalne - a to oznacza, że pewnie istnieją regulamin, albo i odpowiednie przepisy prawa bankowego/podatkowego, które pozwalają na takie blokady.

Z ciekawości (bo pisałaś o tym, że nie chcesz utrzymywać innych kont) - nie masz osobnego konta prywatnego?

Żeby nie było
  • Odpowiedz
@odradzam: #!$%@? na te #!$%@? gdzie się da. To jest skrajny idiotyzm, nieodpowiedzialność i brak przewidywania żeby wysylac tak istotne wiadomości na jakaś gowniana aplikacje. Od tego jest mail. Wszystkie niemoty co przyklepały taki sposób komunikacji w tego typu sytuacjach powinny kopa w dupe dostac bo się nie nadają. Ich przydatność to #!$%@? kocopołów i picie kawki.
  • Odpowiedz
  • 8
@xfin: jestem wkurzona na brak skutecznej komunikacji z klientem. Serio, to nie jest błaha sprawa jak odcinają Cię od środków do życia, kiedy jesteś kilkaset km od domu w drodze na wakacje... Wystarczyło wysłać mi zwykłego smsa lub maila, wysłałabym oświadczenie i po sprawie.

W poniedziałek zakładam inne konta i w innych bankach. Nie popełnię już tego samego błędu.

Współczuję sytuacji z blokadą, bo ta bezradność jest straszna ( ͡
  • Odpowiedz
@odradzam: ING to chj#je i tyle w temacie. Mnie zablokowali jakiś miesiąc temu bez powodu. Zrób znalezisko. Ten bank to jeden wielki skandal.

https://wykop.pl/link/7442733/ing-bank-slaski-blokuje-konto-bankowe-nie-wiedzac-nawet-dlaczego

Załóż jeszcze wątek na forum ING - pracują tam moderatorzy/konsultanci którzy w moim przypadku oznaczyli sprawę jako "priorytetową" i po kilku dniach miałem odblokowane konto:

https://spolecznosc.ing.pl/-/Konta-osobiste-i-firmowe/bd-p/Konta-osobiste
  • Odpowiedz