Wpis z mikrobloga

Czy istnieje bardziej p---------y pomysł niż kolej Y?
Jazda z Poznania do Warszawy przez Sieradz. Przecież ten odcinek ma długość jak do Kutna. Zamiast budować tam linie 250km/h można by taniej linie przez Kutno aż do Warszawy doprowadzić do standardu 200km/h a czas podróży będzie taki sam.
To jest jakiś p--------y absurd.
#kolej #cpk #polska
volodia - Czy istnieje bardziej p---------y pomysł niż kolej Y?
Jazda z Poznania do W...

źródło: temp_file8817842981421935825

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@volodia: why not both. Poza tym linia przez Kutno to już jest teraz... zmodernizowana więc co Ty tam chcesz więcej wycisnąć?
Poza tym powstanie Y nie wyklucza dalszej modernizacji przez Kutno. Mamy też połączenie przez Inowrocław-Rąbinek/Piotrków Kujawski więc to będzie kolejna linia w tym samym kierunku
  • Odpowiedz
@volodia: bo.. podróżują mieszkańcy miejscowości w których się pociąg zatrzymuje? Te linie mają zupełnie inny standard i praktycznie nie będą korzystać ze wspólnej infrastruktury
Hmn.. można popatrzeć na to jak na redundancję. Czasem jest potrzebna, z wielu powodów;-)
  • Odpowiedz
@volodia: Kutno i Konin razem mają nieco ponad 100 tys. mieszkańców. Łódź, Kalisz, Sieradz mają w sumie ok. 800tys. mieszkańców.

Trochę lipa olać 700 tys. mieszkańców dla dosyć niedużych korzyści czasowych na trasie Warszawa-Poznań.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@waro linia Wrocław łódź Warszawa jest potrzebna. Ale po co ta od noga Poznań Sieradz?
To jest 180 km. Podejrzewam że te 180km lini 300km/h kosztowałoby tyle co 300km lini 250 km/h
A czasowo jest to samo.
A koszt taboru i eksploatacji znacznie niższy.
NIE WIDZĘ SENSU!
  • Odpowiedz
@volodia: odnoga na Sieradz jest po to, aby włączyć jeszcze Łódź do tego towarzystwa. Gdyby jej nie było, to trasa z Poznania do Łodzi wiodłaby przez Warszawę co byłoby jeszcze większym absurdem.
  • Odpowiedz
@waro: Idąc tym tropem. Powiat Ostrowski ma więcej osób niż powiat Kępiński, Wieruszowski razem wzięte. Dlaczego nie wybrano I wariantu gdzie miała być odnoga Y w Kaliszu. Południowa nitka miała przebiegać przez Ostrów Wielkopolski ( Dobowa wymiana pasażerska w Kaliszu to 1700 pasażerów natomiast w Ostrowie 4200 osób, który jest węzłem kolejowym otwierającym drogę na Śląsk) j
  • Odpowiedz
  • 25
@volodia: nie no, wybacz. Łódź i Poznań to kolejno 4 i 5 największe miasto w Polsce. Zyski czasowe z trasy przez Kutno byłyby zupełnie nieadekwatne ze straty, jaką byłoby pominięcie Łodzi.
  • Odpowiedz
Czy istnieje bardziej p---------y pomysł niż kolej Y?


@volodia: hurrr durrr jak śmiesz wątpić w pomysł naszych leśnych dziadków którzy 45 lat temu sobie coś nakreślili, wzięli 600K zł za "wstępną analizę" i teraz durny rząd będzie się tego trzymać, bo wiadomo że warunki się nie zmienieją (przez 45 lat) i w dodatku już raz zapłacili za "wstępną analizę"
to raz.
  • Odpowiedz
@volodia: A spróbuj dojechać z Poznania do Kielc xD albo przez Warszawe, albo przez Wrocław :)

"Zyski czasowe z trasy bez przesiadek, byłyby zupełnie nieadekwatne ze straty, jaką byłoby pominięcie Warszawy albo Wrocławia" xDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
@volodia a mówi coś panu taki termin jak przepustowość ? Obecnie na całej długości lk3 już jest z tym problem a co dopiero jakby podnieśli do 200 vmax. Jeżeli oddzielili by ruch dalekobieżny od osobowego/towarowego to ma to jeszcze sens, ale w obecnym przypadku nie ma to żadnego.
  • Odpowiedz