Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #hyundai

Szybkie pytanie.

Pacjent: stary Hyundai i20 (ale przebieg w miarę niski).

Podczas wolnej jazdy na niskich obrotach jest taki metaliczny dźwięk tarcia/stukania.

Mechanik powiedział, że rozrząd do wymiany, 3k zł (1,1k części, 1,6k robocizna).

Wygląda ok? Robić?
Czy może jechać do innego na diagnozę albo za dużo liczy czy coś?
  • 10
  • Odpowiedz
via Wypiek
  • 0
@asffaf tak, na łańcuszku. Ok, czyli robić jak najszybciej. Nie spodziewałem się, że po 160kk już będzie trzeba.

@Wojciech_Skupien cały czas go nie słychać. Dopiero jak się jedzie to przez okno słychać. Ale też nie zawsze. A może i źle słucham. W każdym razie wydawało mi się coś nie tak i mechanik potwierdził, że rzeczywiście słychać.
  • Odpowiedz
@mk321: a nie zawory? tam chyba nie ma hydropopychaczy i trzeba ręcznie to ustawiać/wymieniać co dany przebieg. Pewnie i tak się wiąże z wyciąganiem wałka rozrządu, to przy okazji możesz to ogarnąć.
pytanie czy chcesz rzucać trójkę czy więcej w to auto, może lepiej sprzedać dołożyć i kupić inne.
  • Odpowiedz
@mk321 może być zapchany/uszkodzony czujnik zmiennych faz rozrządu. Olej wymieniany na bieżąco i dobrej jakości? Te silniki są czułe na zły olej
  • Odpowiedz
via Wypiek
  • 0
@r5678 nie mam pojęcia. Sugerować to mechanikowi? Właśnie się zastanawiam czy był pewny tego rozrządu czy tak sobie strzela. Czy mógł to sprawdzić i mieć pewność czy trzeba zgadywać.

Sprzedawać nie będę, bo dopiero co go kupiłem :D Ale zaraz wyjdzie już włożone 1/3 ceny auta. Hyundai miał być tani w utrzymaniu prawie jak Yaris. No i pewnie jest taniej niż jakieś beemki.

@kupczyk tak, olej wyjątkowo był często wymieniany.
  • Odpowiedz
@mk321 miałem kia a to te same silniki i tyrkotał mi wariator. Ciulstwo zmiennych faz rozrządu. Czujnik był zapchany i po wymianie ucichło.
Takie terkotanie bardziej było.
  • Odpowiedz